Nog twee weken, vandaag visum aangevraagd - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu Nog twee weken, vandaag visum aangevraagd - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu

Nog twee weken, vandaag visum aangevraagd

Door: Marijn ten Wolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

16 Oktober 2012 | Nederland, Voorthuizen

De meesten van jullie zullen het wel gehoord hebben, maar ik ga weer terug naar China per 30 oktober. Hieronder even een verhaaltje over het aanvragen van mijn visum.

Wat een dag vandaag…

Vandaag ben ik naar Den Haag geweest voor het aanvragen van mijn visum. Toen ik aankwam bij de Chinese ambassade, kwam er een Chinees naar buiten, die amper Engels sprak en verder alleen Chinees en hij probeerde me te vertellen dat ik daar geen visum kon aanvragen. Ik vroeg dus in het Chinees, met daarbij een paar Engelse woorden waar ik wel een visum aan kon vragen.

Uiteindelijk werd ik doorgestuurd naar een de visum aanvraagdienst in Den Haag. Ook nu kwam ik weer verkeerd uit. Op het formulier wat ik gekregen had, stond dat de visum aanvraagbalie om 15:00 uur gesloten was. Gelukkig kwam ik om 14:58 uur aan en kon ik toch nog terecht.

Eenmaal toen ik de papieren ingeleverd had, moest ik eerst nieuwe pasfoto’s laten maken. Hiervoor moest ik vanaf de 6e etage naar de begane grond om geld te wisselen en dit vervolgens gepast in de automaat te gooien.

Het was al even na drie, maar toch kon ik verder met het aanvragen van mijn visum. Na de pasfoto’s ingeleverd te hebben, bleken de papieren van de dokter niet compleet te zijn, dus heb ik snel de dokter gebeld of ze het even per e-mail wouden toesturen. Dit moest vervolgens nogmaals, omdat de handtekening en een stempel van de huisarts ontbraken.

Uiteindelijk is het dan met veel vertraging toch gelukt en kan ik vrijdag mijn visum ophalen in Den Haag. Nog precies twee weken en dan zit ik in de lucht, om vervolgens per 1 november te beginnen met mijn eerste werkdag in China.

Ik ga proberen om op deze website weer wat verslagen te plaatsen de komende tijd.


  • 16 Oktober 2012 - 20:10

    Adwot En Dikkie:

    We hopen dat je weer zo' n mooie tijd daar mag hebben en we weer van je mooie verslagen mogen genieten groeten en veel plezier adwout dikkie en de fam groenevelt

  • 17 Oktober 2012 - 09:56

    Aalt En Reina:

    Hoi Marijn,veel succes met je nieuwe baan en we gaan je volgen hoor. Hoe lang blijf je nu weg? Heel veel groetjes van ons. Aalt en REINA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorthuizen

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 97729

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: