Weer wat nieuws gegeten en een korte update! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Weer wat nieuws gegeten en een korte update! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Weer wat nieuws gegeten en een korte update!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Juni 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Bij deze weer een verslag met een korte update wat ik weer meegemaakt heb in China. Afgelopen weekenden ben ik weer veel naar Shanghai geweest, dit weekend heb ik in Chuzhou doorgebracht en volgend weekend is de hotelkamer alweer geboekt in Shanghai, om daar het EK te kijken.

Dit weekend Chuzhou heb ik weer een aantal bijzondere en leuke dingen meegemaakt. Gisteren heb ik hier voor het eerst gezwommen in een meer in de bergen. Onze Chinese collega’s adviseerden niet om daar te gaan zwemmen, omdat er verschillende mensen verdronken zijn. Wij vertelden dat wij ‘wel’ kunnen zwemmen en dat het voor ons geen problemen moet opleveren, dus hebben we lekker een eindje gezwommen.

Zaterdagavond nadat we bij de foodmarket geweest zijn, liepen we langs de kerk en werden we uitgenodigd om even een kijkje te nemen. Toen we binnen kwamen lopen, werd er luidruchtig gezongen, totdat één van de vrouwen van het koor ontdekte dat er buitenlanders binnen waren; iedereen stopte met zingen en draaide om en keek ons aan. Ze vroegen in het Chinees waar ik vandaan kom en ik antwoorde daarop ook in het Chinees: ‘Wo shj He Lan Ren’. Toen ze hoorden dat ik Chinees praatte, veranderde de kerk in één groot kippenhok met lachende vrouwen en kregen we gratis Thee aangeboden en een boekje waaruit we konden zingen. Ik legde uit in het Chinees dat ik geen karakters kon lezen en gaf het boekje weer terug.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds mijn vertrek voetbal gespeeld met de Chinese collega’s. Het veldje was naast een school en er werd ook op zondag gewoon les gegeven. In de pauze stond ongeveer de hele school toe te kijken hoe de Nederlander en de Duitsers met de Chinezen aan het voetballen waren.

Het niveau was niet om over naar huis te schrijven, dus zal ik hier maar niet te veel woorden aan vuil maken in dit verslag. Op zich was het wel zwaar voor de zondagmiddag 2 x 45 minuten. Ik sport hier wel 4 tot 6 keer per week, maar toch is een potje voetbal wel anders en al helemaal omdat ik meer dan vier maanden geen bal heb aangeraakt (op een paar stierenballen na dan).

Vandaag heb ik trouwens ook weer wat nieuws gegeten. Ik was samen met Damir en Pengfei (een Chinese collega) in een restaurant. Ik vroeg aan Pengfei wat hij besteld had en hij antwoorde daarop: ‘for you it is maybe something disgusting’. Toen ik vertelde dat ik hier al ongeveer alles geprobeerd en gegeten heb en dat niks meer ‘disgusting’ is voor mij, vertelde hij wat het was. Hij had ongeveer hetzelfde als ons besteld, maar met ander vlees. Wij hadden allebei ons favoriete gerecht: Gngbo Jdng’ (kip met rijst, pinda’s, saus, rode en groene pepers). Pengfei had rijst met groenten en varkenspenis besteld.

Dit was iets wat ik nog niet geprobeerd had hier en omdat ik dit ook eens wou proberen vroeg ik of ik een stukje mocht proberen. Het smaakte een beetje vreemd, maar op zich was de smaak niet verkeerd en ik kan weer een extra delicatesse afvinken van wat ik allemaal heb geprobeerd.

Verder ga ik proberen dit weekend om mijn ticket van 27 juni te wijzigen naar eind juli. Ik vermaak me hier nog prima en wil nog wel wat meer van China zien. Daarnaast ben ik van plan om nog een vakantie naar Thailand, Laos, Vietnam of een ander land te boeken, dus voorlopig ben ik nog niet thuis!

  • 03 Juni 2012 - 12:45

    RJ:

    Haha, mooi man :D

  • 03 Juni 2012 - 14:13

    Aalt En Reina:

    Hoi chinees, dat doe je de buurt toch niet aan, nog langer weg blijven!!!!!!!!!!! En als je het niet erg vind, wij eten gewoon bonen of zo. Heel veel plezier nog en laat weer wat van je horen. Want wij faceboeken niet.

  • 03 Juni 2012 - 14:16

    William:

    Hey Marijn, mooie verhalen weer. Zou er inderdaad nog maar een paar dagen aan vastplakken nu je er toch bent.

    Veel plezier nog deze laatste paar weken.

    Groeten

  • 03 Juni 2012 - 16:31

    Jasper:

    Kun je al weer poepen?

  • 03 Juni 2012 - 17:16

    Freek En Wil:

    Eindelijk weer eens een verhaal. Wat ben jij een druk mensje daar. Zo te horen mis je de familie nog niet, want je gaat lekker nog een poosje door. Geniet er van, nu kan het nog.
    Groetjes van ons.

  • 03 Juni 2012 - 17:20

    Anouk:

    Wat ben ik jaloers op je!!! Ook al zou ik dat eten toch links laten liggen haha. Je bent nog lekker aan het genieten en nog lang niet thuis zo te zien. Mijn barca avontuur is inmiddels een week geleden afgelopen en moet het toch echt met vhuizen doen.
    Geniet er nog maar lekker van! De laatste 3 weken gaan het snelst! x

  • 04 Juni 2012 - 06:47

    Janine:

    Hi Marijn,

    Ik vroeg me al af wanneer je weer terug bent, dat duurt dus nog wel even. Lekker genieten!!! Fijn om dat te lezen.

    Dikke knuffel van ons

  • 04 Juni 2012 - 18:22

    Harriet:

    Wat een leuk verslag. Weer smakelijk gegeten, volgens mij kan het niet nog lekkerder worden. Succes met het omboeken van je ticket, ben benieuwd welk land het gaat worden. xxx

  • 05 Juni 2012 - 05:14

    Ingritte Davelaar:

    Hey Marijn.
    Zo te lezen gaat het goed met je wat fijn dat je het er zo naar je zin hebt.
    En de presentaties daar ben je nu natuurlijk al aan gewend appeltje eitje voor jouw ;-) Hopelijk kan je je ticket om boeken dan blijf je gewoon vakantie daar ergens vieren groot gelijk. Waarschijnlijk ga je niet zo snel meer terug dus kun je beter nog ff genieten daar. Het eten is precies voor je gemaakt daar te gek dat je alles probeert bij het horen van de naam al zou ik een tijltje nodig hebben haha.
    Hee jongen geniet ervan maar blijf ook niet te lang weg hoor want we missen je toch wel een beetje :-) Veel plezier nog en succes met alles wat op je pad komt groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 97572

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: