Mijn eerste dag in China! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in China! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in China!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

30 Januari 2012 | Nederland, Voorthuizen

Ni hao!
Ik ben ongeveer een uurtje geleden aangekomen bij mijn hotel. Ik zit hier vijf hoog, heb twee 2-persoonsbedden en onder andere een grote televisie. Verder is het hier ook erg luidruchtig met toeterende auto’s.

Ik heb de afgelopen 24 uur heel veel meegemaakt en daarvan zal ik een paar dingen even in het verslag zetten;

Het afscheid nemen van iedereen was apart, maar ook wel weer gezellig. Het blijft een raar idee dat ik over een half jaartje pas weer in Voorthuizen ben. De vlucht is verder allemaal goed verlopen, maar bij het inchecken op Schiphol voelde ik me al direct de buitenlander. Ik was één van de weinige ‘niet Chinezen’ die met deze vlucht mee ging.

Hier ben ik André Kuipers nog niet tegen gekomen, maar ik heb nu echt nog het gevoel dat ik op een andere planeet zit. China is totaal niet te vergelijken met Nederland; je ziet (voor mij dan) de meest vreemde dingen, zoals modieuze mondkapjes, aparte mensen enz.

Ook is het verkeer hier één grote chaos. Mijn eerste deelname aan het verkeer begon al meteen chaotisch; de buschauffeur had de bagageklep open laten staan en reed vervolgens weg. Ik zal daar niet echt op mijn gemakje, gezien het feit dat mijn laptop, koffers en alle overige bezittingen in de laadruimte stonden.

Vanaf Shanghai Pudong Airport, moest ik nog ongeveer 350 kilometer afleggen. Dit ging tegen de verwachtingen in heel erg goed. Het enige was dat ik een ticket een uur te laat geboekt had, waardoor ik een uur moest wachten. Verder had ik ook moeite om wakker te blijven, dus had ik voor de zekerheid maar even mijn telefoonwekker gezet en elke keer even ‘snoozen’ om wakker te blijven. Dat is maar goed ook, want als je te lang blijft zitten in die trein, kom je in Beijing terecht. Het is wel fijn dat deze trein met 350 km/h lekker door reed.

Verder was er nauwelijks een gebouw te zien toen ik aankwam op Chuzhou Railway station. Toen heb ik vanaf daar maar een taxi gepakt. Deze man sprak geen enkel woord Engels, dus ik heb een papiertje afgegeven met daarop de hotelnaam in Chinese karakters en heb me voor het hotel al laten zetten.
Nu ga ik even lekker een hapje eten. Het is hier namelijk al bijna 18:45 uur en daarna ga ik lekker even wat slaap inhalen.

Het volgende verslag volgt snel weer, zodra ik weer bijzondere dingen heb meegemaakt!

Xsiè Xsiè [bedankt] voor het lezen!


  • 30 Januari 2012 - 10:45

    William:

    Klinkt allemaal niet verkeerd! Blijft toch een apart volkje die Chinezen maar wel lachen om mee te maken.

    Succes en veel plezier alvast

  • 30 Januari 2012 - 10:45

    RJ:

    Leuk verslag, goed om te horen dat je veilig bent aangekomen!

  • 30 Januari 2012 - 10:48

    Adelien:

    China lijkt mij zooo mooi land. En ja apart zou het daar wel zijn en mondkapjes zul je daar zeker veel zien ja!! Maar ook hele luxe appratuur denk ik.. Heel veel succes Marijn!!

  • 30 Januari 2012 - 10:52

    Hermien.:

    Nou mooi dat de vlucht goed gegaan is, is toch allemaal vreemd. Lekker even slapen en dan de boel verkennen. XX

  • 30 Januari 2012 - 11:02

    Linda:

    You did it! Lekker mee doen met dat rare volk, mag je ook eens een keer

  • 30 Januari 2012 - 11:44

    Harriet:

    Fijn dat je op de plaats van bestemming bent, we dachten al dat we spoorloos moesten inschakelen. Veel plezier en hoop dat je een beetje kan slapen met al dat lawaai om je heen. xxx

  • 30 Januari 2012 - 11:52

    Gert-jan:

    Joo, zo te lezen is. Het allemaal wel goed gekomen! En was je aardig snel bij je hotel!! Veel succes de komende tijd!

    X

  • 30 Januari 2012 - 14:36

    Ingritte Davelaar:

    Hoi Marijn. Fijn om te lezen dat je veilig in je hotel zit en dat alles goed verlopen is. Was je bijna die mooie lila paarse koffer van je verloren haha.
    Maar goed ik hoop dat je lekker even kunt slapen en verder een te gekke tijd mag beleven. Veel plezier en we blijven je volgen . Grtjes.

  • 30 Januari 2012 - 15:20

    Bob:

    Haha goed bezig gozert!
    Truste he!

  • 30 Januari 2012 - 16:38

    Cees En Jeanet:

    Leuk om te lezen dat je goed aangekomen bent en dat jij je daar ook je mannetje staat. Groetjes van ons.

  • 30 Januari 2012 - 17:33

    Max:

    Marijn je maakt ook van alles mee daar.
    Ik heb dit ook gezien op je Facebook. Het land China is wel iets extremer dan NZ waar Jasper is. Ja en hoe het is, jij houdt ons wel op de hoogte. We zijn benieuwd. Hopelijk wen je wel aan al dat verkeerslawaai. Want op je werk een beetje uitgerust zijn is wel zo prettig. Marijn maak er wat van.

    Xxx

  • 30 Januari 2012 - 19:07

    Gijs En Jolanda:

    Hallo Marijn, fijn dat je goed bent aangekomen, en nu de boel gaan verkennen en dan aan het werk. geniet ervan.Tot horens gr. Jolanda en Gijs.

  • 30 Januari 2012 - 21:50

    Marjo:

    Heey Marijn, sambal bij???

    Grtz, Marjo en de mannen

  • 30 Januari 2012 - 23:10

    Joyca Druijff:

    Hee! Leuk om te lezen zeg.
    Je maakt wat mee.... ( ik spreek uit ervaring.) Haha.

    Enjoy! xx

  • 31 Januari 2012 - 07:55

    Aalt En Reina.:

    Hoi marijn, fijn dat je veilig bent aangekomen. Nu genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorthuizen

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 97575

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: