Weekend Shanghai en 7 dagen werken! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weekend Shanghai en 7 dagen werken! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weekend Shanghai en 7 dagen werken!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

28 Maart 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!
Afgelopen donderdag heb ik een heerlijk Chinees diner gehad met ongeveer 25 Chinese en Duitse collega’s.

Afgelopen vrijdag net voor het weekend, kwamen zes Chinese collega’s de bureaus controleren of alles netjes was opgeruimd. Toen ze met camera en zes collega’s bij mijn bureau aankwamen, maakten ze meteen een foto en werd er hevig gediscussieerd in het Chinees. Mijn bureau was waarschijnlijk een voorbeeld van hoe het niet hoort te zijn.

Na twee weken achter elkaar naar Nanjing te zijn geweest, ben ik afgelopen weekend in Shanghai geweest.

Het weekend was geweldig, ondanks dat mijn jas gestolen is inclusief alle sleutel van mijn appartement en mijn klok-in kaart van het werk. Dit keer hebben we naast het uitgaansleven ook wat meer van de stad gezien en hebben we onder andere een bus tour door de stad gemaakt.

Zondag toen we weer terug waren in Chuzhou, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe jas en na een uur zoeken, heb ik toch een redelijke jas weten te vinden. Maandag heb ik een nieuwe kaart aangevraagd om in te klokken en dinsdag heb ik huissleutels bij laten maken voor omgerekend nog geen twee euro voor drie sleutels. Nu zijn alle probleempjes dus weer opgelost.

Verder is het hier sinds het weekend prachtig weer en het wordt steeds mooier, eigenlijk te mooi om de hele dag binnen op het kantoor te zitten. Helaas heb ik te horen gekregen dat iedereen deze week 7 dagen moet werken. Daarna ben ik drie dagen vrij i.v.m. een Chinese feestdag. Hier moet er gewoon gewerkt worden om een vrije dag te krijgen.

Wat de plannen zijn voor deze drie dagen is nog niet bekend, maar de kans is groot dat we een mooi stadje gaan opzoeken om wat meer cultuur te zien.

Gisteravond gaf Monty zijn afscheidsfeestje, omdat hij morgen vertrekt uit China. Afgelopen weekend is er een vriend van hem gearriveerd en hij gaat samen met zijn vriend (die Russisch spreekt) terug via Rusland en vanaf Moskou pakken ze het vliegtuig terug naar Duitsland.

Monty was een goede maat van me hier en we hebben een geweldige tijd gehad (mijn eerste achtenhalve week). Ik ga hem zeker missen en vooral als we weer een geweldig weekend voor de boeg hebben of weer naar de club gaan in Chuzhou, maar we hebben afgesproken om deze zomer een weekendje Duitsland of Amsterdam te plannen, zodat we de geweldige feestjes nog eens dunnetjes over kunnen doen.
Net heb ik trouwens een hapje gegeten in het restaurant en tijdens het bestellen, was het zoals gebruikelijk weer een probleem om te communiceren. Uiteindelijk was het de bedoeling dat ik even de Chinese karakters overschreef zodat ze wisten wat we wilden bestellen. Na 15 minuten schrijven, konden we eindelijk bestellen.

  • 28 Maart 2012 - 12:50

    RJ:

    Hey Marijn, Mooi verslag. Moesten ze in Europa eens proberen, iedereen extra te laten werken voor een vrije dag :) Jammer dat je maatje weg is, gelukkig zijn er nog meer Duitse vrienden en zie je hem in de zomer weer! We spreken elkaar snel!

  • 28 Maart 2012 - 12:54

    Joyca Druijff:

    Time flies whenn you're having fun!
    Geniet ervan!

    xx

  • 29 Maart 2012 - 00:19

    Jasper:

    Mijn verslag komt ook snel, heb de afgelopen dagen veel meegemaakt. Beetje silly!

  • 29 Maart 2012 - 11:40

    Aalt En Reina.:

    Hoi halve chinees, wie is wie op de foto(ha ha).Heb je een beetje een fatsoenlijke jas gekocht die je ook in Voorthuizen kunt dragen? Werk ze en geniet van je vrije dagen.

  • 29 Maart 2012 - 15:33

    Max:

    Hoi Marijn,

    Hoe kan dat nou jouw kamer was hier altijd tiptop en nu zal jou bureau daar niet netjes opgeruimd zijn? Ik kan het me haast niet voorstellen dat je dat opruimen bent verleerd. Mocht dat wel zo zijn blijven oefenen.
    Hopelijk vullen je nieuwe collega's het gat dat ontstaan is na het afscheid van Monty op. Hopelijk zie hem nog eens.
    Leuke foto met die aap. Jullie staan er beiden beeldig op.

    Groetjes en xxjes

  • 30 Maart 2012 - 17:24

    Harriet:

    Hoi Majing, zo te lezen gaat het nog steeds super met jou en je stage opdracht. Leuk verslag weer. Jammer dat Monty is vertrokken. Maak nog even een foto van je nieuwe jas (met jou erin het liefst) dan kunnen we de laatste Chinese mode ook bewonderen. We moeten snel weer een skypen, spreek je snel weer. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 97572

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: