Ticket terug geboekt, komend weekend en wat nieuws - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Ticket terug geboekt, komend weekend en wat nieuws - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Ticket terug geboekt, komend weekend en wat nieuws

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

20 Juni 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Afgelopen weekend ben ik naar Nanjing geweest. De planning was om thuis in Chuzhou te blijven maar voor de zaterdagavond waren we uitgenodigd door één van de managers (uit Brazilië) voor een barbecue.

Het weekend was zoals gewoonlijk weer geweldig en de barbecue was ook perfect geregeld. Zoals de hele zomer ongeveer was het ’s avonds nog 30 graden en hebben we lekker buiten gezeten. Vlees was er genoeg; ongeveer 30 kilogram voor 25 personen. Het was een typisch Braziliaanse barbecue vertelde hij en het is het beste wat ik tot nu toe heb gegeten hier. In één van de volgende alinea’s zal ik vertellen wat voor een nieuws ik nu weer heb gegeten.

Zaterdag voor de barbecue ben ik samen met Jonas op zoek gegaan om de trein tickets voor komend weekend (morgen) te regelen. Dit weekend gaan we naar Xian, een prachtig stadje met oude gebouwen, een mooie natuur en lekker eten van de straat. De totale reis zal ongeveer 16 uur zijn met de trein (en zondag dus ook weer 16 uur terug).

Gelukkig hebben we een overnachttrein en reizen we ’s nachts. Hopelijk kan ik dus een beetje slapen, waardoor de reistijd wel mee zal vallen.

Afgelopen zaterdag was het niet makkelijk om een ticketservice te vinden. Na veel uitleg met gebrekkig Engels van een paar Chinezen, vroeg ik (per ongeluk) aan een doof stelletje of ze ook Engels konden spreken. Waarop ze met gebarentaal antwoordden dat ze niet konden horen en praten. Gek genoeg heeft dit stelletje ons uiteindelijk de weg kunnen wijzen. Zo zie je maar dat je met handen en voeten best wel een eindje kom.

Met handen en voeten is vaak ook de manier hoe ik communiceer, hoewel ik toch al een beetje meer Chinees begin te begrijpen en te praten.

Vandaag tijdens lunch heb ik weer wat nieuws gegeten; varkensvoetjes en een kippen hoofd. De varkensvoetjes waren niet echt lekker, eigenlijk alleen maar vet. De kop van de kip was nauwelijks eetbaar, maar de hersenen smaakten prima, maar ook niet veel bijzonders.

Het is hier trouwens heel normaal als je kip bestelt, dat je dan een gerecht krijg met alles van de kip. Je vindt vaak da onder andere kippenvoetjes, kippenpootjes, kippenvleugeltjes en soms zitten er ook een paar hoofden tussen.

Verder even ter informatie voor de mensen die me al een beetje beginnen te missen. Mijn ticket heb ik omgeboekt , omdat ik anders over precies één week alweer naar huis moest. Ik vlieg nu vanaf Beijing (eerst even lekker vakantie in Beijing dus) naar huis. De vertrektijd is 11:15 Chinese tijd en 15:15 uur Nederlandse tijd, dan kan ik al jullie spandoeken bekijken, cadeautjes ontvangen en weer gezellig bijpraten!



  • 20 Juni 2012 - 14:17

    Jasper:

    Je ga dus over 1 week naar huis? Er staat geen vertrekdatum in je verslag!

  • 20 Juni 2012 - 17:11

    William:

    Lekkere kippenkop op dat bord;-)

  • 20 Juni 2012 - 22:41

    Marijn:

    Sorry, het moet 3 augustus zijn!

  • 21 Juni 2012 - 08:07

    Aalt En Reina:

    Wat zul jij een hersens hebben zeg, na al die kippenkopjes. Gebruik ze dan ook. Tot over een tijdje. geniet er nog maar van. Groetjes van ons.AALT EN REINA.

  • 21 Juni 2012 - 12:03

    Oma Ten Wolde:

    hallo Marijn
    het lijkt mij wel wat veel .
    zoveel vlees.
    wat lief dat je aan opa dacht.
    dat doet mij goed.
    toen jij belde was ik waarschijnlijk
    bij marcel en miranda.
    geniet van de komende tijd.
    liefs van oma

  • 24 Juni 2012 - 16:27

    Jolanda En Gijs:

    Hoi Marijn,

    Jammer dat het er weer bijna opzit, maar goed voor Jasper, dan kan je hem weer een beetje in toom houden, hier verder na ons gesprek weinig gebeurd, we zijn net een paar uur terug van vakantie.
    Geniet er de laatste tijd nog maar van dat je daar ben, en we zien je wel in Voorthuizen verschijnen.

  • 25 Juni 2012 - 05:03

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn,

    Zo te lezen heb je het daar goed voor elkaar haha
    Al die vreemde gerechten zal je nog gaan missen hier zometeen.
    Dus je hebt nog maar even een vakantie erachteraan geboekt groot gelijk nu je de vakantie van je vrienden moet missen. Ach en je weet hoe het daar in cherso uit ziet toch;-) Ja de tijd vliegt als je het naar je zin hebt ook voor jouw komt er weer een tijd aan dat je naar huis moet. Je zal het daar gaan missen want het is een wereld aan verschil met Nederland hoor. Nou hier gaat alles ook goed we hebben net Harrie zijn verjaardag gevierd achterin de tuin in een grote tent Was heel geslaagd je broer ging pas om half 4 naar huis en toen had hij ook de meeste sapjes op haha. Nu laten we de tent staan en een vrijdag houd jeff zijn feestje er weer in. Je moet maar even over komen als je tijd hebt;-) Dus we hopen op een beetje mooi weer zo dat ze lekker kunnen barbequen. De zomer hier laat het ff afweten en od hij nog komen gaat is voor iedereen een verrassing. Ik hoop dat je de treinreis overleeft heb en dat het niet al te lang duurde maar ach daar stel je je ook weer op in toch. Daar naar toe gaan doe je ook maar 1 keer en je bent er nu toch zo dicht bij dat moet je gedaan hebben. Verder lezen we je berichten trouw alleen komt er soms niet van om dan weer te reageren maar we denken wel aan je (ja daar heb je wat aan zul je misschien wel denken) Maar goed we zullen blij zijn als de vrienden groep weer compleet is hoor. Doe voorzichtig en geniet dan spreken we elkaar gauw weer. Groetjes van ons allemaal uit het natte maar zeer gezellige voorthuizen. bey bey xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 97598

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: