Mijn vierde week in China! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Mijn vierde week in China! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Mijn vierde week in China!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

26 Februari 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Het is alweer mijn vierde week in China en ik heb weer veel dingen meegemaakt afgelopen week. Natuurlijk heb ik ook weer nieuwe dingen geprobeerd met eten. Één van de dingen wat erg lekker is, is bamboe.

Afgelopen dinsdag had ik een etentje met mijn collega’s : Su Dexin, Li Feng, Huang Rui, Shen Guojun, Zhang Rucheng, Chen Cheng , Jiang Linhua , Cheng Qingwei , Ma Xuechang , Xu Erming en Wang Chao.

Ik was de enige Nederlander tussen alle Chinezen en ik heb van alles geprobeerd. We zaten aan een grote tafel die helemaal vol stond met eten en een typisch Chinees drankje: ‘Beijo’. Deze avond moest ik meerdere keren volgens Chinese traditie ‘Gambé’ zeggen en proosten met mijn Chinese collega’s en uiteindelijk had ik iets te diep in ’t glaasje gekeken.

Ook heb ik deze week een kijkje mogen nemen in de nieuwe fabriek hier in Chuzhou. Deze fabriek heeft een oppervlakte van 1.000.000 vierkante meter. Het was indrukwekkend om te zien hoe groot het bedrijf is en ook was het indrukwekkend om te zien hoe de Chinese bouwvakkers daar werkten. Ze haalden de meest gevaarlijke capriolen uit tijdens hun werk.

De eerste week in mijn appartement had ik wat problemen met onder andere de airconditioning, de toilet en de douche. Nu zijn alle problemen gelukkig weer verholpen, maar op zich mag ik niet klagen, want als ik hier in sommige wijken kijk hoe mensen daar leven, dan besef ik me pas echt hoe goed ik het heb. Er is hier een heel groot verschil tussen arm en rijk, dit varieert van daklozen en mensen die in zelfgemaakte hutjes wonen tot mensen die in een dikke BMW rijden.

Verder gaat alles prima met mij. Ik vermaakt me nog steeds en het voelt nog steeds als een soort van vakantie, hoewel ik natuurlijk ook aan de bak moet voor mijn afstudeerscriptie. Ook is het de bedoeling dat ik deze week Chinese les krijg van een vrouwelijke collega.

Vanavond ga ik nog even een goed restaurantje opzoeken en daarna even opzoek naar een goede massagesalon, want een massage heb ik wel verdiend na dit zware weekend!

Groetjes vanuit China!



  • 26 Februari 2012 - 18:18

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn.
    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en wat bijzonder dat je weer iets nieuws op je menukaart kan bijschrijven. Altijd handig om chinees te kunnen spreken . Ik heb er ook baat bij als ik een keer naar de Chinees ga ;-) Maar goed jongen fijn dat alles in je appartement het weer doet een overstromende wc daar word je niet vrolijk van. Enne ga jij je maar lekker laten verwennen bij de masseur. Lopen ze ook al over je rug heen of zijn ze daar nog niet aan toe gekomen haha. Het beste maar weer en we blijven je volgen grtjes van ons allemaal.

  • 26 Februari 2012 - 18:42

    Harriet:

    Hoi Marijn,
    Ik vind het al bijzonder dat je de namen van je collega's kan onthouden en uitspreken, dan komt het ook wel goed met chinese les. Zeker als de lerares een Chinees meisje is zal het jou wel lukken, maar ik denk wel dat het erg moeilijk zal zijn (ik heb al moeite met Japans en dat lijkt mij gemakkelijker). Geniet van alle mooie en bijzondere dingen en we skypen snel weer. xxx

  • 26 Februari 2012 - 19:31

    Max:

    Leuk verslag weer.
    Ik ben blij dat je daar niet op een houtje hoeft te bijten. Nee je pakt daar gelijk een bamboestok.
    Succes met de privecursus chinees. Ook met je stage succes.
    Ik denk dat als je dit leest, je massage al hebt gehad. En hopelijk heb je daarvan genoten.

    Groet vanuit Voorthuizen

  • 28 Februari 2012 - 02:01

    Edwin:

    Ah kijk, ook de BáiJiu uitgevonden.!

    Bái betekend wit &
    Jiu betekend alcohol

    Vrijwel alle doorzichtige alcohol, waaronder witte wijn noemen de chinezen BáiJiu. Sommige sterke varianten kunnen overigens echt heel lekker zijn en andere mega ranzig ;)

    Blijft cool om jouw ervaringen te lezen.! Ken je alle Chinese namen van je team uit je hoofd? Dat zou ik wel heel knap vinden! Ik ken ze nu bijna van mijn team :p

  • 28 Februari 2012 - 05:47

    Jasper:

    Tuurlijk weet je die namen niet uit je hoofd! Ik weet wel dat jij zo slim ben om ze uit je mail lijst te halen.

    Spreek je snel weer op skype broertje! Mijn nieuwste verslag ook al gelezen(van zondag) jaspertenwolde.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 97800

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: