Majing heeft een seizoenkaart voor FC Nanjing! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Majing heeft een seizoenkaart voor FC Nanjing! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Majing heeft een seizoenkaart voor FC Nanjing!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

18 Maart 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!
Vandaag 7 weken geleden was de dag dat ik begon aan mijn avontuur om in mijn eentje naar China te gaan voor mijn afstudeerstage. Voor mij voelt het alsof dit veel korter geleden is, want de tijd vliegt hier in China.

Doordeweeks ben ik druk met mijn afstudeerstage en de avonden zijn iedere keer weer verschillend. Meestal ga ik na het werk even naar de sportschool en na die tijd naar een restaurantje voor een goede maaltijd. In de lunchpauze ga ik overigens ook altijd naar een restaurant met collega’s, dus was eten betreft zit het hier wel goed. Ik heb hier nog geen één keer zelf gekookt en voorlopig was ik dat ook nog niet van plan.

Elke avond uit eten betekent ook dat ik ook vaak andere restaurants probeer. Afgelopen donderdag zijn we ergens wezen eten, wat op zich wel een bijzonder restaurantje was. De menu kaarten waren zoals bijna overal in Chuzhou alleen in Chinese karakters en niemand sprak er Engels. Gelukkig lust ik vrijwel alles en kan ik nu een aantal Chinese karakters herkennen op de kaarten en weet ik ongeveer wat ik bestel. De vraag is alleen altijd welk deel je voorgeschoteld krijgt. Als je bijvoorbeeld kip besteld (wat mijn collega deed in dit restaurant), kan het zijn dat je kippenvoetjes, kippendarmpjes of een ander onderdeel van de kip krijgt, want de Chinezen eten namelijk alles.

Zaterdag ben ik naar de wedstrijd Nanjing- Hangzhou geweest. Vlakbij het stadion zijn we meteen op zoek gegaan naar een shirtje van Nanjing en hebben een shirtje gekocht. Omgerekend was dit shirtje ongeveer € 18,- en hiervoor kregen we ook een sjaal en een kaartje voor de wedstrijd. Toen ik later navroeg aan een collega waarom ik een pasje kreeg en niet een gewoon kaartje, bleek later dat dit een seizoenkaart was i.p.v. een los kaartje voor de wedstrijd!

Terwijl we het shirtje aan het bestellen waren, stond gelijk de pers om ons heen en er werden veel foto’s van ons gemaakt. We waren hier de enige ‘niet-Chinezen’ en het was één gekkenhuis. Het laatste stukje naar het stadion duurde daarom ook wat langer, omdat er elke keer even iemand met ons op de foto wou, maar gelukkig waren we ruim op tijd voor de wedstrijd.

Het niveau van de wedstrijd was niet van een hoogstaand niveau, maar het was een gave ervaring om eens een kijkje te nemen in een ander voetbalstadion.

Naast alle activiteiten overdag, hebben we ook optimaal genoten van het uitgaansleven in Nanjing, beide avonden zijn we uit geweest en zaterdag hebben we na het stappen nog even heerlijk vanaf 3:00 uur tot een uurtje of vijf in een restaurant gegeten.

Al met al was het weer een geslaagd weekend en ga ik vanavond lekker op tijd naar bed, want morgen begint weer een drukke werkweek!
Groetjes Majing!

  • 18 Maart 2012 - 18:06

    Aalt En Reina:

    Hoi chineesje, mogen we een handtekening van je? Je bent heel beroemd daar. Gelukkig gaat het goed en geniet je overal van. Succes met alles en we horen weer van je.

  • 18 Maart 2012 - 19:28

    Max:

    Het meeste had ik deze keer al via skype vernomen. Je kunt het niet geloven voor €18,- een shirt een sjaal en een seizoenskaart.
    Succes met werken deze week en blijf genieten.

    Groetjes

  • 19 Maart 2012 - 04:15

    Jasper:

    Bij Ajax zijn de prijzen veel te hoog!

  • 19 Maart 2012 - 16:24

    Vera:

    wat een leukverhaal weer zeg.. en wat een aandacht krijg je daar allemaal zeg..;) wel leuk..
    hoelang blijf je daar nog?
    geniet er van en heel veel plezier/succes nog..
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 97611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: