Dubai! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Dubai! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Dubai!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

24 December 2013 | China, Chuzhou

Dubai!

Nihao, of eigenlijk ‘مرحبا’

Afgelopen woensdag had ik lekker een dagje vrij genomen, zodat ik een dagje eerder naar Shanghai kon om de nacht van woensdag op donderdag vervolgens naar Dubai te vliegen.

De afgelopen vier dagen heb ik in Dubai doorgebracht en uiteraard had ik hier mijn verwachtingen bij. Ik had verwacht dat de stad prachtig zou zijn, de gebouwen onwerkelijk groot en de mensen niet zo vriendelijk.

Mijn verwachtingen klopten deels; de stad was prachtig, de gebouwen waren immens groot, maar de mensen waren verrassend vriendelijk; wat een leuke mensen die Arabieren!

Dag 1 was een vermoeiende dag. Na bijna niet geslapen te hebben de nacht voor en tijdens de vlucht, was ik gesloopt toen ik in Dubai aan kwam. Ik heb het daarom lekker rustig aan gedaan en lekker op het dakterras met zwembad bijgekomen van de vlucht en verder wat typisch Arabisch eten gehad.

Toen ik trouwens aankwam op het vliegveld, viel het me op dat iedereen van de paspoort controle een ‘soort van theedoek’ op z’n hoofd had en een ‘lange jurk/gewaad’ droeg. De mannen zagen er overigens goed verzorgd uit met mooie baarden en snorren.

In de stad zag je mannen met dezelfde kledingstijl in de dikste auto’s. Ik heb nog nooit in mijn leven zulke mooie/ dikke bakken gezien als in Dubai. Ik ben geen grote auto fan, maar ik mocht er graag naar kijken. Ook kijk ik graag naar vrouwen, maar helaas viel dit wat tegen. Er waren opvallend weinig vrouwen te zien in Dubai en als je zag lopen, waren ze verstopt onder een hoofddoek of een Burka. Onder de Burka kunnen vaak prachtige vrouwen verschuild zijn.

Dag 2 heb ik Wisam (een oud klasgenoot van de HU) ontmoet in Dubai en zijn neef die daar op vakantie waren. We zijn samen naar Marina beach geweest en hebben wat van de stad gezien. ’s Avonds zijn we het ‘nachtleven’ ingegaan. De club was een club vol met Fillepijnen en de optredens waren slecht, maar het was al met al een grappige ervaring.

Dag 3 (na een extreem korte nacht) hebben Wisam ik en Zikko een auto gehuurd om vervolgens naar Oman (een andere Emiraat) te reizen. De reis en het rijden was een ervaring op zich. Langs de weg zagen we woestijn met kamelen, prachtige bergen en opvallende auto’s.

Op de grens van Oman moesten we een visum regelen en daarnaast ook een auto verzekering voor over de grens. Na het regelen doken we even de supermarkt in voor wat proviant. Toen we een colaatje en een zakje chips afrekende, kwamen we er achter dat het geen drol kostte. Wisam, Zikko en ik werden helemaal gek en grijpten alles wat we grijpen konden. Toen we afmoesten rekenen viel de prijs toch tegen en bleken we vrij weinig in de knip te hebben. We moeten de twee volle tassen met ‘bijna gekochte spullen’ dus laten staan en de kassamedewerker teleurstellen.

Eenmaal in Oman aangekomen, gingen we op zoek naar het strand. We reden overigens alles zonder navigatie en zijn gewoon volgens de borden naar Oman gereden. Ook in Dubai hebben we geen navigatie gebruikt. Hierdoor reden we uiteraard wel eens verkeerd, maar we hebben mooie dingen gezien en de echte cultuur geproefd.

We hebben met locals een potje gevoetbald en met de auto op het strand gescheurd; dit was puur amusement. Toen we vast kwamen te zitten in het zand met de auto was het wat minder grappig, maar uiteraard hebben we ons niet druk gemaakt en hebben we hier keihard om gelachen. Gelukkig kwamen twee gastvrije vriendelijke Arabieren met een dikke bak ons uit het zand slepen, wat overigens niet vlekkeloos ging.

Toen we aan de locals vroegen waar we een hapje konden eten, antwoorden de locals dat er geen restaurants in de buurt waren en dat ze wel voor ons wilden kopen; het toppunt van gastvrijheid! (in het Arabisch; Wisam en Zikko spreken vloeiend Arabisch, omdat ze tot hun 8e in Irak hebben gewoond).

Kortom, Dubai was geweldig en tijdens het typen zit ik te wachten op mijn vlucht die over een klein uurtje vertrekt naar Nederland! Ik kijk er erg naar uit om mijn familie en vrienden weer te zien en ik hoop trouwens dat ik zo een beetje kan slapen in het vliegtuig, want ik heb vannacht een nachtje overgeslagen, vanwege het stappen.

  • 25 December 2013 - 00:46

    Jeffrey:

    Gaaf verhaal! Veel plezier in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 97571

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: