Valentijn in China en hond gegeten! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Valentijn in China en hond gegeten! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Valentijn in China en hond gegeten!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

16 Februari 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Hier even een korte update! Zoals vanaf het begin gaat alles nog steeds goed hier. Ik begin al aardig te wennen aan het Chinese leventje hier en spreek ook al wat woordjes Chinees, hoewel de taal erg moeilijk is.

Ik heb hier al van alles gegeten; kuikens, krekels, kikkerbillen, nieren en vaak weet ik niet eens wat ik gegeten heb, omdat de meeste menukaarten alleen maar Chinees zijn. Vanavond heb ik weer wat nieuws geprobeerd, namelijk: hond. Het was erg duur, omgerekend wel bijna vier euro voor het hele gerecht! De smaak is te vergelijken met haas of konijn, een scherpe smaak met de structuur van een sudderlapje.

Verder was het hier afgelopen dinsdag ook Valentijn. Ik liep in mijn eentje een Chinees restaurant binnen om wat te gaan eten en natuurlijk begrepen ze me alweer niet, dus vroegen een paar meiden en twee jongens of ik bij hun kwam zitten.

Eén meisje had een translate app op haar smartphone en kon een heel klein beetje Engels, dus konden we toch iets communiceren. Verder werd ik helemaal vol gepropt met eten en natuurlijk heb ik weer van alles geprobeerd. Aan het eind kreeg ik een Valentijn cadeau met de boodschap dat ik 'handsome' was.

Ook heb ik weer een nieuw woordje geleerd: 'Gambé', dit betekent 'proost', alleen dan meer in de vorm van atten. Dat verklaart ook dat ik in korte tijd drie flessen bier op had.

Gisteren ontdekte ik in de supermarkt dat ze hier ook schildpadden en kikkers verkopen. Deze schildpadden en kikkers zitten in een groot aquarium en er staat een prijs per kilogram bij. Natuurlijk zijn deze dieren niet bedoeld als huisdier, maar als delicatesse.

Schildpad is iets wat ik nog niet geprobeerd heb hier, dus dat zal zeer waarschijnlijk één van de volgende dingen worden wat ik hier ga proberen. Dat zal best wel een apart idee zijn, gezien we vroeger schildpadden hadden als huisdieren.

Groetjes vanuit China!

  • 16 Februari 2012 - 14:22

    Edwin:

    Haha je zit ook wel echt in een bizar gebied volgens mij :p Leuk om te lezen allemaal :)

    Hier in Beijing is het moeilijk om restaurants te vinden die meer serveren dan alleen eend, kip, varken, koe, vis en andere zeedieren.
    Lijkt me best lachen om zo in the middle of nowhere te zitten, anderzijds vind ik het wat meer westelijke leven hier echt megagaaf. Als je trouwens hier in Beijing komt, wil ik je sowieso ff meenemen naar het bedrijf. Het is er echt zo vet.! Ze doen er echt alles aan om iedereen blij te maken.

  • 16 Februari 2012 - 14:48

    Wisam:

    Hond.....je bent een hond :D

  • 16 Februari 2012 - 16:10

    Francisca:

    Eet smakelijk!
    Wij houden het wel gewoon bij een runderlapje, kipfilet en snitzel

  • 16 Februari 2012 - 16:52

    Jolanda En Gijs:

    Hoe vaak is er hier niet geroepen een broodje doodgereden hond, vers van het wiel, maar begrijp nu dat het niet lekker is dus hier maar niet proberen, maar we houdens ons aanbevolen voor als je weer terug ben dat je een keer wat lekkers voor ons bereid, is ook voor Gert-Jan goed, leert die ook eens iets anders eten als een frikandel

  • 16 Februari 2012 - 20:12

    Max:

    Weer een leuk stukje Marijn. Hopelijk worden voor jou ook de problemen in jouw appartement opgelost, zodat je daar wat meer woongenot krijgt. Voor de rest vermaak je je wel met al die chinezen. Ook leuk dat je al dat vreemde eten probeert. Dat maakt het ook wel een beetje spannend iedere keer, wanneer ze weer wat voor jou serveren. Vriend nog veel plezier verder en 'Gambé'

  • 16 Februari 2012 - 21:32

    Jasper:

    Voor zo ver nog geen reacties van Greanpeace gehad? Hebben ze daar ook gekke groentes?

  • 17 Februari 2012 - 09:46

    Aalt En Reina:

    Zullen we een pan boerenkool brengen? Veel gezonder. Eet ze verder.

  • 17 Februari 2012 - 10:39

    Freek En Wil:

    HOND.........hond..hond.
    Dan denken we maar niet aan KOKO.
    Maar ja...die is niet meer. maar goed ook, misschien.
    Nog heel veel plezier, en eet smakel;ijk. Badankt voor je leuke verslagen. groetjes van ons.

  • 17 Februari 2012 - 10:57

    Harriet:

    Hoe gaat het nu met je, begin je al te blaffen of te kwispelen? Ik hoop dat je het nu een beetje warm kan stoken in je appartement nen lekker warm kan douchen. fijn weekend xxx

  • 19 Februari 2012 - 11:56

    Gene:

    Je hebt geen woord teveel gezegd toen je bij ons was en begon over eten in China en dat je alles wel wilde proberen. Maar, Koko zou zich omdraaien in zijn graf! Hoe ga je dat goedmaken???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 97783

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: