Afstuderen in China, nog één weekje voor vertrek! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu Afstuderen in China, nog één weekje voor vertrek! - Reisverslag uit Voorthuizen, Nederland van Marijn - WaarBenJij.nu

Afstuderen in China, nog één weekje voor vertrek!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

22 Januari 2012 | Nederland, Voorthuizen

Ni hao!

Het zal de komende tijd stil worden in huize ten Wolde. Robert Jan, mijn oudste broer, vertrok in februari 2011 voor zijn afstudeerstage naar München en is daar na zijn afstudeerstage blijven wonen en werken. Jasper, mijn tweelingbroer is 1 november 2011 vertrokken naar Nieuw Zeeland om daar rond te trekken, te werken, te feesten en te genieten.

Ook ik ga het komende half jaar naar het buiteland. Na gesolliciteerd te hebben in o.a. Dubai, Singapore, Shanghai, Beijing, Rusland, Nieuw-Zeeland, Australië, Bangkok en Engeland leek de opdracht bij het bedrijf Bosch & Siemens Home Applications mij de beste keuze. Dit bedrijf is gevestigd in China in de plaats Chuzhou, vlakbij Nanjing en Shanghai.

Dit bedrijf is een grote Duitse multinational (ik denk dat de meesten van jullie dit wel kennen). Ik ga bij dit bedrijf mijn afstudeerstage doen. Mijn taak is om onderzoek te doen naar het huidige energieverbruik van het bedrijf. Hierover zal ik een adviesrapportage gaan schrijven met als doelstelling om zo veel mogelijk te besparen op de energiekosten.

Op zondag 29 januari om 17:10 uur, zal ik naar Shanghai vliegen en vanaf daar, reis ik verder naar Chuzhou om vervolgens mijn hotel ‘proberen’ te vinden. Dit kan nog een lastige opgave worden, omdat weinig mensen Engels spreken op straat en de kans bestaat ook dat de tekst op de borden in Chinese tekens is weergeven.

Nadat mijn broers zijn vertrokken naar het buitenland en nu ook ik op het punt sta om te vertrekken naar China, vragen veel mensen zich af wat dat is met die jongens van ten Wolde en wat de reden is dat wij naar het buitenland vertrekken. Het ligt niet aan de hoge ‘oprotpremie’ of omdat we het thuis niet goed naar ons zin hebben, maar we houden allemaal wel van een beetje uitdaging en een mooie levenservaring. Ook lijkt het mij geweldig om wat meer te zien van de wereld dan Voorthuizen en omstreken.

Op deze website zal ik de komende maanden verslagen, foto’s en filmpjes plaatsen van mijn avonturen in China.

Ik zou het leuk vinden als jullie mij blijven volgen en natuurlijk is het ook leuk als jullie ook reageren op mijn verhaaltjes, zodat ik het idee krijg de verhalen ook gelezen worden!

Groetjes,

Marijn
*P.S. Meldt je even aan, zodat je bij elk nieuw verslag een e-mail ontvangt. Dit kan aan de linkerkant van deze pagina! Als dit niet lukt, plaats dan even een reactie met je e-mailadres er in of stuur een e-mail naar marijn911@hotmail.com en dan voeg ik je toe!



  • 22 Januari 2012 - 12:33

    Kelly:

    Echt gaaf, veel succes! Ik hoor t allemaal wel via Jef en waarschijnlijk zal ik je wel eens op Skype zien thuis als ik weer terug ben ;) Enjoy.

  • 22 Januari 2012 - 15:36

    RJ & Marianne:

    Spannend Marijn! Je broers achterna, hopen dat het voor jou net zo'n leuke ervaring wordt ;) als je maar niet na je stage in China blijft wonen en werken! Geniet van je laatste dagen in Nederland en heel veel succes de eerste dagen in China! Met handen en voeten en veel glimlachen kom je er ook wel daar :) Gruess aus Muenchen!

  • 22 Januari 2012 - 16:58

    Peter En Ingrid:

    Hoi Marijn, top hoor! Is het goed als wij woensdagavond een telletje komen om afscheid te nemen?

  • 22 Januari 2012 - 18:27

    Ingritte Davelaar:

    Lieve Marijn wij zullen je gaan missen jongen.
    Jij was de enige van de ten wolde,s die bij ons nog eens een gezellig pilsje kwam drinken en voor een vrolijke noot zorgde.
    Nu moeten we het even zonder jullie doen.
    Maar ik hoop idd dat je het net zo geweldig zult krijgen als je voorgangers.
    Geniet ervan doe je best en we blijven je volgen hoor .
    We zullen je v/d week nog wel een keer zien schuiven dus nemen we dan wel afscheid. Grtjes Harrie Ingritte

  • 22 Januari 2012 - 18:28

    Harriet:

    Ik mis je nu al en je ga volgende week pas weg!! xxx

  • 22 Januari 2012 - 21:33

    Fam Groenevelt:

    veel plezier en geniet ervan we lezen je verhalen en alles wat je mee maakt
    wel groetjes de fam groenevelt

  • 22 Januari 2012 - 21:34

    Edwin V:

    Ben benieuwd naar jouw ervaringen en waar je tegenaan loopt ;)
    Als het er vet is kom ik misschien nog wel even langs, maar moet mn tripjes nog allemaal uitstippelen haha..

  • 23 Januari 2012 - 09:21

    Kim:

    Veel plezier daar!

  • 23 Januari 2012 - 10:01

    AALT EN REINA. :

    Hoi Marijn, wil je succes wensen, maar ook je vader en moeder. die raken heel gestrest van dat lege huis.

  • 24 Januari 2012 - 00:17

    Jasper:

    Mijn volgende verslag komt ook binnen 24 uur waarschijnlijk. Ik ben gaan liften, lees meer in het volgende verslag! Echt geinig al die ervaringen!

    En ik kon in Tokyo zelfs mijn hotel vinden, dan moet het in dat kleine Shouzou ook wel te doen zijn! Tokyo, een stad met 68 miljoen inwoners. Heel veel plezier!

    En net als wat ma zegt: Ik mis je ook nu al!

  • 27 Januari 2012 - 13:51

    Otto Kelderman:

    Hoi Marijn,

    Geweldig man, zal een ervaring worden op nooit meer te vergeten.
    Mijn dochter ( India) en mijn zoon ( Java) hebben hetzelfede gedaan voor een half jaar, en zijn blij het gedaan te hebben. Het is ze zo goed bevallen dat ze nog wel een keer terug willen gaan. Ik wens je een fijne tijd en succes met je studie.

  • 30 Januari 2012 - 06:21

    Eric:

    Hoi Marijn,

    Een hele leuke tijd in China en doe je best.
    En wat zeggen ze ook alweer in het chinees ,
    Even translaten en je weet .

    ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Voorthuizen

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 97775

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: