Chinese massage! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Chinese massage! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Chinese massage!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Juli 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Dit weekend ben ik in Chuzhou gebleven, omdat ik wat tijd extra nodig had om aan mijn rapport te werken. Over 3 weekjes zit het avontuur in Chuzhou er namelijk alweer op en ga ik naar Beijing voor helaas alweer mijn laatste weekje in China.

Zondagavond heb ik weer wat bijzonders meegemaakt hier in China. Ik ben samen met Torben, Lilly en twee Chinese collega’s naar de massagesalon geweest.

Iedereen had een eigen kamer en een eigen masseuse. Voordat de massage begon, konden we eerst genieten van een bad of een warme douche. De kamers waren prachtig en erg luxe. Ook was de toilet in mijn kamer de schoonste WC die ik hier in China gezien heb. Zoals ik al eerder in mijn verslagen schreef heeft hygiëne niet de hoogste prioriteit.

Uiteraard ben ik er eens lekker voor gaan zitten en heb ik geprobeerd om een prachtige Terracotta Warior te kleien, zoals we die vorige week gezien hebben in Xi’an. Hierna heb ik genoten van een heerlijke warme douche, een kopje thee gedronken, mijn Chinese broekje weer aangetrokken en daarna op de bel gedrukt en een paar minuten later kon de massage beginnen.

We hadden twee verschillende massages geboekt, één ‘normale’ en een vacuüm massage. De eerste massage was heerlijk en ontspannend. De tweede was wat minders ontspannend, dit was de vacuüm massage.

Tijdens deze massage werden er 13 vacuüm glazen om mijn rug geplaatst. Ik had geen idee wat me te wachten stond, maar ik kan jullie vertellen dat het geen pretje was. Het voelt ongeveer alsof er 3 olifanten op je rug staan te dansen en dat er tegelijkertijd aan je huid getrokken wordt.

Het was niet bepaald comfortabel en op het gegeven moment vroeg de masseuse wat en ik zei in het Chinees dat ik het niet kon verstaan, waarna ze vervolgens vol stress wegrende om iemand te vragen die hooguit 10 woordjes Engels kon spreken.

Ik probeerde te kijken wat er aan de hand was, maar ik kon mijn nek niet bewegen, omdat hier ook een glas was geplaatst, niet erg comfortabel dus.Toen ze terug kwamen, werden uiteindelijk de glazen verwijderd van mijn rug. Voordat er flauwe reacties over een ‘happy end’ komen, dit was voor mij een happy end toen de glazen verwijderd waren.

Aan het eind van de massage werden de paarse plekken op mijn rug geanalyseerd en werd mij verteld dat het wel een maand kon blijven zitten. Op de foto is het resultaat te zien. Dit wordt dus een maandje voor paal lopen, maar ach… staren doen ze hier toch wel.

Verder ga ik misschien a.s. zondag naar de wedstrijd Nanjing – Shanghai om even te kijken wat Diedier Drogba en Nicolas Anelka er van bakken. Ik heb namelijk nog steeds mijn seizoenkaart, dus misschien dat ik wel even naar het stadion ga.

  • 03 Juli 2012 - 13:12

    RJ:

    Je vergeet de foto...

  • 03 Juli 2012 - 13:14

    Marijn :

    Ja, klopt! Lukt helaas niet met uploaden. Ik heb het drie maal geprobeerd, maar op één of andere manier lukt het niet.

  • 03 Juli 2012 - 16:57

    Freek En Wil:

    Hou het maar gewoon op een gewone hollandse meid met massage.

  • 03 Juli 2012 - 21:32

    Ingritte Davelaar :

    hallo marijn nou het is te hopen dat die plekken op je rug eens weg trekken. Anders loop je echt voor jan met de korte achternaam haha . Nou en ik weet ook niet hoe het moet voelen als er olifanten over je rug lopen want dat hebben ze nog nooit bij mij gedaan. Naar goed het duurt idd niet lang meer of ook jij fiets weer door ons dorpje. Succes nog met je rapporten klaar maken en geniet nog ff van alles wat op je pad komt. Doe voorzichtig en ze blijven je volgen grtjes van ons allemaal xxxx

  • 04 Juli 2012 - 12:11

    Aalt En Reina:

    Volgende keer borrel glaasjes vragen. Zijn de blauwe plekken kleiner. Geniet ze daar in verweggistan.Groetjes van ons.

  • 04 Juli 2012 - 13:58

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    fijn om weer wat van jou te horen.
    ik had jou wel eens op die tafel willen
    zien liggen.geniet er van deze laatste weken.nog fijne weken gewenst.
    groetjes oma ten wolde.

  • 04 Juli 2012 - 13:58

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    fijn om weer wat van jou te horen.
    ik had jou wel eens op die tafel willen
    zien liggen.geniet er van deze laatste weken.nog fijne weken gewenst.
    groetjes oma ten wolde.

  • 04 Juli 2012 - 13:58

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    fijn om weer wat van jou te horen.
    ik had jou wel eens op die tafel willen
    zien liggen.geniet er van deze laatste weken.nog fijne weken gewenst.
    groetjes oma ten wolde.

  • 04 Juli 2012 - 13:58

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    fijn om weer wat van jou te horen.
    ik had jou wel eens op die tafel willen
    zien liggen.geniet er van deze laatste weken.nog fijne weken gewenst.
    groetjes oma ten wolde.

  • 04 Juli 2012 - 13:58

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn
    fijn om weer wat van jou te horen.
    ik had jou wel eens op die tafel willen
    zien liggen.geniet er van deze laatste weken.nog fijne weken gewenst.
    groetjes oma ten wolde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 97593

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: