Weekend gewerkt, toch 1 van m'n mooiste weekenden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend gewerkt, toch 1 van m'n mooiste weekenden! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend gewerkt, toch 1 van m'n mooiste weekenden!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

14 Mei 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vandaag zit mijn 13e dag werken erop en nog 4 te gaan dan is het weer weekend! Het klinkt misschien gek, maar afgelopen weekend was ondanks dat ik moest werken één van mijn beste weekenden.

Afgelopen weekend was ‘Resource officer training’ weekend. Naast engineers uit Chuzhou, waren er ook engineers van de Bosch en Siemens vestigingen Wuxi en Nanjing aanwezig. Deze engineers kwamen in hun weekend naar Chuzhou toe om trainingen en presentaties te krijgen over energiebesparing.

Tijdens dit training weekend heb ik 4 presentaties (van ieder een uur of meer per stuk) gegeven over diverse onderwerpen rondom energiebesparing. Daarnaast heb ik twee korte workshops gegeven.

Van tevoren was ik een beetje bang dat de engineers de trainingen saai zouden vinden en dat ze het misschien wel tijdsverspilling zouden vinden van hun vrije weekend. Dit was gelukkig totaal niet het geval. Iedereen was super enthousiast (zowel de Chinezen als de Duitsers).

Er werd gevraagd of ik deze week of volgende week ook bij de andere vestigingen op bezoek wou komen om wat onderzoek te doen en de ticket en het hotel zouden voor me geregeld worden en ik kan er dan gelijk een weekend aan vast plakken. Omdat ik hier nu nog geen tijd voor heb, doe ik dit over een paar weken. Aan het eind van mijn presentatie op zondag, liet ik mijn e-mailadres zien in een presentatie en op dat moment pakte vrijwel iedereen pen en papier er bij, zodat ze contact met me kunnen opnemen als ze vragen hebben. Hopelijk wordt ik niet te druk, want ik heb het al druk genoeg momenteel met mijn afstudeerproject en alle presentaties.

Tijdens het diner zaterdagavond werd er hevig gediscussieerd over wie mij een contact aan zou bieden. Ook werd me verteld dat ik bij elke vestiging hier in China aan het werk kan na mijn studie en werd me gevraagd of ik geïnteresseerd ben in een baan als verantwoordelijk persoon voor energiebesparing voor alle vestigingen van Bosch en Siemens in China.

Toen ik zondag van het werk naar huis liep, realiseerde ik me pas echt dat dit wel hele goede feedback was van de presentaties, leuk om zulke positieve reacties te krijgen!

Aanstaande woensdag heb ik waarschijnlijk voorlopig even mijn laatste presentatie. Dit maal voor 15 managers (de meesten van Duitsland) en de directeur van de vestiging in Chuzhou waar ik werk. Na deze presentatie moet ik dus nog 3 dagen werken en dan ga ik waarschijnlijk meedoen aan de triatlon in Nanjing.

  • 14 Mei 2012 - 13:48

    RJ:

    Goed bezig, ik ben trots!

  • 14 Mei 2012 - 14:23

    Wisam:

    Yooo, superlachen!!! Gaat je goed af heh zo te zien. Je uitnodiging om naar china te komen heb ik in de pocket! Als het allemaal uitkomt is t heel geen gek id. Spreek je nog wel, succes jonge!

  • 14 Mei 2012 - 15:39

    Bep En Fred:

    Marijn of nu misschien wel liever Majing,

    Zo te zien heb jij een fantastisch visitekaartje van jezelf afgegeven. Een uitnodiging om in China aan de slag te gaan is niet niks en ik weet zeker dat je daar bakken met geld kunt verdienen d.m.v. besparingen.

    Succes met de rest van je afstudeeropdracht.

  • 14 Mei 2012 - 17:01

    Jasper:

    Van die triathlon wil ik foto's en uitslagen zien. Lekker bezig in China! Was het in het begin de vrouwelijke aandacht, nu heb je zelfs de aandacht van de grootste bedrijven in China.


  • 15 Mei 2012 - 06:55

    Kim:

    Goed bezig!

  • 15 Mei 2012 - 12:15

    Aalt En Reina.:

    Jij gaat toch niet helemaal in China aan het werk? Dat kun je de buurt niet aan doen hoor. Het gaat in ieder geval goed met je. Succes!!!!!!!!!!!

  • 16 Mei 2012 - 08:24

    Edwin:

    Doe je goed kerel.! Laat je trouwens niet voor te weinig verkopen hé? Je weet dat de grote mannen hier in China écht veel geld verdienen. Ik zou er als ik jou was echt goed over na denken om niet nog wat langer te blijven na je afstuderen, zulke kansen krijg je namelijk niet zomaar en het staat dik op je CV.! ;)
    ( * sorry Voorthuizen )

  • 16 Mei 2012 - 18:57

    Oma Ten Wolde:

    jij slaat alle records.
    fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    groeten oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 97606

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: