Werken onder hoge druk! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Werken onder hoge druk! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Werken onder hoge druk!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

17 Maart 2013 | China, Chuzhou

Ni hao,

Afgelopen week zou een vrije week zijn, omdat mijn ouders eigenlijk langs zouden komen, maar vanwege de situatie met Opa Schut, ging dit niet door.

Vrijdag was de tot nu toe meest stressvolle dag uit mijn carrière. Op woensdagavond kregen we een e-mail vanuit Duitsland over de ‘slecht behaalde resultaten’ van het project waar ik verantwoordelijk voor ben. Van een voorgaande e-mail over hetzelfde onderwerp, was het topmanagement in Duitsland op de hoogte en zelfs was er een CC naar de hoogste directeur van Bosch en Siemens gestuurd. Die e-mail ging niet specifiek over de locatie waar ik verantwoordelijk voor ben, maar over alle vestigingen wereldwijd, waar dus ook onze resultaten in stonden.

In dit document stond dat wij onze doelstelling niet bereikt hadden en daarom aan mij de taak om dit toe te lichten en te weergeven in statistieken. In een kort tijdsbestek moest ik veel statistieken verzamelen en dit weergeven in een duidelijke presentatie. De reden van de ‘slechte resultaten’ is een oneerlijke vergelijking van de situatie.

De doelstelling is 25% energie besparing per Ton product. Door ‘insourcing’ van veel product parts en een lagere output in 2012, geeft deze waarde een oneerlijk vertekend beeld. Dit moest ik dus weergeven en laten zien dat we dus wel een besparing gerealiseerd hebben. Dit was een heel gedoe met statistieken, maar uiteindelijk heb ik mijn werk op Vrijdag (binnen de tijd) afgekregen.

Terwijl ik hiermee aan het werk was, belde de directeur, die op z’n vrijdagavond op mijn werk zat te wachten een aantal keren op wanneer het klaar was. Dit werk moest en zal snel geleverd worden aan het hoofdkantoor.

Het is natuurlijk mooi dat mijn project zo serieus genomen wordt, maar dat levert soms ook wel wat druk op. Er wordt enorm veel gepusht en druk gegeven, zodat ik het maximale er uit moet halen. Dit is erg uitdagend en leerzaam!

Dit onderwerp gaat ook nog ter sprake komen in Duitsland tijdens mijn zakenreis over ongeveer drie weken. Ik ben benieuwd hoe ze hierop en op de rest mijn werk en de geboekte resultaten gaan reageren!

  • 18 Maart 2013 - 09:49

    Aalt En Reina.:

    Hoi Marijn, veel succes met het werk hoor en hopelijk vinden ze je werk nu goed genoeg. We duimen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 97584

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: