3 dagen Shanghai, weer wat nieuws gegeten, taxirit - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu 3 dagen Shanghai, weer wat nieuws gegeten, taxirit - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

3 dagen Shanghai, weer wat nieuws gegeten, taxirit

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

05 April 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vorige week moest er in plaats van 5 dagen, 7 dagen gewerkt worden, omdat we maandag tot en met woensdag vrij waren vanwege een Chinese feestdag. Hier moet er blijkbaar gewoon gewerkt worden om een vrije dag te krijgen.

De zevendaagse werkweek was op zich goed te doen. Ik was lekker druk en de tijd vloog eigenlijk voorbij. Naast zelf werken, heb ik ook een aantal werkzaamheden uitbesteed; er moesten namelijk ongeveer 40.000 statistieken van papier naar Excel worden verwerkt. Omdat ik hier zelf geen tijd voor had, hebben ongeveer tien meiden van het trainee centre dit voor me gedaan.

Zondagavond was het eindelijk weekend en het weekend begon met ruim een uurtje sporten in de sportschool. De terugweg vanaf de sportschool besloten we om een elektrische tuk tuk taxi te nemen in plaats van de gewone taxi. Ik vroeg de taxi chauffeuse (met wat gebarentaal) of ik mocht rijden en dat zij achterin zou zitten met mijn collega. De taxi chauffeuse vond het goed en ik heb dus het hele stuk gereden door Chuzhou en mijn collega en de taxi chauffeuse zaten achterin.

Het was niet geheel ongevaarlijk, want het verkeer is hier nogal chaotisch. Iedereen doet maar wat en in plaats van in de spiegels kijken en richting aangeven, toeteren ze een keer en wordt er van baan gewisseld. Ik kon niks zien in de spiegels, dus ik deed hetzelfde; toeteren en initiatief nemen.

Het ‘weekend’ Shanghai was weer geweldig. Maandagmorgen vertrok de trein en woensdagmiddag om 16:00 uur vertrokken we weer naar Chuzhou.

Dit weekend was het prachtig weer; ongeveer 25 graden en zonnig. Ook hadden mijn collega en ik prachtige hotelkamers, beiden een twee persoonskamer.

De eerste avond hebben we wat gegeten met twee Chinese meiden in een Koreaans restaurant. We hebben daar van een soort barbecue in een restaurant gegeten. Omdat we van de meeste dingen niet wisten wat het was, vroegen we af en toe maar wat we aan het eten waren.

Na het eten van een ‘lapje vlees’, vroegen we wat het was en het bleek stierentong te zijn. Nu hebben we dus na ‘bull tongue’, ‘bull balls’ en veel andere bullshit, heb ik dus zo’n beetje alles geprobeerd van de stier!

Verder heb ik in Shanghai nog een Kootjebroeker en een Voorthuizenaar ontmoet, namelijk Theo en zijn collega. Hier zijn we dus twee avonden mee wezen stappen.

Deze week is weer voorbijgevlogen; 3 dagen vrij, vandaag werken en morgen nog een dag werken en dan is het alweer weekend. Als het goed is, blijf ik dit weekend in Chuzhou en ga ik de bergen in. Dit schijnt een mooie locatie, maar hoe dit zal zijn zullen jullie wel in het volgende verslag lezen!




  • 06 April 2012 - 06:20

    Aalt En Reina:

    Hoi chinees,zo te horen gaat het goed daar. Praat je nu ook met dubbele tong?Heb je broer al even gekuffeld om kwart over 7 donderdag morgen. Dat was goed wakker worden. Veel succes en plezier daar.

  • 06 April 2012 - 08:29

    Kim:

    Haha, gaat goed nu al werk uitbesteden..

    & hoe bevallen de Chineze dames? Beter als verwacht?!;)

    Fijn weekend!

  • 09 April 2012 - 07:29

    Harriet:

    Hoi Majing,
    Leuk verslag weer! Leuk dat je de bergen in ga, zie je ook nog eens wat anders. Bij ons is het weer gedaan met de rust nu Jasper er weer is, hij is niets verandert. spreek je snel weer op skype. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 97596

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: