Zakenreis naar het Zuiden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Zakenreis naar het Zuiden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Zakenreis naar het Zuiden!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

13 Juni 2013 | China, Chuzhou


Ni hao!

Afgelopen vrijdag heb ik op het laatste moment nog even vliegtickets geregeld om zaterdagmorgen naar Guangzhou te vliegen voor zakenreis. Guangzhou is na Shanghai de grootste zakenstad in China 120 kilometer ten noord-westen van Hongkong.

De reden voor het bezoek in Guangzhou was de verlichtings expo die jaarlijks plaats vindt. Dit was een mooie gelegenheid om in contact te komen met leveranciers voor energie efficiente verlichting in China. De expo is een van de grootste verlichtings expos ter wereld en er werd voornamelijk LED-verlichting gepresenteerd.

De derde dag had in een bijeenkomst van Osram voor de introductie van hun nieuwe producten die in 2014 op de markt zullen komen. Hiervoor kreeg ik een persoonlijke uitnodiging en de locatie waar dit plaatsvond, was prachtig; het was op de 42ste verdieping in een meeting room van een hotel. Het meubulair was prachtig en het uitzicht was geweldig over de stad Guangzhou en de Pearl river.

Naast het zakelijke deel, had ik een prachtig traditioneel 5 sterren hotel, voorzien van een kingsize bed, een super grote, prachtige kamer en een heerlijk ontbijt inclusief.

Ook had ik wat vrije tijd in de avonden en een middag dat ik vroeg klaar was. Ik heb veel gezien van de stad en vooral de skyline was indrukwekkend met alle hoge gebouwen. Dit was vooral mooi om te zien tijdens de avonduren, zodat alle gebouwen prachtig verlicht zijn.

Ook ben ik naar de fake-market geweest. Deze was velen malen groten dan in Shanghai en alles was er te verkrijgen. Ik heb hier veel gekocht en stevig onderhandeld over de prijzen, zodat ik er niet veel voor hoefde te betalen. Het nadeel is dat alles nauwelijks in mijn koffer paste.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik mijn koffer nog heb, want toen ik uit de taxi stapte, voor mijn apartement, realiseerde ik dat mijn koffer nog in de kofferbak van de taxi lag, terwijl de taxi al weggereden was.

Gelukkig had ik mijn sportschoentjes aan en sprintte ik achter de taxi aan. De sprint duurde ongeveer een minuut; hoewel ik de taxi al bijna aan kon raken, realiseerd de taxi chauffeur niet, dat er iemand achter de taxi aan rende. Tja, in dit verkeer, waarom zou je ook in je achterspiegel kijken?

Ik moest dus nog harder rennen, totdat ik op z’n zijraampje tikte toen de snelheid van de taxi wat afnam. Gelukkig begreep hij mij en stopte, zodat ik mijn koffer kon pakken!

Vandaag was gelijk weer een drukke werkdag met een video conference met Duitsland. Hier gaf ik een presentatie voor de hoogste heren op het gebied van Energiebesparing binnen Bosch en Siemens. Ze waren erg positief over mijn werk, maar ik heb er weer een aantal lastige taken bij gekregen, dus de komende tijd ben ik weer druk genoeg!

  • 13 Juni 2013 - 13:51

    Aalt En Reina:

    Hoi drukke chinees, als je nu eens niet zo veel koopt heb je ook geen koffer nodig en kun je hem niet vergeten. Geniet van de luxe en je werk.Groetjes uit het mooie Voorthuizen.

  • 13 Juni 2013 - 20:13

    Adwout En Dikkie:

    Zo maak je nog eens wat mee
    Geweldig veel suc6 met al je taken die je moet uitvoeren
    Maar geniet ook van al het moois daar
    Al doe je dat wel als we het zo lezen
    Groeten van de groenevelts uit barneveld

  • 16 Juni 2013 - 21:01

    Oma Ten Wolde:

    Wat een mooi verhaal.
    Doe wel voorzichtig naast zo.n taxi. Lijkt me wat gevaarlijk.
    Je hebt weer veel beleefd.
    Ik geniet van jou verhalen.
    Groetjes oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 97603

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: