Eerste vergadering met een leverancier - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Eerste vergadering met een leverancier - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Eerste vergadering met een leverancier

Blijf op de hoogte en volg Marijn

14 November 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Gisteren had ik mijn eerste vergadering met een leverancier. Tijdens mijn stage heb ik dit ook al een aantal keren gedaan en elke keer is dat weer bijzonder. Dit keer kwamen ze met vijf man sterk om wat te vertellen over hun producten (elektrische koelmachines).

Elk van de vijf keek met volle bewondering naar deze Europeaan en sommigen pakten met twee handen mijn hand vast en zeiden: ‘ni hao, ni hao, ni hao’ alsof ze nog nooit een Europeaan gezien hadden.

Engels spreken, konden ze niet echt. Hier had ik al rekening mee gehouden en daarom een collega uitgenodigd die alles kon vertalen. Soms vraagde ik wat over bijvoorbeeld het maximaal vermogen of de benodigde investering en verstond ik in hoofdlijnen wat ze zeiden in het Chinees. Vooral omdat ik de getallen wel aardig goed begrijp. Toen ik soms kort in het Chinees antwoordde of de getallen opschreef die ze in het Chinees zeiden, vonden ze dat prachtig.

Verder ben ik druk met dingen onderzoeken en aan het proberen om zo snel mogelijk de eerste grote besparingsopties te implementeren en de besparingen te realiseren.

Het weer begint hier trouwens steeds meer op winter te lijken. Overdag is het frisjes en zonnig en ’s nachts koelt het af tot een graad of vijf. Het is weer wachten op de zomer dus, net zoals in Nederland, alleen hier is de lente al een soort van zomer in Nederland, dus het wachten is wat minder lang.

  • 14 November 2012 - 16:45

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    gezellig weer een mail te krijgen.
    heb je ook nog goeie voorlichting kunnen geven?
    eigenlijk heb ik jou hulp nodig,mijn i.pad kan geen internet ontvangen.
    helaas je ben er niet moet ik het op een andere manier 0plossen.
    liefs oma

  • 15 November 2012 - 13:59

    Marianne:

    Hee Marijn! Super goed dat je al zoveel Chinees verstaat en echt stoer dat je nu al zulke belangrijke beslissingen kunt/mag nemen! Succes daar! X

  • 15 November 2012 - 20:50

    Max:

    Hallo Marijn,

    Ja ik kan je hand niet vastpakken, daarvoor is de afstand te groot.
    Heb je behoefte aan aanspraak, doen we het op skype dit weekend.
    Fijn dat het zo goed gaat kerel.

    Groetjes,

    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 97770

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: