Weekend Chuzhou, bergwandeling Lanya Mountain! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend Chuzhou, bergwandeling Lanya Mountain! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend Chuzhou, bergwandeling Lanya Mountain!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

18 November 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Afgelopen weekend ik zaterdags gewerkt, dus ben ik dit weekend in Chuzhou gebleven. Na het werken zaterdag ben ik even lekker wezen sporten in de sportschool en daarna naar de foodmarket geweest.

Zoals vaak in China, ben ik een bijzonder object. Dit keer begonnen de mensen naast me op de foodmarket te communiceren met me en door sommige steekwoorden begreep ik in hoofdlijnen waar ze het over hadden en kon ik op sommige dingen antwoord geven. Toch best leuk dat het Chinees spreken en verstaan steeds een beetje beter gaat. Ze boden me verschillende biertjes aan tijdens het eten en ik moest continu proosten. Toen ze de fles baiju erbij pakte, verzon ik maar de smoes dat ik er weer vandoor moest gaan, want ik had geen zin om mezelf helemaal lam te zuipen aan met deze sterke Chinese likeur.

Vandaag ben ik ’s ochtends om negen uur al naar de sportschool gegaan, daarna even gelucht met collega’s en vervolgens met dezelfde collega’s de bergen in voor een zware wandeling van ongeveer drie uur lang. We zijn via een illegale route gratis de Lanya mountain opgeklommen, wat normaal 10 euro kost. Met mijn nieuwe camera heb ik prachtige foto’s gemaakt. Deze zal ik proberen te uploaden, als dat lukt. Na het wandelen heb ik wat gegeten met de collega’s en daarna ben ik even wezen pool biljarten, dit konden de collega’s beter dan ik.

Voor mij zit het weekend er weer bijna op, zo lekker op tijd naar bed en morgen weer fit beginnen aan de werkweek!

  • 18 November 2012 - 14:10

    Jolanda En Gijs:

    Wandelen.........leuk he, dan weet je hoe het is haha, maar leuk te horen dat jij je draai alweer gevonden heb, valt me wel tegen dat je de plaatselijke likeur niet probeer ik dacht dat jij alles probeerde.
    Geniet er nog maar van en het is al zo weer tijd voor je trip naar Duitsland, dan ben je even dicht bij huis.

    Vr Gr uit het altijd zo mooie Voorthuizen.


  • 18 November 2012 - 18:41

    Aalt En Reina:

    Hoi nuchtere chinees, het was weer een pittig weekendje zo te lezen. Knap hoor dat je de drank niet hebt genomen. Houen zo. Succes met je nieuwe werkweek en tot horens.

  • 19 November 2012 - 21:15

    Adwout En Dikkie:

    Leuk al je mooie belevenissen te lezen veel plezier daar groeten van uit barneveld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 97586

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: