Weekend Shanghai, presentatie op 't werk! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend Shanghai, presentatie op 't werk! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend Shanghai, presentatie op 't werk!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

14 Februari 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Na een drukke week, begon vrijdag mijn welverdiende weekend. Direct na het werken ben ik samen met mijn Duitse Collega’s Monty en Alex vertrokken naar Shanghai. Toen we de metro uitliepen en vervolgens de trap omhoog naar de stad, was ik direct onder de indruk. Overal zag ik prachtige, grote gebouwen, waarvan elk gebouw mooi verlicht was. Vanaf het metro station was het ongeveer een kwartier lopen naar het hostel waar we het weekend hebben overnacht.

Het stappen in Shanghai, kan ik in één woord omschrijven, namelijk: ‘Geweldig’. Er zijn verschillende clubs, waar naast Chinezen, ook heel veel buitenlanders te vinden zijn. Ook was de muziek goed en er waren opvallend veel mooie vrouwen in de clubs, ook niet vervelend om naar te kijken!

De eerste dag in Shanghai, liepen we over de boulevard. Continu werd gevraagd of ik even met iemand op de foto wou. Het grappigste van de wandeltocht over de boulevard was dat er een groep van ongeveer 30 Chinese meiden met mij op de foto wou. De groep had verschillende fototoestellen bij zich en maakte continu foto’s van mij, ook werd er veel gegiecheld door de Chinese meiden. Ik heb hier overigens ook nog een filmpje van, deze zal ik even proberen te uploaden.

Op de boulevard heb je een prachtig uitzicht met aan de overkant een aantal prachtige wolkenkrabbels. Eén van deze wolkenkrabbers (de op 3 na grootste van de wereld) hebben we bezocht. Met de lift waren we binnen no-time boven en bovenin de toren was het uitzicht prachtig. Sommige delen van de vloer waren van glas en dat was prachtig om te zien.

Om jullie ook even de indruk te geven dat er naast alle activiteiten ook gewoon gewerkt wordt aan mijn afstudeerstage hier een korte update over mijn werk:
Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin op mijn werk en tot nu toe verloopt alles goed. Vandaag had ik een vergadering, waarvan ik dacht dat er twee aanwezig zouden zijn en dat er wat willekeurige dingen besproken zouden worden.

Toen ik bij de vergaderzaal aankwam stond er een beamer klaar, zaten er 8 Chinezen en mijn Duitse leidinggevende en bleek het de bedoeling te zijn om even een presentatie te geven. Dit werd dus een beetje improviseren en uiteraard moest ik in het Engels presenteren, want m’n Chinees is nog niet zo goed. Gelukkig was er een tolk bij die af en toe wat kon vertalen als de Chinese engineers het niet begrepen. Verder ging de presentatie prima en ben ik weer druk geweest op het werk.

Ook ben ik gisteren verhuisd van mijn hotel naar mijn appartement. Het is een groot appartement, met tweepersoonsbed, een bad tv enz. Helaas is het bed zo hard als de vloer en de kamer zo koud als de buitentemperatuur. Hier heb ik even een klacht over ingediend en als het goed is, wordt dit probleem opgelost.

Záijián!

  • 14 Februari 2012 - 12:19

    Harriet:

    Majing, alweer zo'n leuk verslag. Fijn om te lezen dat je serieus bezig bent met je stage opdracht, en dan die presentatie zonder voorbereiding, goed gedaan!! Is wel wat anders dan je tweeling broer, die kruipt door kleine gaatjes in een roze broek haha. Maar ook jij bent het uitgaan en feesten nog niet verleerd, zo te lezen en wat een aandacht in dat filmpje op facebook. Blijf genieten. xxx

  • 14 Februari 2012 - 13:38

    Aalt En Reina:

    Kun je niet meteen dat chinese schoon meebrengen? Of wil je toch gewoon een hollands welvaren.Nog veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 97606

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: