Zakenreis Duitsland - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Zakenreis Duitsland - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Zakenreis Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Marijn

14 April 2013 | China, Chuzhou



Ni hao,

Vorige week vrijdag vertrok ik vanaf Chuzhou met de bus naar Nanjing airport om vervolgens via Frankfurt naar München te vliegen. Het laatste stukje; vanaf het vliegveld naar het huis van Robert Jan en Marianne, heb ik afgelegd met de metro. Het voelde net alsof ik ‘thuis’ was, want op het metro station vroeg ik aan drie Chinezen waar ik een kaartje kon kopen in het Chinees.

Eenmaal aangekomen bij Robert Jan en Marianne, hebben we even een pilsje gedronken en wat bijgepraat. De volgende morgen hebben we gegeten in een typisch Duits tentje en heb ik heerlijk genoten van een Duitse bloedworst en braadworst met zuurkool. Hierna hebben we de kampioenswedstrijd van FC Bayern gekeken in een kroegje en daarna zijn we op stap geweest in München.

Zondagmiddag heb ik de auto opgehaald en ben ik naar mijn hotel in München gegaan en maandag had ik mijn eerste meetings en trainingen op het hoofdkantoor van Bosch en Siemens in München.

Erg bijzonder dat deze zakenreis speciaal voor mij is georganiseerd en dat de hoge heren van het hoofdkantoor tijd voor mij vrij maken. De persoon die dit voor me geregeld heeft is de voormalig directeur van alle Bosch en Siemens koeling fabrieken wereldwijd, tegenwoordig is hij verantwoordelijk voor het energiebesparingsproject.

Tijdens de meetings heb ik afgelopen week erg veel geleerd. Ik heb met veel experts gesproken en een aantal goede voorbeeld projecten gezien. Daarnaast heb ik de opdracht gekregen om een guideline te ontwikkelen voor extrusiemachines; deze guideline zal wereldwijd toegepast worden binnen Bosch en Siemens en ook wordt hierop mijn naam vermeld; een zeer uitdagende taak dus!

Met de auto heb ik al meer dan 700 km afgelegd in één week en ik heb prachtige dingen gezien in de Alpen; mooie bergen met sneeuw op de toppen, prachtige dorpjes, gebouwen etc.

Daarnaast heb ik heerlijk gegeten en ik mooie hotels overnacht. Mijn Chinese collega, die ook mee is, moet nog wat wennen aan eten met mes en vork. Vorige week werd hij zelfs geholpen door de vrouw uit de bediening met haar typische Bayerische kleding; toen het eten eenmaal in stukjes was gesneden, ging het eten wat beter voor hem.

Vanwege het tijdsgebrek heb ik niet dagelijks een verhaal geschreven, maar ik heb afgelopen week zoveel leuke dingen meegemaakt en ik had hier elke dag wel een prachtig verhaal over kunnen schrijven.

Gisteren was het hoogtepuntje de wedstrijd van FC Bayern München: 4-0 winst! Volgende week heb ik nog wat werkbezoeken en daarna vertrek in naar Nederland voor mijn welverdiende vakantie in het pittoreske dorpje op de Veluwe, genaamd ‘Voorthuizen’.

  • 14 April 2013 - 20:22

    Adwout En Dikkie:

    Ja geniet maar van van al het mooie en lekkere
    En een fijne vakantie toegewenst
    Wij genieten steeds van je mooie verhalen
    Groeten adwout en dikkie

  • 14 April 2013 - 22:11

    Max:

    Hoi Marijn,

    Ja ook in Duitsland zijn je verhalen leuk en ik hoop dat je ook in Nederland leuke dingen mee gaat maken.
    Wij verlangen er naar. Nog veel succes deze week en tot donderdag.

    Groetjes Pa.

  • 14 April 2013 - 23:20

    Jeff:

    Ik kan niet wachten

  • 15 April 2013 - 02:19

    Gert-jan:

    kom maar op... ik ben der klaar voor!;)

  • 15 April 2013 - 09:27

    Hugo, Leoni En Kai:

    We zijn hier al aan het aftellen hoor! Nog 3 nachtjes slapen.....

  • 15 April 2013 - 10:54

    Aalt En Reina:

    WELKOM IN HET MOOIE VOORTHUIZEN. WE ZIEN JE VANZELF WEL EEN KEER RONDDOLEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 97587

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: