Per ongeluk stierenballen gegeten! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Per ongeluk stierenballen gegeten! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Per ongeluk stierenballen gegeten!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

31 Maart 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Gisteren heb ik even de nieuwe stageloper, Jochen, de foodmarket laten zien. Ik kom hier bijna wekelijks om even lekker een hapje te eten. Meestal bestel ik hier kuikentjes, kakkerlakken en soms ook nog wat ‘normale’ dingen.

Gisteren zagen we het kraampje naast het kraampje waar ik meestal bestel, wat nieuws. Ik had dit nog nooit gezien, maar natuurlijk wou ik dit proberen. We dachten dat het een orgaan was, maar welk orgaan het precies was dat wisten we niet.

Toen het gebakken was zag het er stukken anders uit dan toen het nog niet gebakken was. Het zag er goed uit en we probeerden het allebei direct en het smaakte ook nog eens goed. Het was lekker gekruid en lekker doorbakken, verder had het een beetje een zachte structuur en het had wel iets weg van lever, maar dan wat minder droog.

De volgende dag waren we toch wel erg benieuwd wat dit nu eigenlijk voor vlees was en vroegen dit aan een collega. De collega vertelde ons dat het stierenballen waren.

We hadden dus toch gelijk dat het een soort van orgaan was en niet zomaar een orgaan dus! Het was erg lachwekkend om dit te horen en als ik de foto’s zie en er aan terug denk, moet ik er nog steeds om lachen (zie de foto’s bij dit reisverslag).

Groetjes en de ballen!

  • 31 Maart 2012 - 15:34

    Max:

    Ja Marijn het wordt steeds gekker dat eten met jou. Hopelijk ben je nog een beetje in de wei te houden nu. Laat die Chinese vrouwtjes nu maar opletten.
    Marijn werk ze morgen nog maar lekker en daarna 3 fijne dagen gewenst in Sjanghai.


  • 31 Maart 2012 - 15:54

    Freek En Wil:

    Liever van een stier als van jezelf. Ha...ha. Volgens ons is er niks gekker meer als dat. Maar je blijft ons verrassen. Groeten

  • 31 Maart 2012 - 19:54

    Jasper:

    haha lachen!! Ik ga zo mijn laatste verslag in NZ schrijven. En dan vlieg ik vanavond alweer een stapje dichter bij huis. Hong Kong

  • 31 Maart 2012 - 20:45

    Bep En Fred:

    Majing, je wordt ale een echte Chinees met al die lekkere hapjes. Veel plezier in Sjanghai en een goede werkweek toegewenst.

  • 01 April 2012 - 10:12

    William:

    Goed bezig Marijn;) Ook die moet je zeker proberen.

    Zijn overigens beste jongens!

  • 03 April 2012 - 09:24

    Kim:

    Hee Marijn,

    Leuke verhalen, maar wat eet jij gekke dingen zeg.. ;)

    Zo te lezen vermaak je, je daar prima.

    Veel plezier nog!

  • 28 Augustus 2015 - 20:02

    Jon:

    Er worden nogal tonnen van die dingen weggesmeten hoor. Er worden er tegenwoordig veel gegeten, veel worden tot muskus gegist, en vele tonnen worden gewoon weggesmeten. Mijn ma en tante hadden vroeger een slachterij en alleen mannetjes worden geslacht, dus... tja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 2958
Totaal aantal bezoekers 97598

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: