Pizza eten met mes en vork! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Pizza eten met mes en vork! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Pizza eten met mes en vork!

Blijf op de hoogte en volg Marijn

11 November 2012 | China, Chuzhou

Ni hao,

Mijn weekend zit er bijna op en morgen begint de werkweek weer. Zaterdag en zondag ben ik in Nanjing geweest. Van de week heb ik met Pengfei, een Chinese collega, afgesproken om met hem te gaan uit eten. Hij vroeg aan mij of ik mee wilde uit eten om zijn vriendin voor te stellen aan mij.

Het etentje was bij het Italiaanse restaurant in Nanjing, een erg leuk restaurant dat wat duurder is dan gemiddeld en het eten smaakt er uitstekend. Omdat Pengfei en zijn vriendin weinig verstand hadden van Europees eten, raadde ik aan om een Pizza Calzone te bestellen, die ik zelf overigens ook besteld had.

Toen de pizza geserveerd werd, werd er met verbazende blikken naar de pizza gekeken, alsof ze dit nog nooit eerder hadden gezien. Ook was het opmerkelijk voor hun dat ze er geen stokjes, maar gewoon bestek kregen. Na een korte analyse, begonnen Pengfei en zijn vriendin toch te eten aan de pizza, het zag er wat onhandig uit met mes en vork, maar ze vonden het lekker.

Halverwege het eten, kwam mijn baas toevallig ook binnen en die schoof nog even aan. Samen met hem heb ik nog even een Paulaner biertje gehad en daarna zijn we met Pengfei, z’n vriendin en mijn baas nog even naar een pub geweest. Pengfei nam net als ons ook een halve liter Hoegaarden wit en een shotje en viel na de twee drankjes, toen hij wou opstaan, bijna van zijn kruk af.

Na de pub ben ik nog even wezen stappen tot een uurtje of vier, de volgende morgen heb ik nog even genoten in het prachtige toeristische gebied ‘Fuzemiao’ en de ‘s middags weer met de trein en taxi naar huis gegaan.

  • 11 November 2012 - 19:21

    Harriet:

    Hoi Majing,

    Was het een mooie vriendin van Pengfei? Weer en leuk verslag, tot skype en veel succes morgen met je presentatie. xxx

  • 12 November 2012 - 12:57

    Jasper:

    Leuk verslag!

  • 12 November 2012 - 14:01

    Aalt En Reina:

    HOI CHINEES, WEER NUCHTER? EN JE BAAS OOK? GROETJES EN TOT HORENS.

  • 14 November 2012 - 07:29

    Ingritte Davelaar:

    Hey hallo marijn,
    Alles goed daar zo te lezen was het een leuke vriendin of viel het tegen.
    Je hebt je draai daar al helemaal gevonden hoor ik nou dat is fijn.
    Hoe bevalt het werken een hele week daarna ben je vast aan een ontspannen weekend toe.
    Is het daar ook een gewoonte dat je op zaterdag voetbalt of hebben hun geen vaste dag ervoor en moet je doordeweeks ook een keer trainen dan?

    Ja je moet wel een beetje aan je conditie werken anders groei je daar dicht met al dat lekkere en goedkope eten ;-) Of ben je flink aan het kokkerellen geslagen.

    Nou hier gaat ook alles door je heb zeker wel gehoord dat wij binnenkort feest hebben ja ik had jou er ook graag bij gehad. Je bent net een paar weken te vroeg vertrokken nou als je weer een keer over bent kom je maar een pilsje drinken.

    Marijn doe je best en succes met alles we spreken elkaar wel weer.
    Grtjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 97608

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: