Weekend Shanghai, helaas wat anders dan gepland. - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend Shanghai, helaas wat anders dan gepland. - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend Shanghai, helaas wat anders dan gepland.

Blijf op de hoogte en volg Marijn

10 Maart 2013 | China, Chuzhou


Op vrijdagavond na het werk heb ik direct de trein naar Shanghai gepakt om hier vervolgens het weekend door te brengen. Dit weekend Shanghai stond al lang op de planning, omdat mijn ouders zouden arriveren in China en de planning was om deze week samen rond te gaan reizen in China. Helaas liep dit wat anders vanwege de situatie met mijn Opa. Opa is erg ziek en de situatie is zeer slecht, wat het onmogelijk maakt om de vakantie door te laten gaan.

Dit weekend was er ook een oud schoolgenoot van de Hogeschool Utrecht in Shanghai. Hij was voor zakenreis in China en vliegt door vanaf Shanghai voor zijn vakantie in Kuala Lumpur. Via Linkedin hebben Lucas en ik even afgesproken om in hetzelfde hotel te ontmoeten.

Omdat hij zaterdag aankwam heb ik vrijdag eerst even een feest gehad in een villawijk van Shanghai, waar ze een villa omgebouwd hebben tot een party house. De volgende morgen ben ik weer verder gereisd naar het hotel waar we sliepen en ’s middags ontmoette ik Lucas in het hotel.

We hebben even wat gewandeld door de stad, even een terrasje gepakt en daarna zijn we gaan eten bij het Japanse Tepanjaki restaurant. Hier kan je voor omgerekend 25 euro onbeperkt eten en drinken, een goede warming-up voor de avond dus. Hierna zijn we naar verschillende nachtclubs in Shanghai geweest.

De avond eindigden we in de club ‘G-plus’. Het eerste drankje in deze club bestelde ik. Zonder dat ik al besteld en betaald had, klaagde ik over waar de whisky-cola bleef, keek een beetje boos en wees een paar keer naar mijn horloge. Binnen één minuut hadden we dus twee gratis whisky-cola.

Nadat we het drankje op hadden gingen we even de dansvloer op. Ik ontving een smsje en stopte mijn telefoon terug in mijn broekzak. Eén minuut later voelde ik nog even aan mijn broekzak en ontdekte dat ik een lege broekzak had, telefoon kwijt dus.

Dit was waarschijnlijk het werk van een zeer handige crimineel die mijn telefoon uit mijn broekzak heeft gehaald, zonder dat ik het door had. Die idioot zal wel balen dat het maar een Nokia E72 is en geen mooie smartphone. Voor mij is het erg vervelend dat ik al mijn contacten, agenda items, foto’s etc. kwijt ben, die telefoon kan je gestolen worden!

Omdat ik toch maar ga proberen om wat geld terug te krijgen van de verzekering, heb ik zondagmiddag even aangifte gedaan. Ik weet van het ene politiebureau doorverwezen naar de andere. Toen ik aankwam en vertelde dat mijn Nokia E72 gestolen was, lachte de agent en zei: ‘Dat is toch een goedkope, oude telefoon’. In het begin namen ze het niet echt serieus, maar later heb ik toch aangifte kunnen doen.

Ik heb een topweekend gehad, ik ben weer een prachtig weekend Shanghai rijker en helaas een telefoon armer.

  • 10 Maart 2013 - 20:00

    Max:

    Dat gaat zeker niet gemakkelijk in China.
    Ik zou het knap van je vinden als je daar nog iets voor krijgt.
    Succes in ieder geval.

    Groetjes

  • 11 Maart 2013 - 11:35

    Aalt En Reina:

    Hoi chineesje,we hebben nog wel een oudje liggen. Kom maar halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 97822

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: