Formule 1 en de dagelijkse dingen! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Formule 1 en de dagelijkse dingen! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Formule 1 en de dagelijkse dingen!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

18 April 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Mijn laatste verslag alweer bijna twee weken geleden, tijd dus voor een nieuw verslag. Ik heb de afgelopen twee weken weer veel dingen meegemaakt.

De vreemde dingen hier in Chuzhou, zoals mensen die overal waar je komt spugen, ouders die hun kinderen overal laten plassen (bijv. in de prullenbak van de mobile phone shop), ranzige toiletten, collega’s die zitten te schijten met de deur open en tegelijkertijd een krantje lezen en een sigaretje roken, worden langzamerhand normaal voor mij.

Verder zit ik hier al vanaf eind januari en ik heb tot nu toe nog geen één keer gekookt. Het eten in de restaurants is goed te eten en meestal betaal ik tussen de één en vijf euro omgerekend voor een maaltijd. Ik eet daarom ook twee keer per dag in een restaurant.

De weekenden zijn ook altijd geweldig hier in China. Tot nu toe ben ik al vaak in Shanghai en Nanjing geweest, maar in Chuzhou vermaak ik me ook nog steeds goed. Het uitgaansleven in Shanghai is het beste vergeleken met Nanjing en Chuzhou.

Om al dat gevreet en gezuip te compenseren ga ik hier bijna dagelijks naar de sportschool. Sinds een tijdje heb krijg ik fitness les van mijn collega Damir, die voor zijn stage fitness coach was.

Afgelopen weekend ben ik alweer in Shanghai geweest. Dit keer gingen we speciaal voor de Formule 1. Hier zijn we zaterdag en zondag geweest. Zaterdag was de kwalificatie en zondag de wedstrijd. Toen we bij het stadion aankwamen (ongeveer 100 meter van het stadion vandaag), deed ik direct mijn oordoppen in. Dit was hard nodig want het geluid was ongelooflijk hard, maar wel gaaf om te horen. Over het algemeen was het een super leuke ervaring om eens bij de Formule 1 in Shanghai geweest te zijn, maar ik ben nog steeds geen grote fan van Formule 1.

Met mijn afstudeerstage gaat het ook allemaal goed. Ik ga elke dag nog met plezier naar het werk en ik krijg hier naast mijn afstuderen steeds meer verantwoordelijkheden. Afgelopen week moest ik een rapportage maken voor de op één na grootste baas van Bosch en Siemens Home Appliances en verder moet ik in het tweede weekend in Mei, engineers training gaan geven over energiebesparing.

  • 18 April 2012 - 13:55

    Oma Ten Wolde:

    wat fijn weer wat te horen van jou.
    ik kijk er echt naar uit.
    naar die avonturen die jij beleef.
    hartelijke groeten oma.

  • 18 April 2012 - 16:48

    Harriet:

    Hoi Marijn of moet ik nu Majing zeggen,
    leuk om weer een verslag te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat.
    Leuk al die verantwoordelijkheid op je werk kun je vast wennen aan het echte werken.
    Nog veel plezier en we moeten snel weer eens skypen. xxx

  • 19 April 2012 - 05:53

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn.
    Fijn dat alles goed gaat met je.
    Ook daar word het leven geleidelijk aan een beetje een gewoonte net als thuis. Ik geloof dat je op een gegeven moment ook wel ff geen chinees meer kunt zien :-) Maar ja je ontkomt er niet aan daar he het barst ervan haha.
    Maar toch fijn dat naast je drukke werkweek je een beetje ontspanning hebt en dan is zo,n formule 1 wel iets heel speciaals toch?
    Nou hier gaat alles ook gewoon door hoor dus je mist niet zo heel veel alleen onze gezellig heid natuurlijk ;-) Maar goed die kom je maar inhalen als je weer thuis bent. Er is al wel een ten wolde weer hier geweest en dat was natuurlijk weer als vanouds. Dan kunnen wij toch wel zeggen dat we jullie wel hebben gemist en nog missen hoor. Nou jongen veel succes met alles en blijven genieten dan komt het wel goed met jouw.
    Groetjes van ons allemaal en we spreken elkaar wel weer :-)

  • 19 April 2012 - 11:40

    Aalt En Reina.:

    Hoi chinees, zo te horen is alles o k met je. We zullen je misschien weer manieren moeten leren, maar dat gaat ons lukken. Veel succes en plezier daar en tot horens.

  • 20 April 2012 - 19:03

    Max:

    Wat een verhalen weer. Wat een andere cultuur daar, maar wel leuk om mee te maken. Ook leuk om een keer naar de F1 te gaan. Ik weet niet of je dit met het voetballen hebt gehaald (ik dacht van wel), maar nu heb je er zeker één achter je naam staan. Hey Majing veel plezier daar en we spreken elkaar weer gauw op skype.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 97784

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: