Alweer jarig, optreden, viering Chinees nieuwjaar! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Alweer jarig, optreden, viering Chinees nieuwjaar! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Alweer jarig, optreden, viering Chinees nieuwjaar!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

28 Januari 2013 | China, Chuzhou

Ni hao,

Gisteravond had ik een Chinees diner met de afdeling ME-TM waar ik voor werk. Dit was alvast voor de viering van het Chinees nieuwjaar. Naast het eten, werden er diverse activeiten georganiseerd, zoals een loting, een speach en sommige mensen zongen een liedje op het podium.

Ook mij werd gevraagd om een optreden te geven in het Engels of in het Nederlands en uiteraard was ik hier de beroerdste niet voor. De Chinezen die voor mij opgetreden hadden, hadden zichzelf al aardig wat moed ingedronken met de Chinese liquer van 50%. Ik daarintegen dronk deze avond geen alcohol, omdat ik me niet 100% fit voelde.

Wel was ik fit genoeg voor een spetterend optreden. Ik vroeg even aan het publiek waar de voorkeur naar uit ging en ze wouden graag een Nederlands nummer. Ik vroeg om twee microfoons; een voor de muziek via mijn telefoon af te spelen en een om mijn stem als een nachtegaaltje te laten klinken.

Voor alle ca. 150 aanwezigen heb ik eerst een korte speach in het Chinees gegeven (in wat gebrekkig Chinees) en vervolgens een spetterend optreden gegeven met als lied; ‘jij denkt maar dat je alles mag van mij’’ van Frans Duijts. De Chinezen vonden het geweldig en als afsluitertje werd mij gevraagd om nog even voor alle aanwezigen ‘Gangman Style’ te dansen.

In plaats van ‘Woban’ Gangman style, zong ik ‘Tamen’ en dat betekend ‘jullie’ in het Chinees. Ook attendeerde ik er op dat de zaal mee kon dansen en het was een groot feest.

Natuurlijk moet ik jullie eerlijk vertellen dat ik geen stem heb als een nachtegaaltje, maar de Chinezen vonden het optreden geweldig en voor mij was het ook weer een grappige ervaring om over naar huis te schrijven (bij deze)!

Ongeveer twee weken terug ben ik trouwens 22 jaar geworden en binnen twee weken wordt ik alweer 23! Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen zeggen, maar hier wordt er geteld na Chinees nieuwjaar en daarom wordt ik dus 23 over twee weken.

  • 28 Januari 2013 - 13:37

    Aalt En Reina.:

    Hoi nachtegaal, bij deze ben je uitgenodigd om ook bij ons te komen zingen. Uiteraard tege een vergoeding(drank) En als je 23 wordt, nemen we hier wel even een stuk taart. Fijn ,dat het allemaal goed gaat daar. Veel plezier en maar weer tot horens.

  • 28 Januari 2013 - 13:37

    Harriet:

    Leuk verslag weer! Je had ook mooi man kunnen zingen "het leven dat is één groot feest".
    Wij zijn druk bezig met het aanvragen van onze visa voor dat bijzondere land, maar dat gaat niet vanzelf, wat een formulieren moet je daarvoor invullen, maar het gaat lukken. Spreek je snel weer op skype xxx

  • 28 Januari 2013 - 14:13

    Wil O.:

    Is er geen filmpje gemaakt van jou met de Gangman sliyle. Dan kunnen we dat aan Ian laten zien. Die kan het ook. Het gaat je goed, dat horen we wel. Groetjes van ons allen.

  • 29 Januari 2013 - 20:13

    Marjo:

    Ha Marijn, over chinees nieuwjaar gesproken: Wij hebben een zoon geboren in het jaar van de draak. Een drakenzoon, daar doen een boel chinezen hun best voor! Hoe staat het met jou op dat gebied :-) Groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 97820

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: