De beroemdheid ‘Majing’ in Chuzhou en het meest vr - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu De beroemdheid ‘Majing’ in Chuzhou en het meest vr - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

De beroemdheid ‘Majing’ in Chuzhou en het meest vr

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

04 Februari 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Omdat ik gisteravond weer zo veel heb meegemaakt, plaats ik nu weer een nieuw verslag. Gisteravond toen ik met Hugo, Leoni en Kai aan het skypen was, belde Monthy (Duitse collega/vriend) mij op of ik zin had om mee te gaan naar de stad om wat te eten.

Hij liet me een soort van markt zien, waar je werkelijk alles kunt eten. In de taxi daar naar toe vertelde ik hem dat ik alles wou proberen te eten. We begonnen met een rondje te lopen over de markt om eerst even te oriënteren wat er allemaal te eten was. Er zwommen vissen in bakken met water (verser kan het niet), ze hadden kippenpoten (inclusief de voeten) en allerlei apart eten wat je in Nederland niet kunt krijgen.

Toen we een rondje hadden gelopen, hebben we het eten besteld. We hadden een heel bord vol met het duurste van het duurste en nog kostte het een scheet en drie knikkers. Op deze markt heb ik onder andere kikkerbillen, krekels, slakken, lever en kleine kuikentjes gegeten. Gek genoeg was het allemaal zeer goed te eten. De krekels waren heerlijk knapperig, de slakken lekker mals, de kikkerbilletjes lekker doorbakken en het kuikentje was ook heerlijk (op het snaveltje na).

Na het eten zijn we in drie verschillende clubs geweest om een biertje te drinken. In de tweede club vroegen we aan twee meiden of ze een leuke club wisten en of ze die in Chinese karakters wouden opschrijven voor de taxi. Deze club heette ‘international club’. Het enige tintje internationaal was dat sommige mensen een klein woordje Engels spraken en dat er (toen wij er waren) een Duits nummer gedraaid werd en verder was er ook gewoon Engelse muziek.

Toen we daar binnen kwamen lopen, wist ik niet wat ik meemaakte; er was een optreden, maar alle ogen waren op ons gericht. De hele club keek naar ons en binnen een mum van tijd stond er een hele grote groep dames om ons heen en kwam iedereen die een beetje Engels kon spreken, kennis met ons maken. Iedereen wou in de buurt van ons dansen en een gesprek met ons voeren (zowel in het Chinees als in het Engels) en veel mensen vroegen om mijn telefoonnummer. Ik voelde me net een wereldberoemde ster.

Ik voelde me niet alleen een wereldberoemde ster, ik was ook even de ster op deze avond. Een mooie Chinese dame die aan het optreden was, zong het liedje ‘Cranberries – Zombie’ en tijdens haar optreden keek ze mij steeds aan en pakte mijn hand vast. Vervolgens kreeg ik de microfoon voor mijn mond, dus heb ik ook nog gezongen voor een bomvolle discotheek! Met mijn prachtige stem zong ik voor de hele discotheek ‘Whats in your head in your head ZOMBIE ZOMBIE ZOMBIE E E E .‘ Misschien dat ik wat moet gaan doen met dat zangtalent hier!

Na de geweldige avond en mijn optreden, zijn we naar de massagesalon geweest en zijn we heerlijk gemasseerd.

Kortom, ik vermaak me prima hier en de foto’s volgen snel!


  • 04 Februari 2012 - 07:08

    Edwin:

    Haha jij krijgt echt de tijd van je leven man, haha.!
    Geniet ervan, ik denk dat ik zeker even langskom in de komende maanden :D

    Vet dat je daar al die vage dingen kan eten, want in Beijing kan dat eigenlijk maar in één straatje die is ingericht voor toeristen.

  • 04 Februari 2012 - 08:09

    Hans En Henny:

    Hé Ma(r)ji(n)g,

    volgens mij heb je het aardig naar je zin, en geniet je vol op.

    Groetjes,
    Hans en Henny

  • 04 Februari 2012 - 10:10

    Aalt En Reina:

    Pootje is ook lekker hoor. Gatsie, jij liever als ik. wij eten wel gewoon boerenkool.ps. Graag een handtekening van je, beroemde zanger.Groetjes en tot horens.

  • 04 Februari 2012 - 10:44

    Marijn :

    Ik vermaakt me nog steeds heel goed, ja! En met eten probeer ik gewoon alles.. Als ik normaal in een restaurant zit, kan ik de menukaart ook niet lezen, dus weet ik ook niet wat ik te eten krijg.

    Groetjes Majing!

  • 04 Februari 2012 - 11:22

    RJ & Marianne:

    Hi Majing,

    Wat gaaf allemaal zeg, super grappig :) Vooral bijzonder dat ze je zangkunsten waarderen!

  • 04 Februari 2012 - 11:57

    Freek En Wil:

    We hebben al BN ers in de Schutten famlie, maar de ten Wolde's zijn er nu ook. Ga zo door en veel plezier.

  • 04 Februari 2012 - 12:44

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn ,
    Leuke foto,s die je geplaatst heb dat je dat allemaal ook nog eens probeer dat eten alleen bij de gedachten al word ik misselijk haha.
    He hartstikke leuk dat je vanmorgen even belde het is toch altijd fijn om je stem te horen bedankt. Ik hoop dat je vanavond weer een gezellige avond krijg en wens je een fijn weekend. Harrie zegt jammer dat hij net niet thuis was toen je belde maar moest je de grtjes doen bij deze dan. We blijven je volgen xxx

  • 04 Februari 2012 - 19:13

    Max:

    Gelukkig kun jij daar nog even de populaire jongen uithangen. Want het duurt nog wel even voordat je weer in Holland bent en dan moet je weer gewoon met beide beentjes op de grond.
    Maar geniet er eerst nog maar even van je populariteit en de rest Majing.

  • 05 Februari 2012 - 03:11

    Jasper:

    haha wat een geweldig verhaal! Ik kwam gisteren de meeste kroegen niet meer binnen en jij krijgt daar alles voor elkaar! Ik was te beschonken om naar binnen te gaan! Dik feest op straat as well!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 97792

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: