Een internationale cariere! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Een internationale cariere! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Een internationale cariere!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

28 Mei 2014 | China, Chuzhou

Ni Hao

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag geschreven heb, maar ik heb de afgelopen tijd weer veel meegemaakt.

Twee verslagen terug, schreef ik nog over mijn geplande bezoek in St. Petersburg en later dat de locatie gewijzigd werd naar Duitsland en dat ik de zakenreis zou combineren met een korte vakantie Nederland. Nu sinds gisteren, ben ik weer terug in China en maak ik maar even tijd voor een verslag.

Op woensdag 21 juni had ik een presentatie in Duitsland voor alle vestigingsdirecteuren van de wereldwijde Bosch en Siemens koelkastfabrieken. Ik ben hiervoor gevraagd door de baas van al deze fabrieken, omdat hij erg enthusiast was over mijn behaalde resultaten en de presentatie die ik voor hem gegeven had, hier in China.

De presentatie in Duitsland ging perfect! Zonder zenuwen, begon ik aan de presentatie en presenteerde ik de behaalde resultaten van de energiebesparingsprojecten waarvoor ik verantwoordelijk ben. De meeste resulaten zijn meetbare resultaten en de energiebesparing is enorm.

Iedereen was razend enthusiast over de presentatie en ik kreeg een daverend aplaus. Ook benoemde de director van de cooling division BSH dat ik een echte expert ben op het gebied van energiebesparing en dat de projecten die ik heb toegepast in Chuzhou een voorbeeld is voor alle andere fabrieken. Hij noemde daarbij dat ze mijn hulp daarbij nodig hebben om dit ook in andere landen te realiseren.

Voor mij als relatief ‘jong broekie’, was dit natuurlijk geweldig om te horen en afgelopen maandag kreeg ik een e-mail dat ik, naast China, vanaf nu ook verantwoordelijk ben voor energiebesparing voor de koelkastfabrieken in Turkije, Spanje, Rusland en Duitsland. Hiervoor, moet ik binnenkort alle fabrieken voor 3 a 4 dagen bezoeken om de eerste stappen te zetten. Dit is een prachtige kans, waardoor ik naast een geweldige werkervaring, een mooie levenservaring er bij zal krijgen. Dit is een mooie kans om wat meer te zien van de wereld en natuurlijk ook om stappen te maken in mijn cariere!

Verder was de vakantie in Nederland top. Het was heerlijk om weer ouderwets een pilsje te drinken met vrienden en het voetbalteam. Daarnaast ben ik met Oma ten Wolde naar de hoge veluwe geweest om de Japanse skills van mijn moeder te bewoneren, ik heb Kai en Nik weer geknuffeld, Jasper en m’n ouder weer veel gesproken en genoten van de schone blauwe lucht in het prachtige kikkerlandje!

  • 28 Mei 2014 - 13:56

    Aalt En Reina:

    Hoi Marijn je bezoek was wel kort hoor. Maar heel veel succes en plezier met al je nieuwe werkzaam heden. Groetjes van ons en tot horens.

  • 28 Mei 2014 - 13:57

    Edwin:

    Wow kerel, klinkt erg goed! Gefeliciteerd man, super cool dat je het zo ver aan het schoppen bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 97726

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: