Nieuwjaar op het strand met 25 graden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Nieuwjaar op het strand met 25 graden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar op het strand met 25 graden!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

22 December 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

De verhalen dat de wereld zou vergaan op 21 December, waren hier ook gaande. Het is nu 22 December de wereld is nog steeds niet vergaan hier, sterker nog; ik heb vakantie geboekt naar een idyllisch plekje in het Zuiden van China om daar oud en nieuw te vieren. De plaatsen Sanya en Hainan, die ik ga bezoeken, worden ook wel het Hawai van China genoemd.

Ik heb even gegoogled, maar hier is geen woord over gelogen, zoek het maar op, op internet! Toen ik gisteren om het werk met een collega praatte, kwam ik erachter dat ik 6 dagen achter elkaar vrij zou hebben, als ik één vrije dag op zou nemen. Ik ben meteen gaan zoeken naar goedkope tickets naar Japan, Hongkong, Taiwan en diverse plaatsen in China. Toen ik de foto’s van Hainan zag, was ik meten verliefd en heb ik direct geprobeerd de vlucht te boeken.

Dit moest met mijn Chinese kaart en alles was in het Chinees, dus dit was vrij lastig. Ik heb gevraagd in het Hotel om hulp, maar ook hier konden ze me niet helpen. Uiteindelijk ben ik vanmorgen vroeg naar de bank gegaan en toen ik zag dat de ticket geboekt was, na veel gedoe, sprong ik een gat in de lucht! Nog een weekje werken en dat zit ik dus heerlijk te genieten van een cocktailtje op het strand.

Tja, ik zou zeggen Google even voor Hainan en ik zou jullie verder niet te jaloers maken…

Verder ben ik gisteren uitgenodigd voor een Chinese bruiloft van een collega. De uitnodiging was prachtig en volledig in Chinees. Helaas, zit ik deze datum te genieten van mijn cocktailtje aan het strand en kan ik niet naar de bruiloft.

Verder heb ik gisteren weer een goed avondetentje gehad met wat willekeurige, gastvrije Chinezen en ook dit was weer een goede gelegenheid om mijn Chinese vaardigheden te ontwikkelen. Aan het eind kreeg ik een prachtige traditionele Chinese thee mok als cadeau, erg gastvrij dus!

Vanmiddag ga ik naar Nanjing en morgenmiddag ben ik weer terug om even lekker te sporten en daarna te relaxen in de massage salon.

Ik wens jullie alvast fijne feestdagen, hier moet gewoon gewerkt worden met kerst, maar ter compensatie heb ik volgende week een heerlijke vakantie! De ticket is trouwens wel volledig Chinees, dus ik hoop dat de reis goed verloopt en dat ik überhaupt aan kom, maar dat gaat mij zeker lukken!

  • 22 December 2012 - 10:42

    Oma Ten Wolde:

    Lieve marijn
    Wat een prachtig verhaal.
    Ik zal zeker op internet kijken.
    Fijne vakantie gewenst.
    Fijne kerst en veel gezondheid gewenst in 2013.
    Liefs van oma.

  • 22 December 2012 - 10:52

    Hugo:

    goed voor elkaal hool malijn!!!!!

  • 22 December 2012 - 10:52

    Hugo:

    goed voor elkaal hool malijn!!!!!

  • 22 December 2012 - 11:06

    Aalt En Reina:

    Hoi bijna vakantieganger, je boft weer. Heb je wel vuurwerk daar? Vast niet in China. Stuur wel wat sterretjes. Fijne dagen en een goed 2013 gewenst.

  • 23 December 2012 - 16:19

    Cees En Jeanet:

    Fijne Feestdagen en een heel gelukkig 2013

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 97604

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: