Een zwarte bladzijde - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Een zwarte bladzijde - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Een zwarte bladzijde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

11 Maart 2013 | China, Chuzhou



Gisteravond Nederlandse tijd is helaas mijn opa overleden. Ruim twee weken geleden kreeg opa een longontsteking en sinds de longontsteking is het hard achteruit gegaan. De laatste dagen was opa niet meer aanspreekbaar.

Gisteren heb ik opa even op Skype gezien, net voordat hij overleed. Toen ik opa zag, had ik al snel door hoe erg het was. Al slapend had opa erg veel moeite met ademen en ik realiseerde me dat dit de laatste keer zou zijn dat ik opa zou zien.

Ik vond het verschrikkelijk om die lieve opa zo te zien, de laatste week moet verschrikkelijk zwaar en pijnlijk zijn geweest voor opa.

Opa heeft een prachte leeftijd van 86 bereikt, de laatste jaren was opa wat vergeetachtig, maar wat was het een mooie vent die opa! Ik heb veel gelachen en de laatste jaren toen ik vrijdags uit school kwam, vaak even een biertje met opa gedronken. Hier genoot opa enorm van en zijn ogen straalden altijd als ik weer even langs kwam.

Toen ik bijna een jaar terug tijdens mijn afstudeerstage in China zat, is Oma Schut overleden, nu een klein jaar later Opa Schut. Dit zijn verschrikkelijke dingen en op zulke momenten is het niet altijd even makkelijk om zo ver weg te zitten.

Gelukkig heb ik prachtige herinneringen aan opa en oma Schut en hebben ze een mooie acceptabele leeftijd bereikt. Wel zal ik ze missen als ik in April weer even op bezoek kom in Nederland voor mijn vakantie.



  • 11 Maart 2013 - 14:22

    Edwin Veldhuizen:

    Gecondoleerd man,, het is idd erg kut om in zulke tijden zo ver weg te zitten..
    Sterkte man.

    Ik ben ook vaak bang dat een geliefde iets overkomt terwijl ik hier zit..

  • 11 Maart 2013 - 14:30

    Freek En Wil:

    Gecondoleerd Marijn. Fijn dat je hem toch nog even op Skype kon zien. Heel veel sterkte, en we denken aan je.

  • 11 Maart 2013 - 14:41

    Aalt En Reina.:

    Hoi Marijn,wil je even condoleren. heel veel sterkte hoor. en natuurlijk ook voor je ouders en andere familie.

  • 11 Maart 2013 - 17:59

    Cees En Jeanet:

    Hoi Marijn gecondoleerd met je opa en heel veel sterkte ook de familie gecondoleerd en sterkte.

  • 11 Maart 2013 - 19:05

    Adwout En Dikkie:

    Ook jij gecondoleerd
    Ja het zal wel erg moeilijk zijn als je zo ver weg zit
    Maar je hebt mooie dingen met hem gedaan en ook veel gelachen
    Dus mooie herineringen.
    Sterkte!
    Groeten adwout en dikkie

  • 11 Maart 2013 - 19:36

    Gene, Marjo En Kids:

    Marijn, gecondoleerd met het overlijden van je opa. We wensen je en natuurlijk ook de rest van je familie heel veel sterkte toe met dit grote verlies. Liefs van ons.

  • 11 Maart 2013 - 19:58

    Christina:

    Hi Marijn,

    Gecondoleerd met het verlies van je opa. Langs deze onpersoonlijke weg veel sterkte, kracht en moed om dit verlies te dragen, ook voor je ouders en andere familie.
    Zeker is het voor jou nu niet makkelijk om zo ver weg te zijn, de vele berichten doen je vast goed doen en bieden je hopelijk ook troost.
    Houdt de mooie en goede herinneringen in memory, en weet dat je opa en oma nu samen zijn en vanuit de hemel jou in de gaten houden, wat zullen ze ongelofelijk trots op jou zijn!!

    Take care,
    Chris X

  • 11 Maart 2013 - 21:23

    Peter En Ingrid:

    Hoi Marijn, gecondoleerd met opa. Op zulke momenten zou je dichterbij willen zijn, troost zoeken bij familie, maar helaas is dat niet mogelijk, dus....heel erg veel sterkte toegewenst!!! Liefs en een dikke knuffel van ons.

  • 11 Maart 2013 - 21:33

    Janny Van Wermeskerken:

    Hoi Marijn,
    Gecondoleerd met het overlijden van opa. Wat naar dat je nu weer zo ver weg bent, maar ik weet één ding heel zeker, je opa was supertrots op al zijn kleinkinderen, altijd als ik op visite was kreeg ik alle verhalen te horen en foto's te zien. Echt grappig. Sterkte hoor en groetjes,
    Janny van Wermeskerken

  • 12 Maart 2013 - 02:25

    Rene Zieck:

    Martijn
    Gecondoleerd met het verlies van je Opa en sterkte in het verre China
    mijn Moeder (tante klaasje) was er pas nog geweest , ik heb ome Harry het laatst gezien na het overlijden van Tante Janny.
    had hem graag nog eens gezien en was van plan er vlak voor ik definitief naar Hongarije vertrek 1-6 nog even langs te gaan ,
    vind het heel erg maar dat is de prijs die je betaald om ver van de bewoonde wereld af te zitten , dan kom je niet meer zo vaak op visite ook al zou je erg graag anders willen.
    heb aan Tante Janny , Ome Harry , Jan en Harriet uitsluitend goeie herinneringen , tijdens de revalidatie belde ik Tante Janny regelmatig en waren de gesprekken altijd erg prettig en positief , ook al was ze net als mijn moeder bijna zo doof als een kwartel over de telefoon
    Ome Harry ken ik alleen als een erg Rustige en vooral Zorgzame man erg Vriendelijk en Lief.
    ik zal ze beiden erg missen en jij ook die nog dichterbij staat.
    nogmaals sterkte en toch nog een hele mooie tijd gewenst in China

    Groet rene zieck

  • 12 Maart 2013 - 07:00

    Hugo:

    Mooi stukje Marijn. Gecondoleerd en sterkte daar!

  • 12 Maart 2013 - 07:14

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn,
    Gecondoleerd met het verlies van je opa. Dit is idd erg vervelend dat je dan zo ver weg zit. Dan moet je maar denken dat het voor je Opa beter is zo en dat hij nu geen pijn meet hoeft te lijden.
    Wel fijn maar misschien ook emotioneel om hem via skype te zien. Nou jongen heel veel sterkte en hou je taai.
    Grtjes van ons allemaal

  • 12 Maart 2013 - 16:45

    Marjan :

    Hey Marijn

    Gecondoleerd met het verlies van jou Opa,wij willen jou heel veel sterkte toewensen,en hopen dat je de leuke dingen van opa blijf koesteren zo als je zei met het biertje b.ven natuurlijk ook dit telt voor jou ouders.

    Wim en MarjanSsmit

  • 12 Maart 2013 - 22:43

    Willem Van Den Heuvel:

    Hey Marijn,

    Gecondoleerd jongen! Veel sterkte gewenst daar zo ver weg! Is wel heftig hoor binnen een jaar je Oma en Opa verliezen. Gelukkig heb je zoals je zegt mooie herinneringen aan hen! Koester deze!

    Groeten,
    Willem van den Heuvel

  • 13 Maart 2013 - 14:01

    Marjan:

    Hey Marijn..

    Gecondoleerd jonge!

    Dit zijn idd de zwarte bladzijde.. vreselijk om dan zo ver weg te zitten!

    Heel veel sterkte de komende tijd he!

    Groetjes Willem en Marjan

  • 14 Maart 2013 - 09:06

    Oma Ten Wolde:

    Lieve marijn.
    Gecondoleerd met het verlies van je opa.
    Je kunt niet lijfelijk aanwezig zijn,maar wel in je gedachte.
    Ik wens je alle goeds,en ik heb fijne herinneringen aan jou aanwezigheid hier.
    Dikke knuffel van oma ten wolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 97754

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: