Business trip op het strand! - Reisverslag uit Xiamen, China van Marijn - WaarBenJij.nu Business trip op het strand! - Reisverslag uit Xiamen, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Business trip op het strand!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

10 Februari 2015 | China, Xiamen

Ni hao!

Gistermorgen ben ik vanaf Nanjing naar Xiamen gevlogen om een LED-leverancier te bezoeken. Gisteren na de vlucht werd ik opgehaald door een mooie auto en naar het hotel gebracht om daar even wat mailtjes te checken en daarna werden we weer opgehaald om naar een goed restaurant te gaan en het lokale seafood te eten.

Het eten was heerlijk en ook werd er, zoals gebruikelijk met Chinese dinners volop gedronken. De flessen rode wijn en bier vloeiden rijkelijk en na het eten was er een VIP tafel met drank in een discotheek geregeld om vervolgens dronken naar bed te gaan rond 12:00.

Vandaag heb ik de fabriek bezocht van San-an lighting technology. Dit was erg indrukwekkend en vooral de show-room met de nieuwste gadgets was erg intereressant om te zien.

Soms verbaas ik me wel eens met de mentaliteit en het cultuurverschil hoe Chinezen in sommige opzichten en met sommige bedrijven zo succesvol kunnen zijn en hier verbaasde ik me vandaag ook over; hoe creatief ze met de nieuwste snufjes een geweldig soort van LED-museum hadden gemaakt voor de klanten. Er waren simulaties te zien, zoals een smart-home met alles bediend via een Ipad, een game hall en een tentoonstelling waarin duidelijk werd uitgelegd hoe de LED geproduceerd werd.

Na het bezoek aan de fabriek hebben we gegeten in een luxe restaurant daarna bracht de chauffeur ons naar een eiland, waar we een mooie strandwandeling hebben gemaakt en lekker genoten van de middag. In China is het overigens erg normaal om als een koning behandeld te worden als je op zakenreis bent; en helemaal als je een buitenlander bent die voor een multinational werkt. Dit is allemaal erg leuk natuurlijk, maar business blijft business en als het product of de prijs niet goed genoeg is, is er geen business. Hoewel, sommige (corrupte) Chinezen hier wel gevoelig voor zullen zijn.

Morgen vlieg ik weer terug en dan is het volgende week woensdag alweer Chinees Nieuw Jaar (dus lekker een weekje vrij).

  • 10 Februari 2015 - 15:40

    Aalt En Reina:

    Hoi Vakantieganger, heb je nog wel led lampen gezien na al die drankjes?Je geniet er nog steeds van. Hou het rustig met het nieuwe jaar. Succes en groetjes van ons. AALT EN REINA.

  • 10 Februari 2015 - 18:17

    Harriet :

    Dat werd wel weer eens tijd, eindelijk weer een reisverslag, LEUK !!

  • 10 Februari 2015 - 21:28

    Max:

    Leuk Marijn,

    Lijkt wel op vakantie, maar ik lees dat je dat volgende week pas hebt.
    Hopelijk heb je het dan ook weer zo naar je zin en beleef je weer spannende dingen voor een volgend verhaal. Wij zijn in ieder geval benieuwd.

    Groeten vanuit Voortuinen.

  • 10 Februari 2015 - 22:57

    Ans Ten Wolde:

    Mooi verhaal.geniet van het leven.doe rustig met de drank.
    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xiamen

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 97567

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: