Morgen alweer naar huis! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Morgen alweer naar huis! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Morgen alweer naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

02 Augustus 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Vanavond was alweer mijn laatste avond in Beijing en ook mijn laatste avond in China. Morgenvroeg om 11:05 uur vertrek namelijk mijn vliegtuig vanaf Beijing naar Amsterdam.

Na ruim zes maanden in China te zijn geweest, zit het er dus bijna op voor mij. Ik kijk terug op een zeer leerzame periode en naast mijn afstudeerstage en waarschijnlijk mijn diploma in augustus, ben ik weer een levenservaring rijker.

Ik heb afgelopen half jaar vol op genoten van elke dag. Ik heb geen één keer zelf eten gekookt en van alles geprobeerd, je kunt het zo gek niet bedenken: stierenballen, schapenballen, varkens penis, schapen penis, duizendpoot van ca. 25 cm, kikker, slang, schildpad enz.

Verder heb ik de meest vreemde dingen meegemaakt hier in China en deze ik heb ik meestal ook in mijn verslagen geschreven. Daarnaast heb ik veel mensen ontmoet en vrienden gemaakt uit verschillende landen.

Sinds een aantal dagen had ik al van iedereen afscheid genomen, dus voor mij is het niet zo heel moeilijk om morgen weer te vertrekken. Natuurlijk ga ik het wel missen, maar het afscheid nemen heb ik al gehad. Nu alleen nog afscheid nemen van het geweldige land China.

Als ik straks terug ben, ben ik als het goed is 28 augustus afgestudeerd. Wat ik daarna ga doen is nog niet zeker. Ik heb al diverse aanbiedingen gehad van zowel Nederlandse als buitenlandse bedrijven. Momenteel houd ik nog even alle opties open.

Hartelijk dank voor het lezen voor mijn verslagen. Ik vond het erg leuk om mijn verslagen te schrijven en te delen via het internet. Waarschijnlijk was dit mijn laatste verslag, maar wie weet wat ik morgen weer ga mee maken voordat ik terug vlieg.

Zai jian!

  • 02 Augustus 2012 - 16:11

    Robert Jan:

    Zai jian!

  • 02 Augustus 2012 - 16:56

    Bep En Fred:

    Morgen is het weer gewoon Marijn en geen Majing meer. En als ik het goed heb is moeders blij om haar jongste weer te kunnen knuffelen!

  • 02 Augustus 2012 - 18:40

    Jasper:

    Ik kijk er naar uit om je eindelijk weer te zien!

  • 02 Augustus 2012 - 19:20

    Christina:

    Hoi Marijn,

    Fantastisch om op deze manier jouw avontuur in China "mee te maken", talent voor schrijven bezit je op zeker :-). Een goede terugreis!!

    Groet, Christina

  • 02 Augustus 2012 - 21:02

    Aalt En Reina:

    Alvast welkom thuis. Is de boel tenminste weer compleet. Tot gauw.

  • 03 Augustus 2012 - 04:10

    Marijn:

    Hartelijk dank voor de leuke reacties, ik ben nu op het vliegveld, over 55 minuten vetrekt mijn vliegtuig en over 10 uur en 55 minuten sta ik weer op Nederlandse bodem!

  • 03 Augustus 2012 - 22:12

    Harriet:

    Fijn om je weer thuis te hebben, ben benieuwd voor hoelang, maar ik geniet ervan !!! xxx
    Nu horen we alle verhalen life, maar die leuke verslagen ga ik ook wel missen. Vandaag was het bloemkool, bonen, aardappels uit eigen tuin met een oer Hollandse gehaktbal,gezellig met Robert Jan, Leoni, Hugo, Kai en Oma. welterusten, lekker in je eigen bed !!

  • 05 Augustus 2012 - 17:15

    Marjan De Jong:

    Hee Marijn

    ik heb genoten van alles wat je heb meegemaakt,wat je heb gegeten en dat je alles probeerde te eten ondanks je het niet eens wist wat het was.en dan later hoorde wat je had gegeten,zal voor je wel weer even wennen zijn thuis weer de hollandse kost te krijgen alvast gefeliciteerd met je studie die je nu heb afgerond,het zal best wel een goede keuze worden met wat je gaat doen,anders kun je nog schrijver worden want verslagen kun je prima op papier zetten,ik wens je veel succes met je keuze en veel geluk en gezondheid toe in je toekomst.

    groetjes Marjan Smit de Jong

    p.s kennissen van Harrie en Ingritte Davelaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 97588

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: