Onbeperkt eten en op maat gemaakte kleding! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Onbeperkt eten en op maat gemaakte kleding! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Onbeperkt eten en op maat gemaakte kleding!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

02 September 2013 | China, Chuzhou

Ni hao,

De laatste tijd schrijf ik wat minder verhalen, helaas. Dit komt omdat ik dit soms vergeet of er niet aan toe kom, hoewel ik elke week weer genoeg meemaak.

Het laatste verslag ging nog over de warmste zomer ooit in China. Gelukig begint de temperatuur wat te dalen en is het al ruim een week zeer aangenaam met temperaturen onder de 35 graden.

Vorige week woensdag ben ik samen met een vriendin wezen eten in een luxe restaurant. Ze schrijft voor een magazine in Nanjing en schrijft af en toe ook reviews voor restaurants. Voor deze reviews krijgt ze betaald en is het eten uiteraard gratis.

Om een goed idee te krijgen van de menu kaart, moesten we van alles wat bestellen: pasta, pizza, T-bone steak, spare ribs, salades, soep, tiramisu, etc.

Op vrijdag had ik een dagje vrij genomen, zodat ik op donderdagavond naar Shanghai kon vertrekken met dezelfde vriendin waar ik woensdags mee was wezen eten.

Een hoogtepunt van dit weekend was het onderhandelen op de tailor-market. Hier heb ik een pak op maat laten maken voor omgerekend 53 euro. Daarnaast heb ik nog twee blouzen besteld voor 10 euro per stuk (beiden zelf ontworpen en op maat gemaakt) en een pantalon.

Om 17:00 waren we in de winkel en om 01:00 ’s nachts werd de kleding geleverd, ook dit kregen we voor elkaar door stevig te onderhandelen.

Naast werken, feesten, uit eten etc., voetbal ik ook nog zo af en toe. Omdat het voetbalseizoen over is in Nanjing, voetbal ik met collega’s in Chuzhou. Wekelijks spelen we tegen een ander team en inmiddels ben ik verruit de topscoorder van het team, gisteren hadden we een matige 2-0 overwinning.

Ook volg ik nog steeds mijn Chinese lessen. Hoewel het vaak gecancelled wordt, boek ik aardige vooruitgang. Omdat mijn nieuwe Chinese docente door had dat ik al redelijk Chinees sprak, stelde ze voor om tijdens de afgelopen les geen Engels, maar Chinees te praten.

Daarnaast had ik afgelopen donderdag in de taxi een goed gesprek met de taxi chauffeur. De taxi rit duurde 15 a 20 minuten en we hebben bijna continu gepraat. Uiteraard vroeg hij was basis dingen, maar ik begreep zijn vragen en kon op de meeste vragen ook nog een antwoord geven.










  • 02 September 2013 - 14:33

    AALT EN REINA.:

    Hoi chinees, lees dat alles weer goed gaat met je. Gratis eten en kleding bijna voor niks. Maar past het wel? Anders heb je er niks aan natuurlijk.En fijn dat je ook nog tijd vind om af en toe te werken. Hier alles o k. Vandaag is Arno jarig---30 jaar.Het disco feest hebben we al gehad. We zijn nog doof, maar het was heel gezellig.Succes verder daar.

  • 02 September 2013 - 18:47

    Wil En Freek:

    Dat vriendinnetje willen wij wel eens op de foto zien.

  • 02 September 2013 - 20:35

    Gene, Marjo, Ian En Sylvain:

    Ja, wij ook!

  • 04 September 2013 - 06:49

    Ingritte Davelaar:

    Hey Marijn,
    Je bent al aardig ingeburgerd daar. Je heb een eigen vrienden kring en leven opgebouwd knap hoor. wij nemen ons petje af voor je dat je het volhoud om zo lang daar te blijven.
    Leuk om te lezen wat je daar zoal doet.
    In onze ogen kost het daar geen drol maar hoe zijn de lonen van de mensen dat kan toch ook niet veel zijn en dan kost zo,n kostuum wel duur toch?

    Verder alles goed met je? Ja dat vriendinnetje wil ik ook wel eens even zien haha
    Succes met alles wat op je pad komt en genieten dat doe je wel heb ik gelezen dikke knuffel uit ons mooie Voorthuizen van ons allemaal xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 97596

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: