Tuk tuk ritje, internationale vrouwendag, weekend! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Tuk tuk ritje, internationale vrouwendag, weekend! - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Tuk tuk ritje, internationale vrouwendag, weekend!

Door: marijntenwolde

Blijf op de hoogte en volg Marijn

11 Maart 2012 | China, Chuzhou

Ni hao!

Afgelopen week en afgelopen weekend heb ik weer volop genoten en veel dingen meegemaakt en uiteraard moest er afgelopen week ook weer gewoon gewerkt worden. Deze week was ongeveer hetzelfde als de afgelopen doordeweekse weken, met een aantal bijzondere ervaringen en hoogtepuntjes. De normale dagelijkse dingen: drie keer naar de sportschool, elke dag twee keer uit eten en donderdagavond Chinese les.

Woensdagavond ben ik eerst even naar de sportschool geweest en daarna heb ik boodschappen gedaan. Op de terugweg besloten Tobern (mijn collega) en ik de tuk tuk taxi te nemen. Ik legde de chauffeur uit waar we heen moesten. Als eerst zei ik tegen hem: ‘Ximenzi’, wat de Chinese benaming is voor Siemens. Vervolgens probeerde ik hem vanaf Siemens de rest van de route uit te leggen door ‘links’ en ‘rechts’ te zeggen. Toen hij het op het gegeven moment niet meer wist, stelde ik voor dat ik het laatste stukje wel wou rijden, omdat ik de weg wel wist. Dit was een gevaarlijke, maar tegelijkertijd ook een geweldige ervaring.

Donderdag was het internationale vrouwendag hier en dat werd hier meer gevierd dan in Nederland. Er was namelijk veel vuurwerk deze dag, wat niet heel bijzonder is, want hier hoor je elke dag wel vuurwerk en de vrouwen kregen een prachtig cadeau op het werk. Elke vrouw kreeg namelijk vijf liter bakolie mee naar huis en daarnaast werd deze dag anderhalf keer het dag salaris uitbetaald.

Vrijdag vertrok ik samen met drie collega’s met de bus vanaf het werk naar Nanjing, voor een weekendje Nanjing. Ook dit weekend was weer een zeer geslaagd weekend en naast het uitgaansleven hebben we ook wat gezien van de bergen en de prachtige natuur (wat je hier in dit deel van China overigens niet zo veel hebt).

Tijdens het typen van dit verslag, zit ik hier heerlijk anderhalve meter bamboe weg te kauwen en hierna ga ik lekker naar bed, om morgen weer topfit aan de nieuwe werkweek te kunnen beginnen.

Groeten vanuit het prachtige Chuzhou!





  • 11 Maart 2012 - 13:29

    Joyca Druijff:

    Bamboe.... Hoe smaakt dat?!

  • 11 Maart 2012 - 16:43

    Wil O.:

    Bamboe keek is ook heel lekker, probeer dat ook eens.

  • 11 Maart 2012 - 19:41

    Oma Ten Wolde:

    hoi marijn je hebt weer gezellig verteld over je weekend.ik lees het met plezier
    wens je nog vele mooie maanden.
    ik zou wel even om een hoekje willen kijken ik mis jou bezoekjes.
    groetjes oma ten wolde

  • 11 Maart 2012 - 20:39

    Max:

    Hoi Marijn,

    We hebben elkaar vandaag al even op skype gesproken, maar toen had jij dit verslag nog niet geplaatst. Ik vind het echt fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt daar in dat verre China. Verder vind ik het ook geweldig dat je je daar zo goed hebt aangepast. Vooral qua eten begin je al aardig op een chinees te lijken en daarbij ook nog die chinese les. Het komt wel goed met jou. Nog een fijne tijd gewenst en dat je maar veel mag opsteken van alles tijdens je afstudeeropdracht.

    Groeten vanuit Voorthuizen

  • 12 Maart 2012 - 05:52

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Marijn.
    Nou nou je maakt wat mee nu ben je ook al taxichaffeur ineens ;) Gaat het goed met je Chinese les daar lijkt nog niet de gemakkelijkste taal om te leren. Maar wel leuk. Nou eet jij maar je bamboe stokje ik houd het op een zakje nootjes ofzo haha. Hee jongen veel plezier daar en we blijven je volgen grtjes van ons allemaal :)

  • 12 Maart 2012 - 08:34

    Jasper Ten Wolde:

    Mooie avon(d)t-uurtjes in Nanjing hoorde ik al wel. Wat die Chinezen allemaal met 2 stokjes doen, niet normaal!

  • 12 Maart 2012 - 13:23

    AALT EN REINA.:

    Hoi chinees, ik dacht dat panda beren bamboe aten. Ben je veranderd? En kun je ons hier tuk tuk les geven. Lijkt me leuk. Veel plezier en succes verder.

  • 13 Maart 2012 - 07:23

    Marjan:

    Hey Marijn,

    Had je zondag al ff gesproken op skype, maar had toen dit verslag nog niet gelezen.. leuk man al die verhalen..

    Maar als je terug bent gaan jullie dus met die jongens met de tuk tuk naar de Lindeboom.. Marijn bobt! haha!

    He geniet ervan he!

    Groetjes uut harderwiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 97581

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: