Meet & Greet with Majing en de Barneveldse krant! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Meet & Greet with Majing en de Barneveldse krant! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Meet & Greet with Majing en de Barneveldse krant!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

22 Februari 2013 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vanmorgen belde een collega een beetje nerveus op en nodigde me uit voor lunch. Hij had het thuis over mij gehad met zijn vrouw en zoon en zijn vrouw en zoon wilden me graag ontmoeten. Uiteraard was mijn antwoord ‘Yes’ (in het Chinees ‘Shj de) en ik werd om vijf minuten voor twaalf al gebeld of ik er bijna was.

Eenmaal aangekomen in het restaurant, waren zijn zoon en vrouw nog niet gearriveerd, maar een paar minuten later waren ze er allebei. Toen ik mezelf voorstelde was vooral de zoon erg nerveus en wist niet goed wat hij moest zeggen. Toen ik hem een beetje op zijn gemak probeerde te stellen, antwoorde hij terug op mijn vragen in Engels. Mr. Wu Hongbing, de collega die me uitnodigde, vertelde dat zijn zoon nog nooit een buitenlander had ontmoet, dit was de reden waarom hij al sinds gisteren nerveus was.

Het eten smaakte goed en het was weer een leuke ervaring, een collega die zich graag voor wil stellen aan zijn familie.

Nu ik toch aan het schrijven ben, wil ik even vertellen dat er morgen twee pagina’s vol over mijn avonturen in China in de Barneveldse krant komen. Hier alvast de intro van het verhaal: ‘Met hetzelfde gemak waarmee hij vroeger aardappels naar binnen werkte, eet Marijn ten Wolde (22) tegenwoordig stierenballen, schapenpenis of schorpioen. De Voorthuizenaar woont en werkt sinds november in de Chinese stad Chuzhou, waar nauwelijks buitenlanders komen. Daar gaat hij door het leven als ‘Ma Jing’. ,,Op straat voel ik me soms een beroemdheid. Iedereen wil met me op de foto.’’

Verder is er van de week wel bijna 10 centimeter sneeuw gevallen in één avond en een nacht, dit was extreem veel en erg bijzonder voor de Chinezen. Toen ik ’s ochtends op het werk kwam, waren er wel meer dan 50 Chinezen (onderhoudsmedewerkers, schoonmakers, etc.) met diverse attributen, zoals koelkastdeuren, ijzeren platen en scheppen, het terrein sneeuwvrij aan het maken. Dit was erg grappig om te zien!

Gek genoeg was het vandaag heel ander weer; er was vol op zon en de temperatuur was zeer aangenaam met een graad of vijftien. Ik denk dat dit de eerste signalen zijn van een prachtige lente!

  • 22 Februari 2013 - 15:33

    Wil O.:

    Je hele familie staat doorlopend in de krant, Nu Jij weer. Fantastisch man, Het gaat ook weer in mjn archief. Groetjes.

  • 22 Februari 2013 - 17:26

    Max:

    Hoi Ma jong,

    Een leuk verhaal, morgen lezen we de rest.
    Mooi dat het weer beter wordt. Kunnen wij zo komen.
    Wij vinden het wel lekker een temperatuur boven de 15 grC.

  • 22 Februari 2013 - 18:21

    Adwout En Dikkie:

    Nou weer een mooi verhaal en nu ook nog in de barneveldse krant
    Erg leuk.
    Nou we zijn erg benieuwd hoe je ouders het daar beleven gaan
    Spannend voor hen en leuk voor jou
    Nou erg leuk elke keer weer die verhalen van je
    Je kunt er wel een boek over gaan schrijven
    Groetjes en veel plezier daar adwout en dikkie

  • 22 Februari 2013 - 20:52

    Aalt En Reina.:

    HOI HOI, BEN IK BLIJ DAT WE DE KRANT LEZEN. VERHEUG ME ER NU AL OP.TOT MORGEN ZULLEN WE DAN MAAR ZEGGEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 97786

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: