Majing waarschijnlijk binnenkort op de Chinese TV! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Majing waarschijnlijk binnenkort op de Chinese TV! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Majing waarschijnlijk binnenkort op de Chinese TV!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Mei 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Afgelopen week heb ik weer veel dingen meegemaakt, weer wat nieuws gegeten, druk op het werk en het meest bijzondere heb ik vandaag meegemaakt. Dit is misschien ook wel een van de meeste bijzondere dingen tot nu toe.

Ik werd vandaag gebeld door een collega of ik mee wou werken aan een soort van reclame filmpje en ze legde me telefonisch uit wat ongeveer de bedoeling was. Ik zei dat ik wel wou mee werken, hoewel ik niet precies wat en waarvoor het was en ik werd om 15:00 uur door een chauffeur met een mooi Chinese auto opgehaald.

We reden naar een grote elektronica producent ‘Konka’ en onderweg werd mij verteld wat de bedoeling hiervan was. Konka is onder andere een bekend televisiemerk in China en de bedoeling was dat ik een succesvolle zakenman zou spelen voor een reclamespotje.

Met gebrekkig Engels, werd kort uitgelegd wat de bedoeling was en vervolgens moest ik de scène spelen, samen met mijn zogenaamde Chinese assistente en de directeur van het bedrijf. Dit was wel echt de directeur.

Alle scènes heb ik een aantal keren moeten doen en al vrij snel was het goed genoeg. Aan het eind vroeg ik of ze het filmpje op DVD voor me willen zetten en het op willen sturen naar het bedrijf. Als het goed is krijg ik dit het eind van deze maand en wie weet zie ik mezelf nog eens terug op de Chinese televisie tijdens mijn stageperiode!

Verder had ik afgelopen zaterdagnacht na het stappen (om een uurtje of 3) een barbecue met wat Duitse en Chinese collega’s op het terras van een restaurant. Uiteraard heb ik weer van alles gegeten en toen ik achteraf vroeg wat de pittig gekruide spiesjes met vlees waren, bleken dit schapenballen te zijn. Ook dit smaakte weer erg goed en op zich wel weer grappig om dit achteraf te horen, hoewel ik nu eigenlijk alles wel gewend ben wat eten betreft.

Ook ben ik op het werk erg druk op het moment. Samen met mijn baas en een paar anderen moet ik een trainingsweekend voor engineers van verschillende vestigingen uit China organiseren. De anderen geven allemaal één presentatie en een workshop. Ik moet drie presentaties en een workshop doen.

Gisteren vroeg mijn baas of ik vandaag even een presentatie kon geven, die ik zondag (ja ja in het weekend moet er ook gewerkt worden) voor 120 man moet geven. Ik had de presentatie nog niet helemaal af en deze presentatie duurde al 55 minuten. Iedereen was erg enthousiast en ik hoop dat ik het voor 120 man ook enthousiast kan maken.

Omdat ik twee weekenden op een rij moet werken, betekent het dat ik in totaal 17 dagen op een rij moet werken. Ook heb ik sinds gisteren tot en met volgende week vrijdag elke dag een extra meeting vanaf 17:00 uur ’s avonds. Komende weken zijn dus lange, drukke werkdagen, maar op zich ook wel weer een hele leuke uitdaging.

Het weer is hier trouwens goed, eigenlijk te goed om te werken op het kantoor. Buiten is het 30 graden en zonnig en benauwd. Soms is het ook bewolkt en dan is het helemaal zweten geblazen. Als het goed is wordt morgen de airconditioning aangezet en dat wordt tijd ook, want het is hier al een hele tijd mooi weer en warm. Natuurlijk is het ook een beetje mijn schuld dat de airconditioning nog steeds niet aan is, want ik doe hier een energiebesparingsproject en vanwege de energiebesparing is er voor gekozen om even te wachten met het aanzetten van de airconditioning.

Záijián :)


  • 03 Mei 2012 - 13:18

    Wisam:

    Goed bezig jonge!

  • 03 Mei 2012 - 13:38

    Hermien.:

    Geweldig Marijn, je bent van alle markten thuis hoor ik wel.
    Als je zolang achter elkaar moet werken, krijg je toch wel extra vrij!!
    Wij hadden met 30 april ook prachtig weer maar dat was maar 1 dag.
    Hier alles goed, nog wel een beetje bijtanken van de afgelopen heftige weken.
    Gr en liefs

  • 03 Mei 2012 - 14:03

    Jasper:

    Zoeken ze nog knappe acteurs? Ik heb nog steeds geen baan kunnen vinden in Nederland.

  • 03 Mei 2012 - 14:27

    Edwin Veldhuizen:

    Wow dat is vet gast.! Zou echt super lachen zijn om je hier in Beijing in de metro op de schermpjes te zien ofzo :p Kreeg je er nog mooi voor betaald of viel dat tegen?

    Haha heb laatst trouwens ook lamsballen op, vond het na één chuar wel genoeg..
    Kan je trouwens niet gewoon lekker een dagje vrij nemen als je daar zin in hebt? Kunnen wij namelijk wel gewoon, alleen dan krijg je uiteraard niet betaald haha
    Succes iig, blijft vet om je blogs te lezen ;)

  • 03 Mei 2012 - 14:28

    Francisca:

    Geweldig wat jij allemaal meemaakt!
    En zo druk...., werk ze!

  • 03 Mei 2012 - 14:30

    Edwin Veldhuizen:

    Wow dat is vet gast.! Zou echt super lachen zijn om je hier in de metro op de schermpjes te zien ofzo :p

    %0

  • 03 Mei 2012 - 15:19

    Bob:

    Haha wat een mooi verhaal!
    Lekker bezig daar man :P

  • 03 Mei 2012 - 16:36

    Max:

    Het wordt vol op televisie met familileden. Naast NOS in Nederland ook reclamespotjes in China.
    Zo moet je nog gaan kiezen of Manager bij Bosch Siemens of filmster in China?
    Heel veel succes met je presentaties en wel heelange werkdagen/weken.


  • 04 Mei 2012 - 05:56

    Aalt En Reina.:

    Hoi chineesje,het gaat je goed daar. Kun je hier ook een reclame filmpje opnemen voor de insecten? Dat wordt dan smullen geblazen. Veel succes met je drukke werkzaamheden daar. Groetjes van ons.

  • 04 Mei 2012 - 17:57

    Ismaël:

    Wij zijn Ajax, wij zijn de beste.


  • 04 Mei 2012 - 19:17

    Marianne:

    Hee Marijn, wat een avonturen! Ben erg benieuwd naar het filmpje, dat komt zeker wel op facebook? :) wel zwaar zeg, zulke lange dagen en dan ook nog eens geen weekend.. Zal wel heel leerzaam zijn zoveel presentaties geven en workshops organiseren, na deze ervaring draai jij nergens meer je handen voor om ;) Succes komende dagen en geniet ervan!

  • 06 Mei 2012 - 15:08

    Christina:

    Wederom weer een leuk verslag om te lezen, wat een ervaringen zeg! Good luck voor de komende drukke dagen en vergeet vooral niet te genieten..
    P.s. stuur wat zonneschijn naar NL, t weer blijft hier 10x niets

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 97805

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: