Goedkope taxirit & met 3punten naar huis! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Goedkope taxirit & met 3punten naar huis! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Goedkope taxirit & met 3punten naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

04 December 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Afgelopen zaterdag ben ik in Chuzhou gebleven om wat te relaxen en bij te komen van de drukke werkweek. In Chuzhou heb ik weer een aantal nieuwe plekken ontdekt; een grote boekenzaak en een gigantisch groot, nieuw winkelcentrum van 5 etages hoog.

Het is ongelooflijk om te zien hoeveel gebouwen er bijgebouwd zijn de laatste tijd en hoeveel ze overal aan het bouwen zijn. De gebouwen worden echt letterlijk de grond uitgestampt en de stad ontwikkelt zich enorm. Ik noem het wel een stad, maar eigenlijk is het maar een klein stadje van 4,2 miljoen inwoners waar ik woon; voor Chinese begrippen is dat niet bijzonder groot.

In de boekenzaak kwam ik twee mannen tegen, die tegen me begonnen te praten. De eerste paar zinnen begreep ik en ook kon ik hier antwoord opgeven. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, vertelden ze mij dat ze op de Veluwe geweest zijn, als ik dit goed verstaan heb. Ik probeerde met gebrekkig Chinees uit te leggen dat ik daar vandaan kwam en volgens mij begrepen ze het. Later in diezelfde boekenzaak kwam één van die mannen naar me toe met een CD van Beethoven zei: ‘He Lan, He Lan’, wat Holland betekent.

Na het bezoeken van het winkelcentrum, ben ik even naar de foodmarket geweest en heb ik weer (voor jullie begrip) gekke dingen gegeten. Op de weg naar huis kocht ik een flesje water bij een man die met trots een foto van hem liet zien met vele gouden Olympische medailles, deze had hij zelf gewonnen met de paralympics. Welke sport hij beoefende kon ik niet verstaan.

Zondag ben ik naar Nanjing gegaan voor een lunch met Pengfei, die voor mij en wat vrienden gekookt had. Toen het eten net klaar was, heb ik snel een hapje gegeten en moest ik alweer door naar mijn voetbalwedstrijd. De voetbalwedstrijd hebben we met 2-1 gewonnen en helaas niet gescoord, hoewel ik een aantal keren dicht bij een doelpunt zat.

De weg terug naar huis zat een beetje tegen, omdat ik geen ticket geboekt had en de beschikbare tickets waren pas voor uren later in de avond en hier wou ik niet op wachten. Na lang wachten voor een taxi en lang wachten in de file heb ik uiteindelijk de plaats kunnen vinden waar de Chuzhou taxi rijden.

Tijdens de taxirit begonnen de andere inzittenden Chinees tegen me te praten en ook nu verstond ik in hoofdlijnen waar het over ging. De taxi chauffeur en het meisje in de taxi nodigde me uit om vis te gaan eten. Ik zei daarop dat ik wel mee wilde en heb heerlijk gegeten. Toen ik de taxi wou betalen zei het meisje dat ze alles al had betaald (eten en de taxi) en ze accepteerde geen geld van me, dus het was een voordelige rit naar huis, inclusief avond eten.

Záijián!

  • 04 December 2012 - 14:47

    Robin Van Veluw:

    Geweldig dat je 2 mensen tegen kom die op de veluwe zijn geweest!! Komt niet vaak voor daar!! Wij moesten pas nog ff aan je denken!! We waren in Apeldoorn en toen liepen er ook 4 van die bami ballen in de stad!:P Tom Bunt moest er uiteraard mee op de foto haha!
    Het wordt wel tijd dat je gaat scoren daar hoor!! Drogba belde dat ze nog spelers nodig hadden.. maar ik hoef niet;) Heb jou nummer aan hem gegeven!

    Fijne tijd nog man!!:)
    Groetjessssss

  • 04 December 2012 - 16:00

    Hans:

    He Marijn, zo te lezen redt je je eigen alweer aardig goed leuk om te lezen.

  • 04 December 2012 - 16:00

    Hans:

    He Marijn, zo te lezen redt je je eigen alweer aardig goed leuk om te lezen.

  • 04 December 2012 - 16:00

    Hans:

    He Marijn, zo te lezen redt je je eigen alweer aardig goed leuk om te lezen.

  • 04 December 2012 - 20:47

    Max:

    Wat een geluk deze keer alles gratis.
    Dit ter compensatie van de dure high tea.
    Gefeliciteerd met je eerste punten in China.

  • 05 December 2012 - 12:53

    Oma Ten Wolde:

    Wat een mooie verslagen, om te lezen ,ik zou wel eens om een hoekje willen kijken.
    Geniet van deze fijne tijd.
    Groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 98403

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: