Xin nian kuai le/ Happy New Year! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Xin nian kuai le/ Happy New Year! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Xin nian kuai le/ Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

10 Februari 2013 | China, Chuzhou

Ni hao,

Om te beginnen wil ik jullie allemaal een gelukkig Chinees Nieuwjaar wensen! Gisteren rond zes uur ’s avonds klonk het in Nanjing alsof de oorlog begonnen was. In de loop van de avond werden de knallen alleen maar meer en was er prachtig vuurwerk te zien.

Samen met wat vrienden, waarvan de meesten stage lopers bij Bosch en Siemens in Nanjing, begonnen we de avond in een restaurant en omdat de meeste restaurants vroeg gesloten waren, startten we vroeg met eten (en vooral drinken). In dit restaurant was het happy hour, dus twee biertjes was dezelfde prijs als één gele rakker.

Na een gezellig diner, gingen we naar het meer om daar te genieten van het prachtige vuurwerk. Ik wist al wel dat de Chinezen van vuurwerk houden, want ze knallen het hele jaar door, maar wat ik gisteren gezien heb, was prachtig. Overal werd vol op geknald en er was veel vuurwerk te zien.

Na genoten te hebben van het vuurwerk, hebben we de avond voortgezet in een club en het nieuwe jaar goed gevierd! Chinees nieuwjaar in China was zeker een bijzondere ervaring en dit is zeker één van de vele bijzondere ervaringen die ik niet zal vergeten van mijn avonturen in China.

Vanwege Chinees nieuwjaar zijn we volgende week vrij, maar ik ben één van de weinige die gewoon gaat werken, want over een paar weken komen mijn ouders langs en dan wil ik graag een weekje vrij nemen om samen met ze rond te reizen! Dit gaat zeker een bijzondere ervaring worden voor mijn ouders en ik kijk er naar uit om hun te laten zien hoe ik hier leef!

In april heb ik als het goed is, voor anderhalve week een zakenreis naar Duitsland (München hoofdkantoor en drie andere fabrieken). Hier kijk ik ook zeer naar uit en natuurlijk leuk om Robert Jan en Marianne weer te zien. Verder heb ik gelijk wat dagen extra vrij gevraagd om na het werkbezoek door te vliegen naar Nederland om hier een vakantie te houden van ongeveer twee weken. Hopelijk wordt dit allemaal bevestigd volgende week en ben ik dus snel weer in Europa!

  • 10 Februari 2013 - 11:03

    Max:

    Dat had ik ook wel mee willen maken, maar wij houden de mooie chinese ervaring
    Nog tegoed. Wij hebben er zin in.

    Groeten,

    Ook van oma ten wolde, daar zit ik nu.




  • 10 Februari 2013 - 13:33

    Aalt En Reina:

    Hoi vuurwerk chinees, doe even oordopjes in. Anders kun je ze daar helemaal niet meer verstaan. En wat leuk,je belletje. Mijn dag was weer goed. Geniet nog even van de knallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 97769

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: