Een witte kerst! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Een witte kerst! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Een witte kerst!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

26 December 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vanmorgen en vannacht, tweede kerstdag, toen het in Nederland nog 1e kerstdag was, heeft het gesneeuwd in Chuzhou en in de middag begon het weer te sneeuwen. Hier hadden we dus wel een witte kerst.

Wel moest er gisteren en vandaag gewoon gewerkt worden en heb ik weinig van kerstmis meegekregen. Ik dacht maandag zelfs dat het eerste kerstdag was en wist niet dat het dinsdag en woensdag kerst was.

Op eerste kerstdag heb ik weer een nieuwe ontdekking gedaan voor het bedrijf om energie te besparen. Het gaat oom een groot besparingspotentieel van 1,2 miljoen Chinese Yen (ca. €150.000), zonder dat hiervoor een grote investering vereist is. Eerste kerstdag heb ik dus nuttig besteed.

Met dit project in combinatie met een ander project verwacht ik dat er een energiebesparing kan worden gerealiseerd van 17,5%. De doelstelling is 25,0% in 2015 ten opzichte van 2010, dus met deze twee plannen ben ik al een eind op de goede weg.

Toevallig heb ik vandaag ook te horen gekregen dat er in de week van 16 januari bezoek komt en dat ik hiervoor onder andere een presentatie moet geven. Dit gaat om drie heren van het hoofdkantoor uit München die één level onder de vier grote bazen van Bosch en Siemens opereren, een mooie kans dus om deze besparingspotentielen te presenteren!

Kortom, het gaat dus erg goed op het werk en daarnaast kijk ik uit naar mijn vakantie. A.s. vrijdag ga ik met de trein naar Shanghai en zaterdagmiddag vlieg in naar het zuidelijke eiland ‘Hainan’om daar een week te genieten van het mooie weer. Hainan is een eiland in het meest zuidelijkste punt van China en bevindt zich op dezelfde lijn als Vietnam, Laos en Thailand. Best apart dat er nu sneeuw ligt en 2 uur en 50 minuten vliegen vanaf Shanghai en het is ca. 25 graden!

  • 26 December 2012 - 21:53

    Max:

    Leuk bezig geweest, terwijl wij aan het tafelen waren.
    Maar jij kunt zaterdag de schade inhalen. Veel plezier in Hainan.

    Groeten uit een groen Voorthuizen

  • 27 December 2012 - 09:52

    Fred En Bep:

    Hallo Marijn,
    Als ik dat zo lees dan ben je al goed op weg. En dat alleen nog bij BS home appl. Volgens mij kan jij jaren vooruit in China want daar is genoeg energie te besparen volgens mij.
    Kom dan ook nog eens langs in Amersfoort om te kijken wat wij kunnen besparen.
    Groet uit Amersfoort van Bep en Fred

  • 27 December 2012 - 14:42

    Aalt En Reina:

    Hoi witte kerstman, stuur even wat sneeuw hier naar toe. Is wel te laat voor de kerst, maar met oud en nieuw mag het ook. Succes en heel veel groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 97798

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: