Inburgering China mijn nieuwe woning! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Inburgering China mijn nieuwe woning! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Inburgering China mijn nieuwe woning!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

09 Februari 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Bij deze even een update van mijn avonturen in China:

Ik heb afgelopen week weer veel dingen meegemaakt, hoewel dit voor mij steeds normaler wordt. In het begin vond ik het vreemd dat iedereen op straat me aankijkt, dat ik hier niet normaal over straat kan en dat veel mensen (stiekem) foto’s van me maken.

In de clubs wordt ik ook nog steeds behandeld als een grote beroemdheid. Als we als Europeanen de club binnenkomen, zijn alle ogen meteen op ons gericht, staan er binnen een mum van tijd een kudde vrouwen om ons heen en wil iedereen met ons dansen. Ook willen mensen vaak mijn telefoonnummer hebben, hoewel ze soms geen woord Engels spreken.

Vandaag, ben ik tussen het werken door even met mijn Chinese collega mee geweest die me mijn nieuwe woning heeft laten zien. Het is een klein stukje verderop dan mijn hotel waar ik nu zit en ziet er op zich niet verkeerd uit. Er zijn twee badkamers, er is een tv, 3 slaapkamers en een keuken. Het is de bedoeling dat ik deze woning zal gaan delen met twee Duitse interns die aanstaande dinsdag zullen arriveren.

Ik heb vandaag de sleutels gekregen, maar ik denk dat ik nog tot maandag in mijn hotel blijf en maandag na werktijd ga verhuizen. Dit omdat ik komend weekend ga stappen in Shanghai en anders moet ik vanavond nog verhuizen en vanavond ben ik nog heel druk met andere dingen.

Één van de dingen waar ik vanavond druk mee zal zijn, is: slapen. Ik heb afgelopen week veel dingen meegemaakt en dat is allemaal een beetje ten koste gegaan van mijn nachtrust. Maandagavond zijn we namelijk met collega’s wezen uit eten en daarna hebben we een karaoke zaal gehuurd in ‘the KTV’. Omdat het zo gezellig was, werd het uiteindelijk ongeveer 02:00 uur voordat ik in bed lag en 07:00 uur ging de wekker weer. Gisteravond zijn we ook weer naar de club geweest en was het wederom 02:00 uur.

Verder kan ik nog hele verhalen typen over wat ik heb meegemaakt en over het dagelijkse leventje. Ik zal jullie de tijd besparen om te veel te lezen. Het volgende verhaal zal waarschijnlijk begin volgende week weer komen, omdat ik dan hopelijk weer veel meegemaakt heb in Shanghai!

Záijián!

  • 09 Februari 2012 - 11:15

    William:

    Yow Marijn,

    Je hebt het maar zwaar met het afstuderen. Verschrikkelijk afzien en eindeloos in de boeken zitten;-) Nee, je hebt helemaal gelijk. Als je er dan toch bent moet je dit ook zeker niet laten. Zet anders nog ff wat nieuwe foto's online, ben wel benieuwd.

    Ciao

  • 09 Februari 2012 - 13:08

    Aalt En Reina:

    Hoi Marijn, heb je schoonmakers nodig, we komen er aan. Veel succes met alles en ook veel genieten. Zal wel lukken met jou. Groetjes van ons.

  • 09 Februari 2012 - 17:53

    Max:

    Hoi Marijn,

    Klinkt allemaal goed en ik merk aan jou dat je het goed naar je zin hebt.
    De foto van tafel met eten ziet er niet verkeerd uit. Lijkt mij best lekker zo te zien. Wil ik je verder een fijn weekend toewensen in Shanghai.

    Xxxjes uit Voorthuizen

  • 09 Februari 2012 - 22:32

    Jasper:

    Hier dansen ze in e blote titten met uitgaan, moet niet gekker worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 97797

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: