Weekend Xi’an en ruim 30 uur reizen! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend Xi’an en ruim 30 uur reizen! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend Xi’an en ruim 30 uur reizen!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

28 Juni 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vandaag is het 28 juni en normaalgesproken, zou ik alweer één dag thuis zijn. Gelukkig kon ik mijn ticket omboeken en blijf ik nog wat langer. 3 Augustus vlieg ik weer terug naar Nederland vanaf Beijing en hopelijk heb ik voor die tijd nog wat tijd voor vakantie (één á twee weekjes).

Momenteel ben ik nog erg druk met het afronden van mijn afstudeeropdracht en daarnaast moet ik ook nog wat presentaties geven.

Afgelopen weekend ben ik samen met Torben, Damir en Jochen naar Xi’an geweest. Vrijdag was een Chinese feestdag, dus waren we vrij en daarom vertrokken we donderdagavond naar Xi’an. Onze trein vertrok vanaf Nanjing, dus moesten we eerst vanaf Chuzhou naar Nanjing. Daarna was het nog maar 15 en half uur met de nachttrein (zo lang heb ik nog nooit gereisd in mijn leven). De heenweg hadden we een 4 persoonskamer in de trein en gek genoeg vloog de tijd voorbij. Ik heb heerlijk geslapen tijdens de nacht en de rest van de reis niet heel veel bijzonders gedaan.

Xi’an is een prachtige stad met ongeveer 7,5 miljoen inwoners en staat bekend om de prachtige bergen, natuur, het terracotta leger en het mooie centrum omringd door de stadsmuur. Het weer dit weekend was tussen de 37 en 40 graden, dus knap warm.

De eerste dag hebben we een fiets gehuurd en hebben we in ongeveer anderhalf uur een rondje over de stadsmuur gefietst. Met 37 tot 40 graden was het shirtje wel aardig nat aan het eind. Na het fietsen zijn we naar de beroemde moslimstraat geweest, waar je van alles kunt eten. Natuurlijk hebben we hier weer van alles geprobeerd.

Dag twee zijn de bergen in geweest. Hiervoor zijn we vroeg op gestaan en met de trein en bus richting de bergen gegaan. Vanaf de bus stapten we over in een gondel. Dit was super gaaf om in een bakje hoog boven de grond te hangen met een prachtig uitzicht. Hierna zijn we nog wat wezen wandelen in de bergen en hebben we een aantal mooie plaatjes geschoten.

De laatste dag zijn we naar de ‘terracotta warriors’ geweest. Dit is een erg populaire bestemming onder de toeristen. Ondanks dit hebben we ons helemaal kapot verveeld en hebben we besloten om tijdens ons verblijf in China geen museum meer te bezoeken.

De terugweg was anders dan de heenweg. Dit keer hadden we tickets geboekt voor een wagon met ongeveer 50 bedden met 46 Chinezen, 3 Duitsers en een Nederlander. Toen we onze bedden gevonden hadden, bleek het dat er al een moeder met twee kinderen in Torbens bed lagen. Uiteraard hebben we gezegd welke bedden wij gereserveerd hadden en moesten ze vertrekken.

De terugreis was niet zo veel bijzonders op een prachtig uitzicht en een heerlijke nachtrust na. Verder viel het me op dat zoals overal de hygiëne niet de hoogste prioriteit had. Met een dweil werden eerst de toiletten schoongemaakt. Dit werd gedaan door de dweil in de wc te dompelen, eerst de wc schoon te maken en vervolgens de vloer in de wc. Hierna werd met dezelfde dweil de vloer en het tapijt van de rest van de wagon ‘schoon’ gemaakt.

Ik denk dat ik hier inmiddels wel een goede weerstand heb opgebouwd, want ik ben nog geen één keer ziek geweest hier, ondanks dat ik werkelijk alles eet hier en de slechte hygiëne.



  • 28 Juni 2012 - 18:19

    Max:

    Niet verkeerd dat je lekker hebt geslapen. 15 uur reizen is toch wel een hele afstand, die je dan aflegt. Ik heb nog niet helemaal een idee hoe ver dit is geweest. Maar dat kan zo maar een paar duizend km zijn. Was je maandagochtend wel weer fit op je werk?
    En wat een viespeuken zijn die chinezen. En dat juist jou dat opvalt, zegt mij nog veel meer.

  • 28 Juni 2012 - 18:40

    Dikkie En Adwout:

    Nou wat zal voor jou tegen vallen als je weer in voorthuizen terug bent , want wat een mooie belevenissen schrijf je steeds geweldig.veel plezier nog de laatste weken en geniet ervan gr adwout en dikkie

  • 28 Juni 2012 - 19:14

    Harriet:

    Majing, heb je ook foto's van de Chinese Muur? De foto's van het terracotta leger vond ik heel mooi. Wat heb je veel meegemaakt het afgelopen half jaar, het blijft leuk om je verslagen te lezen. Geniet nog maar even van die rare Chinezen met hun vreemde gewoontes, want voor je het weet zit je weer snijbonen te eten in Voorthuizen. xxx

  • 29 Juni 2012 - 05:41

    Aalt En Reina:

    Hoi buurjong, ik ga nu even schoonmaken zoals de chinezen dat doen. Ben ik lekker snel klaar. Nog heel veel plezier daar en tot over enkele weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 97809

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: