'Warmste zomer ooit in China' - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu 'Warmste zomer ooit in China' - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

'Warmste zomer ooit in China'

Blijf op de hoogte en volg Marijn

15 Augustus 2013 | China, Chuzhou

Ni Hao!

Al weken is het niet onder de 35 graden geweest, elke dag is het zweten geblazen, de beste plek om te wezen is op het kantoor bij de airconditioning en zelfs de Nederlandse media schrijft erover: het is de warmste zomer ooit gemeten in China.

Ik wist wel dat de zomers in China flink warm kunnen zijn, maar afgelopen twee weken is het nauwelijks onder de 40 graden geweest, behalve tijdens de nacht, dan koelt het wat af tot 35 graden en regen is er ook al lange tijd niet geweest. Het klinkt misschien vreemd, maar naar zo’n lange periode van hitte, zou het heerlijk zijn als er eens een verfrissend buitje zal vallen.

Ondanks de hitte, blijf ik gewoon mijn dagelijkse dingen doen: werken uiteraard (op het kantoor is het beter uit te houden dan buiten), naar de sportschool, hardlopen en de andere dagelijkse bezigheden.

Morgen heb ik weer een zakenreisje, dit keer naar Shanghai. In het wereldberoemde Expo center in Shanghai Pudong is een ‘Energy Saving exhibition’, waar ik vrijdag en zaterdag heen ga. Ik hoop hier wat nieuwe ideeën op te doen en wat te zien van de nieuwste technologieën op het gebied van energiebesparing. Daarnaast heb ik een mooi hotelletje geboekt in Pudong (het nieuwe gedeelte van Shanghai, waar alle hoogbouw staat).

Zaterdag heb ik de verjaardag van mijn baas en zondag weer een voetbalwedstrijd, net zoals afgelopen zondag met mijn collega’s. Uiteraard was Ma Jing weer trefzeker, ondanks de extreme hitte!

  • 15 Augustus 2013 - 16:25

    Hans En Henny :

    He Marijn geweldig om weer van je te lezen, natuurlijk zien we af en toe wat op fb en Horen we het een en ander van je oom Jan . Nog gefeliciteerd wederom oom geworden. Wel doorgaan met verslagen wij vinden het erg leuk. Hier nu regen 19 Gr. Lekker dus. Groetjes Henny en Hans

  • 15 Augustus 2013 - 20:27

    Adwout En Dikkie:

    Hallo daar
    Knap hoor dat je in de hitte nog zo sportief bent
    En leuk dat je zo mooi je belevenissen voor ons beschrijft
    Het is elke keer weer een mooi verhaal
    Veel plezier en we hopen voor je dat het gauw iets minder warm wordt
    Groetjes adwout en dikkie

  • 15 Augustus 2013 - 20:34

    Aalt En Reina.:

    Hoi hete, bijna chinees, stuur even iets van de warmte naar ons. Wij kunnen nog wel wat gebruiken hoor. Bij ons alles goed. En ga zo door, je doet het goed. AALT EN REINA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 97800

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: