Weer wat nieuws gegeten vanavond en een verschrikk - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weer wat nieuws gegeten vanavond en een verschrikk - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weer wat nieuws gegeten vanavond en een verschrikk

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

20 Maart 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

De tweede werkdag van de week zit er weer op en vanavond ben ik ook weer voor de tweede keer deze week naar de sportschool geweest.

Na het sporten was de planning, om in het restaurant te gaan eten, waar ik de vorige keer een briefje kreeg met de tekst: ‘Hello, do you have a girlfriend and this is my number […..]’. De vorige keer zagen we hier schildpaddensoep en slang op de menukaart staan, dus de planning was om vooraf een lekker schildpaddensoepje te eten, daarna als hoofdgerecht een slang en als dessert een heerlijke bamboe van de straat.

Helaas hadden ze de schildpaddensoep van de menukaart, dus hebben we gezamenlijk wat verschillende maaltijden besteld en slang. Alle menu’s waren erg pittig en ik voel nog steeds mijn mond en mijn lippen branden en ik ben bang dat ik het morgen aan de onderkant ook voel branden (2x genieten dus).

De slang was goed te eten, maar helaas door de pittige smaak, was het lastig om te eten, maar het was weer een leuke ervaring om weer wat nieuws te proberen.

Na het eten ben ik samen met mijn collega Damir op zoek gegaan naar bamboe en heb ik weer anderhalve meter bamboe gekocht die ik nu heerlijk aan het op eten ben. Nadat we bamboe besteld hadden, zagen we tien meter van ons vandaan een verschrikkelijke gebeurtenis. Een auto kwam hard aangereden en ging vervolgens vol in de remmen en een fractie van een seconde later zagen we een persoon meters hoog de lucht in vliegen en tegelijkertijd maakte hij een salto. Ik vrees dat hij het niet overleefd heeft, maar ik ben niet gaan kijken, want er stonden genoeg mensen omheen en tien minuten later was de ambulance ter plaatse.

Ik heb al veel gekke dingen meegemaakt hier in China, maar dit was het meest vreselijke wat ik hier gezien heb. Mijn collega en ik waren best wel in shock en ik voel me nu nog steeds een beetje naar dat ik dit gezien heb. Dit geeft dus wel aan dat we extra voorzichtig moeten zijn hier met het oversteken van de weg.

Het volgende verslag zal waarschijnlijk volgend weekend verschijnen, want dan staat er een weekendje Shanghai op de planning!

Groetjes,

Majing

  • 20 Maart 2012 - 15:02

    William:

    Yow Marijn,

    Je houd je blogs wel netjes bij hoor, goede zaak. Dat eten blijft echt geweldig en je moet ook zeker alles proberen nu je er bent. Van die vent is inderdaad bizar om te zien, maar niet teveel bij stil staan.

    Succes nog en blijf je volgen;-)

    Laterz

  • 20 Maart 2012 - 18:50

    Harriet:

    Hoi Majing, wat een bijzondere gerechten daar in dat verre Chuzhou en wat leuk dat je alles proeft! Het eten met stokjes gaat je zo te zien ook goed af, misschien moet ik er alvast wat aanschaffen voor als je weer thuis bent, of zou het met mes en vork ook nog lukken?
    Wat naar dat je getuige was van dat ongeluk, probeer er maar niet te veel aan te denken.
    Hoop snel weer wat van je te horen. xxx

  • 20 Maart 2012 - 19:55

    Max:

    Weer een leuk verslag Majing, behalve dat nare voorval van dat ongeluk. Hopelijk begint het voor jou daaronder niet te veel te prikken door die hete slang. Ik neem aan dat dit dan door de kruiden komt en niet dat je toevallig door een slang die niet helemaal dood was.
    Ik moet zeggen op de foto ziet het eten er heel goed uit. Ik zou het hier ook zo bij een chinees bestellen.
    Fijne werkdagen nog en een heel fijn weekend in Shanghai

  • 21 Maart 2012 - 04:58

    Jasper:

    Wat heftig dat ongeluk, ik kreeg kippenvel(geen slangenhuid) toen ik het las.

  • 21 Maart 2012 - 06:36

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn .
    Ik kan er toch geen zin in krijgen hoor dat eten daar . Ook al maken ze het nog zo mooi op op een bord :P Maar goed knap dat jij het wel probeert. Ja dat ongeluk dat zal nog wel even op je netvlies blijven staan doe maar voorzichtig en goed uitkijken daar . Nou fijn dat het goed met je gaat je bent al helemaal ingeburgerd daar . Veel succes en veel plezier genieten hoor. Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 97765

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: