De meest bijzondere zakenreis ooit! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu De meest bijzondere zakenreis ooit! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

De meest bijzondere zakenreis ooit!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

05 November 2013 | China, Chuzhou

Ni Hao!

Afgelopen donderdag vertrok in naar Shanghai voor een bezoek aan de Expo. Omdat ik maandag en dinsdag naar Pinghu (een industriestad, vlakbij Shanghai) moest voor zaken, bleef ik het weekend in Shanghai.

Op maandagmorgen vertrok ik vroeg vanaf mijn hotel naar Shanghai Hongqiao Railway station, waar ik mijn collega ontmoette. Vanaf hier vertrokken we met de trein naar Pinghu, wat overigens maar 20 minuten duurde. Op het treinstation op het station werden we opgepikt met een Audi A6 door de leverancier. Vaak wordt je door de mooiste auto’s opgepikt tijdens een zakenreis in China en behandelt als een koning.

De leverancier bracht ons direct naar de fabriek waar de machine klaar stond. De doelstelling van de zakenreis was om het ‘mould temperature controller system’ te bekijken die ik samen met de leverancier heb ontworpen. In de huidige situatie gebruiken deze machines koeling en verwarming tegelijk, dubbel energieverlies dus.

Samen met de leverancier hebben we in Chuzhou een aantal keren vergaderd om samen te brainstormen voor een goed systeem. Nu, een aantal weken later was het systeem al klaar en getest. Het was erg interessant om te zien en horen hoe het systeem is ontworpen. Ook leuk om te zien dat ze mijn idee zo serieus nemen.

Over de zakenreis ben ik nog niet klaar met schrijven, maar om er een beetje een verhaal lijn in te houden vertel ik eerst het einde van de zakenreis. Aan het eind had ik het gesprek met de General Manager van de fabriek en we discussieerden over wanneer we het systeem kunnen installeren en de vervolgstappen. Indien dit systeem werkt, dan staat op de planning om alle ‘mould temperature controllers’ voor het ‘foaming’ process te vervangen. Ook gaat de leverancier dit product op de markt brengen na succesvolle implementatie in onze fabriek.

Nu komt het dan… Het meest bijzondere stukje van de zakenreis; zoals ik al vertelde, wordt je altijd behandelt als een koning door de leverancier. Deze leverancier haalde echt alles uit de kast om ons in de watten te leggen. De leverancier had een prachtig 5 sterren hotel geboekt met alles er op en er aan. Ook hebben we ’s avonds heerlijk gegeten in een luxe restaurant.

Tijdens het dinner begon de leverancier over de plannen voor na het eten; massage of KTV? KTV is Karoake in prive kamers voor groepen. Toen de knoop door gehakt was om naar de KTV te gaan, vertrokken we weer naar het 5 sterren hotel (met KTV).

Eenmaal aangekomen in de KTV van het hotel, stonden er 60 schaars geklede vrouwen de gasten, en ook ons, welkom te heten en ik had al snel door wat voor een soort KTV het was. In de kamer werd veel bier besteld, de liedjes werden al uitgezocht, zowel Engels als Chinees en daarna kwamen er ca. 25 vrouwen binnen lopen en wij mochten er één uit kiezen op kosten van de leverancier om vervolgens met deze dame bier te drinken.
Ook werd uitgelegd dat het de bedoeling is dat ik een wilde nacht zou gaan hebben met één van de dames en dat alles voor me geregeld zou worden. Omdat de leverancier betaalde, koos ik er één die een beetje Engels kon. Dit om duidelijk te maken dat ze zich geen zorgen hoofde te maken om vanavond en dat ik niks met haar zou gaan doen. Prostitutie is sowieso iets wat tegen mijn principes is en vooral omdat ik weet dat die meisjes er niet voor hun plezier zitten en dat het geen eerlijke business is.

Ik vroeg de dame of ze haar beroep leuk vond en ik zag in haar ogen een soort van angst. Toen ik uitlegde dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, vertelde ze eerlijk dat ze haar beroep niet leuk vond en het is duidelijk dat ze onder druk is gezet en hier beland is. Ik had erg met haar te doen.

Verder dacht ik maar zo; door haar naast me te laten zitten, heb ik in ieder geval één meisje voor een avond gered. Daarnaast heb ik ondanks dit een geweldige avond gehad; de leverancier was zo gek als een deur en we hebben veel schik gehad. Helaas kan ik zulke situaties in KTV’s en prostitutie niet veranderen.

Daarnaast moeten jullie je maar eens voorstellen: ik kwam daar om zaken te doen en dat dit hoort bij zaken doen. De leverancier had een beste kater zei hij in het Chinees en had goed schik gehad.

  • 05 November 2013 - 14:34

    AALT EN REINA.:

    Hoi Marijn, we zijn trots op je hoor. Je gedraagt je keurig ondanks de drank. Houden zo en succes maar weer.

  • 05 November 2013 - 20:58

    Max:

    Wat een leuk verhaal Marijn. Je maakt wat mee. Ik ben trots op je.
    Zielig voor die meisjes, maar wat een belevenis. Tot gauw en een dikke knuffel.

  • 05 November 2013 - 21:36

    Marcel:

    Mooi verhaal Marijn. Gr. Marcel

  • 06 November 2013 - 13:31

    Leoni:

    Als ik je berichten las, denk ik dat jij ook wel een flinke kater had die dag daarna.

    Wel frustrerend dat je niets kunt doen om die meisjes te helpen!


  • 07 November 2013 - 15:11

    Oma Ten Wolde:

    Hallo marijn
    Wat een bijzondere beleving.
    Goed dat je zo omgaat met zo,n meisje ze is jou vast dankbaar.
    Wat mooi dat het met je werk zo goed gaat.
    Geniet van het leven.
    Dikke knuffel van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 97729

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: