Appartement gerenoveerd en vreemde soep! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Appartement gerenoveerd en vreemde soep! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Appartement gerenoveerd en vreemde soep!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

19 Januari 2013 | China, Chuzhou

Ni hao!

Sinds vrijdag is mijn appartement klaar en zit ik weer in mijn eigen appartementje. Alle meubels zijn vernieuwd, de vloer is van laminaat, het plafond is nieuw inclusief een nieuw air-conditioning system en daarnaast heb ik nu een heerlijk zacht bed en een mooi bureautje om aan te werken.

Oja, de gordijnen zijn ook nieuw en ook heb ik een nieuwe douche met twee douchekoppen; een kleine en een grote.

Na zes weken in een hotel geleefd te hebben, moet ik vanaf nu weer zelf mijn ontbijtje maken, mijn handdoeken wassen, mijn bed opmaken, etc. Vooral het heerlijke ontbijt, wat overigens net avondeten was zal ik zeker gaan missen!

Verder heb ik van de week al een verslag geschreven met wat ik allemaal heb meegemaakt ik had nog niet verteld over de lunch met de leverancier ‘Siemens’ uit Beijing. Het bedrijf waar ik voor werk is Bosch and Siemens Home Appliances, dit is een joint venture tussen Bosch en Siemens en dit bedrijf produceert diverse huishoudapparatuur over de hele wereld. Siemens is dus een apart bedrijf en is een leverancier van ons.

De lunch was in een goed restaurant in Chuzhou en omdat ik de buitenlander was, mocht ik als eerst de soep proberen. De soep zag er uit alsof er vijf paarden in een grote pan geëjaculeerd hadden. Inmiddels ben ik wel wat gewend hier met eten en geef ik vrijwel nergens meer om. De smaak van de soep was niet zo sterk en het had een glibberige structuur en het was wat dikker dan normale soep. Voor de smaak zou ik een mager zesje geven en verder heb ik maar niet gevraagd wat de ingrediënten waren.

Verder werd er veel Chinees gepraat en kon ik duidelijk horen aan het accent dat de heren uit Beijing kwamen. Het accent in Beijing klinkt hetzelfde als Chinees, maar dan met de ‘R’ zoals ze dat in Nederland in ’t Gooi zeggen.

Dit weekend ben ik in Chuzhou om mijn kamer weer in te richten en vandaag overdag heb ik gewerkt omdat ik erg druk was van de week en wel een dagje extra kon gebruiken. Morgen ga ik even lekker sporten, relaxen, naar de kapper en even genieten van een heerlijke massage!

  • 19 Januari 2013 - 15:31

    Leoni:

    We zijn benieuwd naar de foto's van je appartement. De soep klinkt als Haaievinnensoep...

    xxx Hugo, Leoni en Kai

  • 19 Januari 2013 - 16:08

    Bep En Fred:

    Marijn,
    Super hoe jij je daar in het land met al die chinezen staande houdt. Vreemde eetgewoonten, superlastige taal en toch presteer jij het om je eigen ding te doen. Ga zo door en je komt nog eens in de raad van bestuur van BS. Succes met je verdere bespaartips.

    Groeten

    Bep en Fred

  • 19 Januari 2013 - 18:47

    WIsam:

    Klinkt weereens goed Marijn!

  • 20 Januari 2013 - 13:46

    Jasper:

    Ik zat ook al te denken aan haaienvinnensoep. Als je dat bij de Mei Wah in Voorthuizen bestel, lijkt het ook een beetje erop zoals jij het omschreven heb.

  • 20 Januari 2013 - 15:27

    Aalt Ne Reina:

    Hoi chinees, doe mij ook zo""n soepje, maar dan niet van paarden. BAH!!!!!!!!!!!!!!!Fijn dat je eigen hut klaar is. En je ontbijt---komt eraan hoor. We sturen het gewoon op. groetjes en succes verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 97787

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: