Toch maar een weekendje Nanjing! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Toch maar een weekendje Nanjing! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Toch maar een weekendje Nanjing!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

19 Februari 2012 | China, Chuzhou

Vrijdag begon voor mij wederom het weekend. De planning was om naar Nanjing te gaan, maar tegelijkertijd was ik ook druk voor mijn afstudeerscriptie. De rest vertrok rond 17:00 uur, maar ik was nog druk op het werk, dus heb ik later in mijn eentje een taxi gepakt.

De taxirit was niet geheel zonder gevaar en het was duidelijk dat deze chauffeur zijn rijbewijs bij een pakje boter had gehaald. Op donkere wegen, haalde hij zowel op een recht stuk als in de bocht vrachtwagens is. Ook lopen, fietsen of rijden er mensen zonder licht op straat, wat erg gevaarlijk is. De taxirit nam iets meer dan een uur in beslag en na flink onderhandelen, hoefde ik hiervoor omgerekend ca. € 12,- voor te betalen.

Tijdens de rit begon in de middle of nowhere het lampje van de benzine te branden en ik begon me een klein beetje zorgen te maken, want het was al niet mijn geluksdag. Mijn toilet was verstopt, de douche werkte niet, de verwarming in mijn kamer werkte niet en toen ik de deur uit ging had ik de sleutel aan de binnenkant van mijn deur laten zitten, dus kon ik mijn appartement niet meer in. Dit was nog niet alles, want later kon ik ook de wasruimte niet meer in waar ik mijn was in de droger had zitten.

Helaas hebben we niet heel veel cultuur gezien in Nanjing, maar we zullen deze stad zeker vaker bezoeken en wat meer tijd vrij maken om wat cultuur te proeven.

Gisteravond in de club kwam er een meisje naar me toe die met een beetje gebrekkig Engels zei: ‘he wants to kiss you on your face’. Waarop ik een paar keer vroeg: ‘she or he?’. Helaas was het ‘he’ en ik verwees hem door naar de nieuwe stagiair die van de week is gearriveerd en ik vertelde dat hij wel een ‘kusje’ wou. De jongen bedacht zich geen moment en begon hem meteen te kussen. Het is moeilijk om dit net zo grappig te vertellen als het in werkelijkheid was, maar we hebben hier enorm om gelachen.

Verder hebben we vandaag nog een boottocht gemaakt over de rivier van Nanjing. Het was een zespersoons boot die we zelf konden besturen en ik heb uiteraard weer wat nieuws geprobeerd met eten, namelijk: kippenvoetjes!

Kortom, ik heb me dit weekend weer prima vermaakt dit weekend!




  • 19 Februari 2012 - 10:45

    Jan Schut:

    kippenvoetjes????????????????
    kippenpootjes!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 19 Februari 2012 - 10:47

    Marijn :

    Ja, het onderste, gele stuk! Dat is hier een hele populaire snack.. De bedoeling is om de tenen er af te knagen en daar een poosje op te kouwen en uiteindelijk de botjes uit te tuffen.

    Verder heb ik trouwens ook nog bamboe gegeten!

  • 19 Februari 2012 - 10:50

    Marjo:

    Kippenvoetjes met nagels?

  • 19 Februari 2012 - 14:47

    RJ:

    Knap hoor, flink onderhandelen in het Chinees :)

  • 20 Februari 2012 - 20:47

    Opa Kemp:

    Hallo Marijn
    Zonet een berichtje gestuurd naar je broer. Ik wist niet dat jullie zulke kanjers zijn om zoiets te onder nemen,petje af. Wat de taal betref heb je broer het makkelijker met engels, maar jij met handen en voeten red je het wel. Ik blijf met belang stelling je verslagen lezen, maar let goed op je zelf. Veel plezier daar en cusses met je studie.
    opa Kemp

  • 21 Februari 2012 - 01:46

    Edwin:

    Haha het kan ook niet altijd met de wind meegaan he? ;)

    Ohja trouwens, je kan niet afgaan op chinezen die het hebben over 'he' of 'she'.
    Aangezien dit in het chinees beide 'Ta' is kunnen ze dit in het engels vaak niet uit elkaar halen. ;) (overigens wel met schrijven, aangezien mannelijk en vrouwelijk wél een ander karakter hebben)

    In jouw geval klopte het toevallig wel, maar het had goed gekund dat er een prachtige Chinese chick een kus wilde geven haha. Niet te gauw afslaan dus haha

  • 21 Februari 2012 - 09:04

    Oma Ten Wolde:

    hallo marijn
    wat leuk om weer een avontuur van jou
    te lezen.goed dat ik een computer heb.
    ik geniet van al die verhalen.
    liefs oma.

  • 24 Februari 2012 - 06:37

    Ingritte Davelaar:

    Nou jij met je eten daar ben blij dat ik geen kippevoetjes hoef te eten hier anders ging ik op dieet :) Ja iedereen heeft weleens zo,n vervelende dag waarvan je denkt ik kruip mijn bed maar weer in. Maar alles komt weer goed. We blijven je volgen grtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 97827

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: