Niet bepaald een ‘warm’ welkom! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Niet bepaald een ‘warm’ welkom! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Niet bepaald een ‘warm’ welkom!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

11 Februari 2013 | China, Chuzhou

Na een heerlijk lang weekendje feesten in Nanjing, ben ik weer terug in Chuzhou. Gelukkig was er nog een treinkaartje beschikbaar en het laatste stukje heb ik na stevig onderhandelen over de prijs, voortgezet bij taxi.

Dit onderhandelen doe ik overigens altijd. Hoewel de meeste mensen in Chuzhou eerlijk zijn, proberen de taxi chauffeurs nog wel eens meer te vragen dan gebruikelijk is, dit loopt soms wel eens op tot twee euro meer! Nu zullen jullie denken; ‘waar praten we over’, maar bij mij gaat het om principes en zeker niet om die euro meer of minder.

Eenmaal gearriveerd heb ik even lekker de verwarming aangezet, omdat het vrij koud was toen ik thuis kwam. ‘Helaas’, vanwege het energiebesparingsproject is ook de verwarming in mijn appartement uitgeschakeld.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn collega ,die alleen maar Chinees spreekt er duidelijk op geattendeerd de stoom leidingen dicht te draaien, zodat we geen onnodig hoog energieverbruik hebben tijdens de Chinees nieuwjaar vakantie. Via Google translate heb ik hem een mailtje in Chinees gestuurd en later persoonlijk gevraagd of hij het begrepen had en vervolgens kreeg ik als tweede bevestiging een e-mail terug in het Chinees, die ik weer vertaalde via Google translate.

Tja, door mijn werk en mijn energiebesparingsproject heb ik mezelf dus een beetje in de vingers gesneden. Omdat mijn ouders binnen een paar weken langs komen, heb ik er voor gekozen om een korte vakantie te houden en dus de rest van de week te werken. Dit betekend dat er niemand is die de verwarming aan zal zetten voor aanstaande zaterdag en ik moet het dus een weekje doen met een dikker trui en een extra paar sokken, maar uiteindelijk is het dus weer een relatief kleine energiebesparing, dus het moet maar even!

  • 11 Februari 2013 - 11:30

    Harriet:

    Daar ben je dan mooi lekker mee, een hele week in de kou zitten!! Maxima zou zeggen: "hij was een beetje dom geweest". Ik hoop dat het wel warm is als wij er zijn. xxx

  • 11 Februari 2013 - 13:53

    Aalt En Reina:

    Er komt een skipak naar je toe. Kan jaren duren voor dat het er is, maar het is goed bedoeld.Bibber ze nog maar even.

  • 11 Februari 2013 - 20:40

    Oma Ten Wolde:

    Ik heb al je berichten gelezen.
    Mooi hoor.
    Heb je rode sokken?
    Heb wel eens gehoord dat je voeten warmer worden,van de rode kleur .
    Probeer maar.
    Liefs oma

  • 12 Februari 2013 - 12:22

    Rene Zieck:

    dag Marijn

    ik ken je niet , we zijn wel familie
    Hariet is mijn nichtje

    heb je stukjes allemaal gelezen , je schrijft erg leuk
    nog veel plezier daar

    groet rene zieck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 97577

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: