Nieuw restaurant en weer wat nieuws geprobeerd! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Nieuw restaurant en weer wat nieuws geprobeerd! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Nieuw restaurant en weer wat nieuws geprobeerd!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

15 Mei 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Vanavond na het sporten heb ik samen met Torben een nieuw restaurantje op de hoek van de Fengqiao lu (de straat waar ik woon) een nieuw restaurantje geprobeerd.

Toen we binnenkwamen waren uiteraard de ogen op ons gericht, er werd weer gegiecheld, gewezen en gekeken zoals gewoonlijk hier in Chuzhou. Het personeel probeerde ons uit te leggen dat we vooraf moesten betalen, totaal 52 CNY per persoon, omgerekend ongeveer zes euro.

Voor dit bedrag konden we onbeperkt eten en drinken. Ze hadden vanalles; vlees, vis, groenten, deserts, cola, sprite en bier. Het eten konden we zelf pakken en bakken op een bakplaat.

Uiteraard heb ik hier weer wat nieuws gegeten, dit keer: schapenhart. De smaak was erg goed en ik heb vanavond verschillende schapenhartjes, varkenslevertjes en andere dingen gegeten.

Toen we bijna klaar waren zei één van de twee meiden: ‘I see you’, waarop ik vervolgens zei: ‘Of course, I am sitting next to you’. Later bleek dat ze met gebrekkig Engels probeerde uit te leggen dat ze me eerder gezien had. Vervolgens zei ze: ‘Majing’ en daarna begon ze over Queen club (de nieuwe club hier in Chuzhou).

Toen ze ‘Majing’ en ‘Queen club’, zei ik maar dat ik haar ook herkende. Toch vreemd; als je op Wikipedia kijkt heeft Chuzhou 4,3 miljoen inwoners, maar toch lijkt het soms net zo klein als Voorthuizen dat iedereen elkaar kent. Dit trouwens niet de eerste keer dat ik mijn naam hier hoor op straat.





  • 15 Mei 2012 - 14:02

    Jasper:

    Ideaal, vakantie China. Slapen bij jou: gratis. Eten en drinken 2x 6 euro op een dag onbeperkt eten. ticket rond de 700 euro. Het is dat ik Chersonissos heb geboekt.

  • 16 Mei 2012 - 05:37

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn,
    Alles goed daar met jouw.
    Als ik de foto,s zo bekijk dan geloof ik dat je al aardig bent ingeburgerd. Valt het allemaal een beetje mee of had je het anders verwacht. Ja de tijd gaat wel door alweer bijna 4 maanden dat je bent vertrokken uit Nederland. En het gekke is het gaat hier ook gewoon door druk rennen vliegen haasten en we doen er allemaal aan mee :-) Maar ik lees dat je weer een nieuw restaurant heb ondekt. Ze gaan je zometeen nog missen daar. Knap hoor dat je alles daar eet. Volgens mij hebben ze variatie zat daar haha. Met je presentaties gaat ook alles goed denk ik he fijn hoor. Nou jongen doe je best en we blijven je volgen hoor grtjes van ons allemaal x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 97581

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: