Oudjaarsduik - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Oudjaarsduik - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Oudjaarsduik

Blijf op de hoogte en volg Marijn

01 Januari 2013 | China, Chuzhou

Ni Hao!

Vrijdagavond ben ik direct na het werken vertrokken naar Shanghai om hier één nacht te overnachten en de volgende dag zou ik om 18:00 uur naar het Eiland Hainan vliegen. Helaas werd dit wat later vanwege vertraging.

De vlucht had anderhalf uur vertraging en tijdens het wachten kwam ik in contact met wat Russen die nauwelijks Engels spraken. Ik werd uitgenodigd om een Whisky met ze te drinken en met gebrekkig Engels werd er gecommuniceerd. Ook kreeg ik een Russische naam, ‘Marrat’, omdat dit makkelijk was voor ze om uit te spreken.

Na anderhalf uur vertraging kon ik dan eindelijk het vliegtuig in. Helaas duurde het een uur voordat het toestel eindelijk de lucht in was. Het was slecht weer en eerst werd er een heel stuk met het toestel gereden. Daarna stopte de piloot, stapte uit zijn cockpit en keek even naar de linker vleugel, waar ik direct naast zat, knikte ja en toen konden we de lucht in, een vreemde situatie.

Eenmaal opgestegen was er veel turbulentie vanwege het slechte weer. Momenteel sneeuwt het in Chuzhou, Nanjing en Shanghai en hier kan ik genieten van de prachtige witte stranden. Het weer was gisteren wat minder, slechts 25 graden en bewolkt, vandaag was het iets zonniger. Als het goed is, wordt dat deze week beter en kan ik heerlijke genieten van het prachtige weer onder een palmboom met een kokosnoot in mijn hand. Vandaag en gisteren heb ik al bijna 10 grote kokosnoten op, ze zijn extreem goedkoop (ca. 60 eurocent) en heerlijk van smaak.

Met het avondetengisteren wou ik ‘even’ naar de stad lopen om een goed restaurantje op te zoeken. In totaal heb ik wel bijna anderhalf uur gewandeld en na een uur wandelen was het donker en had ik geen idee waar ik was. Uiteindelijk heb ik het eerstvolgende restaurant gepakt zomaar wat eten in het Chinees besteld.

De weg terug had ik geen zin om te lopen en het was lastig om een taxi te krijgen, dus ben ik een willekeurige bus ingestapt in de hoop dat ik goed terecht zou komen. Uiteindelijk heb ik de weg terug toch gevonden.

Vandaag heb ik heerlijk mijn eigen oudjaarsduik gevierd en vanavond ga ik eens even ik barstreet kijken om hier het nieuwe jaar feestend in te gaan.

Dit was alweer het laatste verslag van 2012. In 2013 blijf ik gewoon vrolijk door schrijven en ik wens jullie alvast een gelukkig nieuwjaar en al het beste toe! Indien sommigen geïnteresseerd zijn om een keer langs te komen in 2013, stuur even een berichtje.

  • 01 Januari 2013 - 15:46

    Peter En Ingrid:

    Hey Marijn, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Geniet van de vakantie!
    Liefs van Peter, Ingrid, Dennis en oma Xxx

  • 02 Januari 2013 - 10:20

    Aalt En Reina:

    Hoi feestganger, de allerbeste wensen voor 2013 en veel succes en plezier daar. Wie weet komen we nog aan(denk van niet). Groetjes van ons.

  • 02 Januari 2013 - 13:56

    Marianne & Rj:

    Happy new year!! Dat eiland ziet er goed uit, willen wij ook gaan bezoeken :-) we willen graag de laatste 2 weken van mei in china gaan reizen en dan het middelste weekend bij jou langskomen. komt dat goed uit?

  • 10 Januari 2013 - 20:12

    Adwout En Dikkie:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag .
    He t zal wel een weekend feestje worden
    Maar veel plezier.
    Groetjes adwout dikkieen de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 97588

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: