Een zwarte bladzijde van mijn dagboek - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Een zwarte bladzijde van mijn dagboek - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Een zwarte bladzijde van mijn dagboek

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

23 April 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Afgelopen vrijdagmiddag na de lunchpauze werd ik gebeld door mijn ouders dat Oma Schut donderdag 18:00 uur Nederlandse tijd is overleden. De laatste weken was ze ziek en gedurende deze weken werd ik continu op de hoogte gehouden en had ik al door dat het niet lang meer zou duren.

Hoewel we het al een beetje aan zagen komen, was het verdriet er niet minder op. Oma was een fantastische oma en ik zal haar zeker gaan missen.

Oma was overigens ook één van mijn trouwe volgers van mijn reisverslagen. Omdat ze geen computer had, werden de verslagen voor haar uitgeprint en zo werd ze toch een beetje op de hoogte gehouden. Ook heb ik tijdens mijn verblijf een aantal keren gebeld met oma en twee keer geskypet via de telefoon van mijn oom, Jan.

Mijn weekend begon dus niet goed, maar ik heb ondanks het slechte bericht, toch proberen optimaal te genieten. De hele dag op mijn kamer zitten en verdrietig zijn, is ook geen oplossing.

Afgelopen weekend ben ik in Chuzhou gebleven. Dit weekend ben ik drie keer naar de sportschool geweest en één keer wezen hardlopen. Zaterdag ben ik wezen stappen in Chuzhou en verder ben ik lekker de stad in geweest en heb ik optimaal genoten van het mooie weer.

Als je sommige mensen hier ziet lopen, dan zou je niet zeggen dat het 25 graden is en vollop zon. Er lopen namelijk nog genoeg mensen met een paraplu rond. Dit doen sommige Chinezen om niet bruin te worden. Hier is het namelijk een soort van ‘mode’ om niet bruin te worden. Ik heb gehoord dan een reden is dat het dan lijkt alsof ze een goede kantoorbaan hebben en niet de hele dag buiten op het platteland hoeven te werken en een witte huid straalt dus een soort van rijkdom uit. Op zich zou dit best kunnen kloppen, maar met de Chinezen weet je het maar nooit wat de reden is.

Deze week bestaat weer uit een 6 daagse werkweek, daarna ben ik drie dagen vrij en dan moet ik doordeweeks en twee weekenden achter elkaar werken, in totaal dus 16 dagen achter elkaar werken. In de weekenden ben ik namelijk druk om verschillende trainingen, workshops en presentaties te geven. Één van de presentaties is op zondag 6 mei om 09:00 uur voor 120 man. De avond daarvoor hebben we een Chinees diner en waarschijnlijk een avondje stappen, mooie tijd dus voor een presentatie 09:00 uur ’s ochtends.








  • 23 April 2012 - 10:40

    Edwin Veldhuizen:

    Heey kerel,
    Gecondoleerd man.. Zulke dingen zijn echt kut, zeker als je aan de andere kant van de wereld zit.

    Het zal nog wel echt wennen zijn als je terug in Nederland bent dat je oma er niet meer is. Licht van huidskleur zijn is hier inderdaad de schoonheidsideaal, maar ook mede door dat ze eigenlijk nog steeds tegen westerlingen opkijken. (acteurs, popidolen, e.d.)

    Ook vinden ze de zon gewoon niet zo lekker als dat wij dat vinden. Een dag dat de zon niet schijnt, wel beetje warm is en niet regent vinden de meeste collega's van mij een perfecte dag.
    Spierwit vinden ze overigens absoluut niet mooi gelukkig haha ;)

    Gaaf dat je voor zoveel mensen presentaties moet geven.! Houdt er wel rekening mee dat je totaal geen respons zal krijgen vanuit de zaal, maar dat heb je vast al wel ondervonden ;) Waar ga je over presenteren?

    Greetz

  • 23 April 2012 - 13:20

    Freek En Wil:

    Hoi Marijn. ook gecondoleerd met je Oma. Heel veel sterkte deze dagen, maar ondanks alles......maak er nog wat van. Heel veel succes met je presentatie op 6 mei. Groetjes van ons.

  • 23 April 2012 - 13:37

    Tineke Snijder:

    Dag schat,

    Ik wil jou en je familie langs deze weg condoleren en heel veel sterkte toewensen! Op zulke momenten is het echt naar om zo ver weg te zijn, maar vergeet niet: 'Those we loved and lost are no longer where they were, but are always where we are.'
    Probeer zowel alle mooie als nare ervaringen een plaatsje te geven! Dit maakt jou als persoon uiteindelijk alleen maar sterker. Geniet van je tijd daar!

    Liefs xxx

  • 23 April 2012 - 13:43

    Jasper:

    Hey Marijn,

    Als je wil skypen kan het altijd natuurlijk, hebben we de afgelopen dagen ook veel gedaan. Maar vergeet niet dat oma een gezegende leeftijd heeft gehaald van 87 jaar.

    Groetjes je grote broer!

  • 23 April 2012 - 14:21

    Bob:

    Marijn!

    Je wordt gemist hier hoor!
    Kan niet wachten tot je weer hier bent ;)

    En uiteraard jij ook gecondoleerd met het verlies! Sterkte.

    Laters
    Bob

  • 23 April 2012 - 15:56

    Adwout En Dikkie:

    sterkte jongen
    maar we hopen dat je nog veel genieten zult van de tijd daar ..
    maar als we het steeds zo lezen is dat wel zo
    groetjes de groentjes

  • 23 April 2012 - 16:33

    Chantal Spruijt:

    Gecondoleerd schat x

  • 23 April 2012 - 17:00

    Christina:

    Hey Marijn,

    Ik weet zeker dat jouw oma met veel trots vanuit de hemel naar haar kleinzoon kijkt, wat een warme, lieve en complimenteuze woorden!
    Gecondoleerd en heel veel sterkte om dit grote verlies te dragen. Troost vind je bij de herinnering want die leeft voort voor altijd..

    Groetjes, Christina


  • 23 April 2012 - 17:04

    Gene, Marjo En Ian:

    Hoi Marijn,

    Namens ons ook gecondoleerd met je lieve omaatje. Veel sterkte toegewenst deze dagen maar natuurlijk ook nog heel veel plezier de aankomende maanden.
    Wat ga jij trouwens doen met Koninginnedag? Vast iets lekkers eten!

    Liefs van je "followers'.

  • 23 April 2012 - 17:43

    Eric:

    Marijn , we zijn net wezen condoleren, jij ook gecondoleerd met het verlies van je oma.
    Veel succes met de trainingen,workshops, presentaties en ik zou maar bruin worden anders plukken ze je kaal.

    gr Aartje en Eric

  • 23 April 2012 - 19:53

    Ingritte Davelaar :

    hallo marijn.

    Ik wilde je nog even
    sterkte wensen want het zal wel heel moeilijk zijn dat je nu zo ver weg bent.
    Je zal morgen met je gedachten wel in nederland zitten. Ja dit zijn de nare kanten van het leven. Kop op jongen en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd dikke knuffel van ons allemaal

  • 24 April 2012 - 06:44

    Max:

    Hoi Marijn,

    We hebben elkaar al vele malen gesproken op skype en dat zullen we blijven doen. Heb je ons even nodig, vind je het alleen verwerken lastig, dan doen we het (skypen) gewoon een keer extra.
    Fijn dat je je oma zo hebt ervaren zoals je beschreef. Ze zal zeker gemist worden ook hier bij ons. Maar het kon gewoon niet meer en zoals Jasper ook zegt 87 jaar is een gezegende leeftijd.
    En door alle kinderen, klein- en achterkleinkinderen heeft ze een fijn leven gehad. Want daar leefde ze helemaal voor. Sterkte

  • 24 April 2012 - 07:06

    Kim:

    Gecondoleerd, sterkte!

    x

  • 24 April 2012 - 07:20

    Aalt En Reina.:

    Hoi Marijn, gecondoleerd met Oma. Sterkte gewenst van af hier. Toch ook succes gewenst met de presentatie. Wat zul je kletsen zeg. Heel veel groetjes van ons.

  • 24 April 2012 - 09:28

    Marjan:

    Hey Marijn,

    Sterkte daar jongen! we denken aan je!

    Liefs uit Harderwijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 98403

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: