Weekend! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Februari 2012 | China, Chuzhou

Nihao!

De meesten van jullie kunnen het denk ik nog niet zeggen, maar ik heb weekend! Het is hier 7 uur later en ik was om 17:30 uur klaar met werken. Tot nu toe verloopt alles heel goed op het werk, ik ben deze week al direct begonnen met het eerste onderdeel voor het afstuderen, namelijk ‘het startdocument.’

Verder heb ik het nog goed naar mijn zin op het werk, ik heb een mooi kantoor (van de voormalig directeur) en ik kan ook goed opschieten met mijn collega’s. Ik spreek hier binnen het bedrijf verschillende talen; Engels, Duits en een klein beetje Chinees.

Het is bijna noodzakelijk om een klein beetje Chinees te kunnen spreken. Vooral in mijn vrije tijd is het handig om wat basisdingen te kunnen zeggen. De taxichauffeurs spreken namelijk geen Engels, dus moet ik in het Chinees met ze communiceren. De terugweg met de taxi zeg ik altijd ‘Ximenzi lu’ (= Siemens straat) of ‘Boxihua lu’ (= Bosch straat), dit is namelijk dicht bij mijn hotel. Tot nu toe ben ik altijd nog bij mijn hotel gekomen, ik spreek dus een aardig woordje Chinees!

Verder krijg ik hier ook genoeg te eten. In de ochtend begint het met een soort van ontbijtbuffet in mijn hotel. Ik neem meestal een bak met rijst, een soort broodje, een aantal dingen waarvan ik geen idee heb wat het is en iets wat lijkt op een broodje bapao.

Tussen de middag ga ik altijd ergens lunchen met collega’s, meestal met wat Duitsers en soms gaan er ook een paar Chinese collega’s mee. We lunchen tot nu toe elke dag in een ander restaurant.

’s Avonds ga ik ook altijd uit eten. Soms met wat collega’s/vrienden en soms in mijn eentje. Als je hier in je eentje gaat eten, staat de hele tent op z’n kop. Iedereen begint dan naar me te wijzen, naar me te lachen en soms komt zelfs het hele restaurant kijken hoe ik met stokjes aan het eten ben. Ook bestel ik altijd maar zo wat, omdat de menukaarten uitsluitend in het Chinees verkrijgbaar zijn. Het eten met stokjes gaat overigens steeds beter. Ik eet nu zelfs rijst met stokjes, terwijl ik me in Nederland altijd afvroeg hoe die Aziaten deden. Het antwoord is: ‘oefening baart kunst.’

Dit weekend blijf ik in de stad waar ik ook woon en werk, Chuzhou. Als het goed is, dan ga ik volgend weekend in Shanghai stappen. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Hoe komend weekend zal gaan verlopen, kunnen jullie in mijn volgende verslag lezen!

Bye bye, Tschüs, Záijián & tot het volgende verslag!

  • 03 Februari 2012 - 12:21

    Francisca:

    Hee Marijn, Leuk om te lezen allemaal.
    Wat hebben jullie(Jasper en jij) het toch goed voor elkaar. Geniet ervan.
    En wij blijven lezen!

  • 03 Februari 2012 - 12:52

    Aalt En Reina. :

    Hoi Marijn, wil je dat wij bestek sturen of krijg je genoeg binnen? Je kunt ook nog met je handen eten. Veel succes en geniet van je tijd daar.Hier lig een lading sneeuw.

  • 03 Februari 2012 - 12:57

    Marjo:

    Heey Marijn,

    Niet te veel eten hè! Aangezien je volgens mij nog niet aan het sporten bent moet je oppassen dat je niet zo'n Jasper-buikje krijgt, haha!

    Je "followers"

  • 03 Februari 2012 - 16:32

    William:

    Yo Marijn,

    Bent al aardig gesetteld dus. Mooi leventje daar in China;-). Dat eten lijkt me op zich best chill, hou wel van rijst.

    Veel succes man

    Laterz

  • 03 Februari 2012 - 17:52

    Wisam:

    Gekke waus...nu al genoeg ervaringen!! Lachen man. Je mist hier wat qua weer hoor...
    Effe in Shanghai stappen, kom je niet met een taxi vanuit voorthuizen ;)

    succes met je startdocument (ik ook!)

    tjo

  • 03 Februari 2012 - 18:15

    Harriet:

    Ni hao Majing,
    Ik hoorde dat je gaat stappen met collega's en dat je naar een massage salon gaat. Ik kan bijna niet wachten op je volgende verslag. xxx

  • 05 Februari 2012 - 03:43

    Jasper Ten Wolde:

    Hebben ze ook een schaar in het restaurant om je eten te snijden?? Hadden ze in Tokyo overal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 97611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: