Pa en ma op bezoek in China! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Pa en ma op bezoek in China! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Pa en ma op bezoek in China!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

21 Oktober 2013 | China, Chuzhou

Ni hao,

De planning was om in de lente al langs te komen, maar helaas, vanwege het overlijden van Opa Schut, moest de vakantie worden uitgesteld. Op vrijdagmorgen 4 oktober was het dan zo ver; mijn ouders arriveerden in Shanghai voor hun 18 daagse bezoek in China.

Pa en ma hebben op eigen houtje van Shanghai Pudong Airport de weg naar het hotel gevonden. Ik had uitgelegd hoe ze moesten reizen en uiteindelijk hebben ze het hotel kunnen vinden, wel hebben ze zo’n 10 keer te veel voor de taxi betaald.

Over het algemeen zijn Chinezen wel eerlijk, maar in Shanghai heb je nog wel eens een taxi chauffeur die wat extra geld probeert te krijgen, vooral als het om buitenlanders gaat. Het was een slimme taxi chauffeur, want twee van die Hollanders met die verbaasde blikken, kan je ook makkelijk oplichten.

De verbaasde blikken hebben ze vrijwel de hele vakantie gehad, hoewel ze zich als snel thuis voelden hier in China. Na één dag zaten pa en ma al heerlijk te smakken op z’n Chinees en lekker te boeren na het eten.

De afgelopen dagen hebben mijn ouders veel gezien; we zijn vier dagen in Shanghai geweest, drie dagen in Chuzhou, 3 dagen Suzhou, 2 dagen Nanjing en een dagje Chuzhou en op dit moment zit ik mijn verhaaltje te typen onderweg in de hoge snelheidstrein naar de Chinese hoofdstad Beijing.

Het is prachtig om pa en ma hier op visite te hebben en vooral om ze ook zelf te zien genieten en dingen te ondernemen. De dagen dat ze in Chuzhou waren, was ik overdags aan het werk, maar pa en ma hadden geen enkele moeite om zichzelf te vermaken. Wel hadden ze af en toe moeite om een bakje koffie te bestellen, maar dat is ook wel begrijpelijk wanneer niemand in het restaurant Engels spreekt.

Dingen die voor mij inmiddels heel gewoon zijn, zijn voor mijn ouders heel erg bijzonder. Blijkbaar ben ik toch al een beetje aan het rare leventje gewend na anderhalf jaar in China te wonen.

Ik kan pagina’s vol typen met wat we allemaal mee hebben gemaakt. Eigenlijk had ik elke dag even een verhaaltje moeten typen, maar daar kom je nauwelijks aan toe.

De laatste dagen van de vakantie brengen we dus in Beijing door. Momenteel rijden we met 305 kilometer per uur met de trein, dus dat schiet lekker op. Uiteraard ga ik met pa en ma naar de Chinese muur, de verboden stad, de temple of heaven en het olympische park. Daarnaast zal ik eens kijken of ik het van mijn ouders heb om alles, maar dan ook alles te eten, op de food market in Beijing. Ook kan het gerecht met Peking eend niet ontbreken aan deze vakantie!

Dit verslag is geschreven op vrijdag 18 oktober. Op dit moment (21 oktober) zitten pa en ma in het vliegtuig terug en zijn ze alweer bijna in Nederland!

  • 21 Oktober 2013 - 18:54

    Freek En Wil:

    Welkom thuis . We luisteren graag naar de verhalen, wat jullie allemaal hebben beleefd.

  • 22 Oktober 2013 - 10:03

    Adwout En Dikkie:

    Nou zij hebben waarschijnlijk veel gezien en te vertellen
    Ja het was zeker wel erg leuk om je ouders je levenwijze daar te laten zien
    De foto's op face book lieten al heel wat van jullie trips zien erg leuk
    Ja en jij nog heel veel plezier daar
    En op naar je volgende verslag
    Altijd erg leuk om te lezen

    Het ga je goed adwout en dikkie





  • 22 Oktober 2013 - 10:45

    Aalt En Reina:

    Wat heerlijk voor jou en ouders dat jullie volop hebben genoten. Het was wel erg rustig in de straat. We zien ze vanzelf weer verschijnen. Jij nog veel succes daar met je werk. groetjes van ons.Kun je ook foto""s sturen, ik zit dus niet op facebook.

  • 22 Oktober 2013 - 17:02

    Harriet:

    We zijn weer thuis, wat hebben we genoten in China, wat een bijzonder land met zoveel mooie mensen.
    Bedankt dat je ons een stukje van jou leven hebt laten zien. Nu nog wachten op het verslag van de laatste dagen in Beijing dat was me ook wat. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 97572

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: